mazda 6 druhe rady benzin nebo naftu

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Shr3k 14. 5. 2016 17:58

Aštar_Šeran píše:S ohledem na problémy Mazdy s naftou není moc o čem, vezmi benzín.

Není pravda, motor R2 (2.2 MZR-CD 92-136 kW) v modelu GH nemá žádné problémy, které by stály za řeč. Starší motor RF-T (2.0 MZR-CD 89-105 kW) má menší problémy s DPF.

-- 14. 5. 2016 19:00 --

Aštar_Šeran píše:Prolínání nafty do oleje, takže ty motory odcházejí, protože to pak ***** maže.

Na to trpí RF-T, nikoliv R2. Ba naopak, DPF na R2 je maximálně bezproblémový a např. turbodmychadlo měnili v jednom spřáteleném servisu snad u jediného auta.

-- 14. 5. 2016 19:04 --

Lukino mazda6 píše:Zdravím všechny.chtel bych slyset nazor a radu.budu si kupovat mazdu 6 druhe rady a porad nevim jestli benzin nebo naftu.jezdim kazdy den do prace 25km a 25 km zpatky.jinak bezna jizda ale zadne jezdeni 5km kolem komina.budu rad kdyz mi nekdo rekne svou skusenost a svůj nazor s temito vozy a pomuze mi se rozhodnout diky moc :) mazdar:)

Volil bych podle ročního nájezdu, do 20000 km (tvůj případ) nemá cenu řešit naftu, i když 185k, později 180k 2.2 jede úžasně. Dvoulitr i dvaapůllitr je v tomto případě lepší, i když jede méně. 1.8 je na úsporné ježdění, výkonem stačí, ale nelze sehnat v lepších výbavách.
Více se dozvíš zde https://www.mazdaklan.cz/threads/nakup- ... zdy-6.104/

-- 14. 5. 2016 19:09 --

Jelass píše:
Aštar_Šeran píše:S ohledem na problémy Mazdy s naftou není moc o čem, vezmi benzín.

S ohledem na problemy Mazdy s korozi vezmi radsi Mondeo.

-- 13. 5. 2016 01:42 --

Lukas063 píše:japonci naftové motory neumí

Umi... 2.0d4d, 2.2i-ctdi. Jen kdyz se neco vysxpe, nevali se to holt po prikopech.

2. generace = GH rezne stejně jako Mondeo.
Doporučovat 2.0D4D jako motor, který "umí" (jo v Polsku ho umí leda tak sestavit, to je všechno co umí), to je dost troufalé. Více o 2.2 MZR-CD viz http://www.auto.cz/test-mazda6-2054 i-DTEC nejede špatně, ale konstrukčně je mnohem starší než 2.2 MRZ-CD.
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 14. 5. 2016 18:46

Aštar_Šeran píše:Prolínání nafty do oleje, takže ty motory odcházejí, protože to pak ***** maže.

Akorat mel tuhle verzi mechanik u sebe, tak jsme se o tom bavili. Rikal, ze kolem 200kkm chce vymenit turbo, zkontrolovat egr apod. a motor vesele duni dal.

To Shr3k: Nepletes si to s 2.2 D-cat? Kamarad mel GH sluzebni 3 roky a resili nejakou rozsahlou korozi podvozku, muzu se doptat. Nicmene mk2 je oproti mk1 velkej krok zpatky v interieru.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Shr3k 14. 5. 2016 20:07

Oba dva konstrukčně příbuzné motory jsou na tom úplně špatně. Olej to žere, hlavy se kroutí, těsnění pod hlavou propaluje, sotva 200 tis. km to vydrží. 2.2 už je pak úplná zoufalost. Toyota na to úplně rezignovala, nevím jestli k tomu přispěla montáž v PL nebo špatná konstrukce, každopádně to uspíšilo nástup hybridů.
GH proti GG/GY má IMO úplně stejně uspořádaný interiér, jen prostornější (prostornější než současná GJ). Navíc radary na hlídání slepého úhlu, bezklíčový přístup, CenterPoint s AudioPilotem2, ve faceliftu pak velmi důstojné materiály (chromované kovové kliky, rámečky), to jsou příjemné bonusy. Moje ex, co jsem na ní najel za 4,5 roku 108000 km a pak prodal za 350000 neměla s korozí vůbec žádný problém, nepočítám orezlou trubku výfuku, tu a tam pár hnědých půchýřů na tlumičích výfuku a hranách ramen - prostě povrchová koroze na nedůležitých dílech. https://www.mazdaklan.cz/media/albums/s ... da6-gh.13/

Jedinému Japonci stejné cenové hladiny z té doby bych dal přednost a to v jediné motorizaci - Accord poslední generace s 2.4i VTEC, to je kára jak má být. Všude jinde (diesel, podvozek, jízdní vlastnosti) bych šel do GH facelift.
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino mazda6 14. 5. 2016 20:13

Shr3k píše:
Aštar_Šeran píše:S ohledem na problémy Mazdy s naftou není moc o čem, vezmi benzín.

Není pravda, motor R2 (2.2 MZR-CD 92-136 kW) v modelu GH nemá žádné problémy, které by stály za řeč. Starší motor RF-T (2.0 MZR-CD 89-105 kW) má menší problémy s DPF.

Diky moc!tohle jsem potreboval slyset.kazdy nadava na naftu ale ma hji znamy a neresil zarim nic extra co se na nafte bezne nedela.tak ci tak jsem vdecny za kazdy nazor.mazdy v benzinu se malo kde daji koupit s rozumnym najezdem.naftu pri najezdu 190xxxkm je ok ale benzin s timhle najezdem do toho uz bych nesel navic v nafte se daji sehnat za dobrou cenu.

-- 14. 5. 2016 19:00 --

Aštar_Šeran píše:Prolínání nafty do oleje, takže ty motory odcházejí, protože to pak ***** maže.

Na to trpí RF-T, nikoliv R2. Ba naopak, DPF na R2 je maximálně bezproblémový a např. turbodmychadlo měnili v jednom spřáteleném servisu snad u jediného auta.

-- 14. 5. 2016 19:04 --

Lukino mazda6 píše:Zdravím všechny.chtel bych slyset nazor a radu.budu si kupovat mazdu 6 druhe rady a porad nevim jestli benzin nebo naftu.jezdim kazdy den do prace 25km a 25 km zpatky.jinak bezna jizda ale zadne jezdeni 5km kolem komina.budu rad kdyz mi nekdo rekne svou skusenost a svůj nazor s temito vozy a pomuze mi se rozhodnout diky moc :) mazdar:)

Volil bych podle ročního nájezdu, do 20000 km (tvůj případ) nemá cenu řešit naftu, i když 185k, později 180k 2.2 jede úžasně. Dvoulitr i dvaapůllitr je v tomto případě lepší, i když jede méně. 1.8 je na úsporné ježdění, výkonem stačí, ale nelze sehnat v lepších výbavách.
Více se dozvíš zde https://www.mazdaklan.cz/threads/nakup- ... zdy-6.104/

-- 14. 5. 2016 19:09 --

Jelass píše:
Aštar_Šeran píše:S ohledem na problémy Mazdy s naftou není moc o čem, vezmi benzín.

S ohledem na problemy Mazdy s korozi vezmi radsi Mondeo.

-- 13. 5. 2016 01:42 --

Lukas063 píše:japonci naftové motory neumí

Umi... 2.0d4d, 2.2i-ctdi. Jen kdyz se neco vysxpe, nevali se to holt po prikopech.

2. generace = GH rezne stejně jako Mondeo.
Doporučovat 2.0D4D jako motor, který "umí" (jo v Polsku ho umí leda tak sestavit, to je všechno co umí), to je dost troufalé. Více o 2.2 MZR-CD viz http://www.auto.cz/test-mazda6-2054 i-DTEC nejede špatně, ale konstrukčně je mnohem starší než 2.2 MRZ-CD.
Lukino mazda6
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 14. 5. 2016 20:16

DTEC je moderní motor, starší je i-CDTI.
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Shr3k 14. 5. 2016 20:21

Ty motory, oba Honda N22, jsou až na emisní normy a uspořádání sání konstrukčně úplně stejné. i-DTEC je jen novější označení stále toho samého motoru. Když je řeč o Mazda6 model GH, používám terminologii z doby, kdy model vstoupil na trh a v té době používala Honda označení i-DTEC.

-- 14. 5. 2016 21:30 --

Lukino mazda6 píše:Diky moc!tohle jsem potreboval slyset.kazdy nadava na naftu ale ma hji znamy a neresil zarim nic extra co se na nafte bezne nedela.tak ci tak jsem vdecny za kazdy nazor.mazdy v benzinu se malo kde daji koupit s rozumnym najezdem.naftu pri najezdu 190xxxkm je ok ale benzin s timhle najezdem do toho uz bych nesel navic v nafte se daji sehnat za dobrou cenu.

Na těch Lkových benzínových motorech Mazda ale není co zkazit, komprese mají dietní, pěkně se vytáčejí, krom jedné chybné série 2.5i (na stovky kusů) jsou to dlouhodobě spolehlivé motory, které morálně přežijí karosérie i interiér, pokud nejezdí bez oleje. Opravdu se není čeho bát.

U diesela (i takové progresivní kontrukce, jako je R2) je vždy důležité, aby majitel jezdil do servisu a jestli měnil včas olej - možné problémy jsem uvedl na odkazu na Mazdaklan. Pokud je v ŘJ vždy ta aktuální verze programu, umí to super věci, jako např. rozpoznat natažený řetěz dřív, než se něco stane.
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino mazda6 14. 5. 2016 20:38

Diky moc za ochotu a radu.kdybych teda prece jenom volil naftu ktera je pro me srdecne blize.ktere motorove typy by jsi mi doporucil a ktere na 100 procent ne.a po lopate zadne skratky ktere me matou :-D diky moc
Lukino mazda6
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Shr3k 14. 5. 2016 20:57

Vybírej pokud možno facelift od 02/2010 (poznáš podle bodových mlhovek) z důvodu hodnotnějších materiálů v interiéru a aeropaketu v ceně, motor 2.2 MZR-CD 120 nebo lépe 132 kW. Výbava česká TE Plus (xenony, slepý úhel, BOSE), GTA (+ polokůže, sportovní pedály, LED zadní světla atp), GT (+ kůže, navigace), německá Exclusive, Dynamic, Top. Více se můžeš ve výbavách zorientovat zde jsou staré brožury a ceníky v PDF: https://www.mazdaklan.cz/threads/stare- ... eniky.349/
Pokud budeš mít nějaký VIN, pošli ho, zjistím ti zdarma obratem elektronickou servisní knížku.
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 14. 5. 2016 21:11

speleo píše:Tak to neni tak úplně pravda, ta nová Hondí 1.6D je naprosto bombózní :-)


A jak bude fungovat az bude mit 200tkm a vic na hrbu?
to nikdo zatim nevi
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino mazda6 14. 5. 2016 22:02

Takze 2.0D nebrat jo rikas.muzes mi dat na tebe nejaky kontakt nebo fcb?diky za ochotu to uz se jen tak nevidi v dnesni prohnile dobe :)
Lukino mazda6
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Shr3k 14. 5. 2016 22:31

Lukino mazda6 píše:Takze 2.0D nebrat jo rikas.muzes mi dat na tebe nejaky kontakt nebo fcb?diky za ochotu to uz se jen tak nevidi v dnesni prohnile dobe :)

U dvoulitru nevydrží tak dlouho DPF, který se pak kuchá, což je docela problém u aktuálních emisí/STK.
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 14. 5. 2016 22:43

Shr3k píše:Oba dva konstrukčně příbuzné motory jsou na tom úplně špatně. Olej to žere, hlavy se kroutí, těsnění pod hlavou propaluje, sotva 200 tis. km to vydrží. 2.2 už je pak úplná zoufalost. Toyota na to úplně rezignovala, nevím jestli k tomu přispěla montáž v PL nebo špatná konstrukce, každopádně to uspíšilo nástup hybridů.

Za tech par roku, co jsem se motal na Toy klubu nebyly zminky o takovych problemech 2.0d4d, navic problemy s tesnenim u 2.2dcat se tykaly jen urciteho, jak je u Toy bohuzel zvykem, delsiho obdobi.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod šulda 15. 5. 2016 12:43

Shr3k píše:Volil bych podle ročního nájezdu, do 20000 km (tvůj případ) nemá cenu řešit naftu

+1
šulda
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gewehr 15. 5. 2016 13:17

Mal som to auto s dvojlitrovým turbodieslom a práve kvôli tomu motoru som ho musel predať. Neustale a nekonecne problemy s motorom a DPF. Nafte s vyhnúť ako to len ide, ideal do toho autá je dvojliter benzín.
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino mazda6 30. 5. 2016 16:41

Chápy někdo kdo by byl ochotny zkontrolovat auto když mu zaslu vin auta.předem diky moc
Lukino mazda6
Kolemjdoucí

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků