Za kolik jezdite s plynem ? ( a s jakym)

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod DrumSession 12. 5. 2016 19:22

DrumSession píše:Od začátku roku najeto něco přes 2.000 km a průměrné palivové náklady jsou 1,20 Kč/km, přičemž průměrná spotřeba LPG je 9,7 l/100 km a něco za N95. Všechny najeté km byly divokým stylem jízdy, převážně krátké trasy, město a pak okresky, občas dálnice (asi 1/3). Když to vezmu za zimu, na krátké trasy a topení => tak spokojenost 8-P

Stejné trasy ale odjety již za příznivějších teplotních podmínek (bez topení ale občas klima) a na letních kolech - průměrná spotřeba LPG je 9,2 l/100 km. Ale jezdím trochu svižněji než v zimě. Takže by s mojí šelmičkou 2,2i šlo jezdit i o trochu úsporněji než za 1 Kč/km na palivo. Ceny v zimě byly kolem 13 a teď na jaře za 11,30 Kč/l. LPG Highly Recommended !!
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 12. 5. 2016 19:43

LPG je palivo znalců.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod DrumSession 13. 5. 2016 18:19

Systém LPG má největší smysl u starších aut (EURO 2-4) s větším objemem (od 1,6i výše). Na moderní benzínové turbosekačky 1,0 to není to NEJ. To je jasné.
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Favori 24. 6. 2016 12:26

Renault Fluence 1,6, cca 9l LPG, nebo 7,6l benzín. Nádrž 60 l - na jedno naplnění cca 500 km, nejvíce 560 km. Najezdím na spotřebu, ale nejezdím ani co to de.
Favori
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tycoon 3. 7. 2016 10:56

Zkoušel jsem skoro měsíc jezdit "normálně", svižnější tempo, ale ne brzda-plyn. Třetina plné obsazení auta, dvě třetiny jen řidič. Převaha dálnice (na volných úsecích 145 tacho), něco okresky a obce, tu a tam město.
Dle palubního počítače najeta vzdálenost 3237 km, průměrná rychlost 91 km/h, průměrná spotřeba 6,7 l/100 km.
Dle dotankování skutečná průměrná spotřeba 8,9 l LPG a 0,2 l N95 na 100 km. Palivové náklady 1,03 Kč/km.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod MELLO 10. 7. 2016 23:05

Tak *****.

Mel sem moznost jet po sobe dve stejne trasy s Hurvinkem a Sharanem 2.8 V6 4motion LPG a lamala se hul.

Schwara se stale holedbal, ze s tim jezdi cca. za 10 max za 12l na sto. Tak stejnym stylem 160km tam a 160km zpet, z toho cca. 90km dalnice, okresky 100-110 tacho, dalnice 150-170 tacho, Hurvinek 7,1 dle PP a Sharan dle dotankovani cca. 21l LPG na sto.

A sme u toho. Chapu, oboji jina vahova kategorie, 4x4 atd., ale jeho 10-12 na sto je vykoupeno zrychlovanim 50-100 za nekolik minut a podobne. Stejnym stylem jizdy rozdil propastny.

*****.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 11. 7. 2016 00:27

Ono je vše relativní. Vysoká krabice s hmotností 2 tuny a pohonem 4x4, to úsporné nebude nikdy, kór s motorem VR6. Ta spotřeba LPG vypadá hrozně, ale jde o to, že s tím LPG jel za 2,3 Kč/km, zatímco na benál by jel za 4,5 Kč/km. Spíše je otázkou, jak velkou má nádrž, aby nemusel furt tankovat.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod MELLO 12. 7. 2016 22:11

50l LPG dojezd max 400km řikal
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 18. 7. 2016 15:14

tycoon: zhruba tak, je to velké auto s aerodynamikou lednice a ještě s sebou tahá spoustu zbytečnýho železa navíc (haldex) tak když s tím bude jezdit tak nějak normálně, tzn okresky +-100 a dálnice 130-150 místo 170+ tak by to mohlo polykat 15 plynu a to je na takovou věc se šestiválcem OK, když minibus se 150k motorem jezdí za náklady bězného malého auta...

Já sám jsem rád když se vejdu do těch +-10 plynu, když jsou to neustálé ***** 1-2-5km po městě a věčně na studený motor, protože delší pauzy mezi těmi *****. (na benzín tento režim tak 9..) když jedu dlouhou trasu po okreskách tak je to tak 8,5 plynu (7 benzín), když je to po dálnici tak stylem: "tu máš a plnéééj" zase skoro 10L plynu....

Takže to není až rak zázračné, nicméně při dnešních cenách plynu to stejně jezdí za děkuju...

Stejně máš pěknou spotřebu, jezdíš delší cesty?
Škoda 105 DeLuxe 5Q
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 18. 7. 2016 18:24

Jezdím střední a delší trasy. Třeba do práce to mám přes 50 km. O víkendu mám často 100 km trasu. Popojíždky se studeným motorem mám jen zcela výjimečně. Ten dvoulitr je na moje trasy optimální, protože než se zahřeje, žere sice hodně, ale po zahřátí umí na okreskách a dálnicích jet vcelku úsporně. Maximum mám 10,8 litru LPG na 100 km.
Mám taky výhodu, že mám trasy s relativně řídkým provozem.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod pech. 18. 7. 2016 19:59

mno já se neustále *****ám po městě s několika studenými starty denně, delší trasa tak 1x do měsíce a většinou min 50% dálnice... talže trvalej dlouhodobej průměr je těch cca 10 plynu...
Škoda 105 DeLuxe 5Q
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 18. 7. 2016 20:00

To je ještě super, u mě je to jízda po malém městě - Tábor za 11-13l/100km
TCe 120k 205Nm EDC
Jean ViC
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 18. 7. 2016 21:19

J-V: Mno taky si až tak neštěžuju, jen konstatuju, na benzín je to tak 8,5 celkový průměr včetně těch *****ů cca, plyn desítka, jak už jsem psal.... Jelikož je ale benzínová nádrž velká a vydrží mi skoro měsíc, tak benzínovou čistě městskou spotřebu ti nezjistím když počítadlo nemám. Čistě městskou plynovou nádrž už jsem párkrát udělal, když jsme nejezdili autem do práce a to bylo 12 plynu jak vyšitejch :-) Takže na benzín by to bylo tutově 10L.

Tycoon: dálnice mi úsporně nejde, protože jedu těch 130-140 jak se patří a to už těch 60 koníků musím hnát jak nadmutou kozu, když V-max je 150, tak celkem logicky je pak dálniční spotřeba taky těch cca 10l plynu :-) Nejvíc tomu vyhovujou delší trasy po okreskách kdy jedu na pohodu +-100, nemusím to honit a pak to vychází tak 8-9 plynu, 7-8 benzín. P

Proti 105L je fáčko rozežranější, ta jezdila s tím pětikvaltem v průměru za 7-7,5 benzínu i kdyby trakaře padaly, fáčko bere ve všech režimech 1-1,5l navíc - to je holt asi tím, že se holt musí zaplatit ten brutální nárůst výkonu o 15 koní :-)
Škoda 105 DeLuxe 5Q
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 21. 8. 2016 14:40

Tak včera Praha a zpět s okružní jízdou od hájů až po suchdol a 2x krč... ujeto 290km, spotřebováno 26l plynu, průměr tedy 9L...

Trochu divné, čekal jsem obvyklou desítku už vzhledem k tomu, že paninka zdržovala a vyrazili jsme pozdě, tak jsem na tom zase dost stál a poslouchal kecy že jedu jak debil - přičemž odpověd že kdybychom vyjeli včas, nemusel bych jet jak debil a mohl jet normálně moc nezabíral a pindala dál.... :-)

Tahle spotřeba je taková skoro okresková....

Každopádně díky aktuálně velmi příznivé ceně plynu jsem se do koruny na kilometr za palivo vešel...
Škoda 105 DeLuxe 5Q
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DrumSession 31. 8. 2016 08:18

Zkusím někdy odjet celou LPG nádrž co nejúsporněji, co to půjde. Jsem zvědavý na spotřebu, kam se dostane. Ale nějaký velký pokles bych neočekával, protože když jedu svižně, tak žere sice více ale ne nějak extra moc.
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků