Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
Čendoslav píše:Reálný dojezd je o polovinu delší, přičemž zmizely ty stupidní kompromisy ve výkonu, mizerném topení a podobně...prostě dneska už to na rozdíl od Ionu nepůsobí jak elektrický Velorex, ale jak normální dospělé auto...
Vana666 píše:Buď v klidu, i při raketové rychlosti 90 km/h stále ještě jedeš v rámci předpisů.
Jinak jako tvoje literární prvotina na pobavení fajn. Mimochodem, jakým výkonem motoru disponuje tvůj zázračný Peugeot Ion ? A když říkáš že s benzínem bys do předjíždění ani nešel, máš na mysli asi ten Citroen Berlingo 1,4, že ??
JardaB píše:No to me poser, takovou pohadku uz jsem dlouho necetl
Trosku mu navic ten vypocet asi rozhodi, kdyz do spotreby zapocita opotrebeni baterek...
Vana666 píše:Radovan: Nicméně tvůj blábol mě vyprovokoval abych pohledal pár údajů pro Peugeot iOn
takže třeba zrychlení
0 - 100 km/h: 15,9 s
opravdu raketa, už rozumím proč na tebe blikají !
http://www.autorevue.cz/eko-test-peugeo ... ticleStart
a zajímavá je i tato informace:
...Zkusili jsme ale i druhý extrém: rychlá jízda po dálnici s naplno zapnutým vytápěním. V takovém případě dojezd auta klesal až k hranici 40 km na jedno nabití. A bez rukavic byla v autě přesto stále docela zima....
http://www.hybrid.cz/test-mesic-s-elekt ... ion-v-zime
poznámka pro nezasvěcené - ta rychlá jízda znamená v podání ionu atakování závratné hranice 130 km/h, což přeloženo do raketové hantýrky elektromobilistů znamená v podstatě únikovou rychlost do mezigalaktického prostoru
maincoonsback píše:On nepsal o zrychlení 0-100, ale o 0-90. Nevím, jak to má tento elektromobil, ale umím si představit, že zrovna tento rozdíl může dělat hodně. To, že jsou elektromobily výrazně svižnější v nízkých rychlostech než klasický auta je známá věc. To, že ve vysokých rychlostech chybí výkon je už věc druhá. No ale reálně asi píše i tak kraviny.
Ještě jedna poznámka. Samozřejmě něco jiného je, když se takto zvláštní auto testuje (bez nějakých vedlejších úmyslů) a něco jiného je, jak s tím pak jezdí majitel, co se s tím i naučí zacházet. Ty testy mohou být v tomto případě velmi velmi neobjektivní (ale nečetl sem nevím... a číst nebudu).
Jako elektromobil je z nákladového hlediska asi hodně zajímavý, bohužel ceny baterií to srážejí. U auta sem si to nepočítal, ale například u provozu ostrovní elektrárny stojí provoz baterií (řekl bych o málinko méně náročný provoz než u elektromobilu) cca 1,5 - 2,5 Kč/kWh. Pokud by se k tomu připočítala ta střední hodnota kupované elektřiny, tak pak cena na kilometr bude někde na 1,5 Kč/km. Což je na úrovni jiných alternativních paliv... ale je tam furt vyšší pořizovací cena a menší dojezd. Takže furt to není žádný zázrak, resp. věc do které jít.
Vana666 píše:Elektromobily jsou v nízkých rychlostech svižnější než klasická auta hlavně proto, že majitel dospělého auta ani nemá důvod na nízké kvalty využívat plný výkon motoru. Pro elektromobilistu jsou ovšem pubertální závody na semaforech prakticky jedinou možností jak si dokázat teoreticku převahu, protože ve všech ostatních dynamických disciplínách hluboce prohrává.
Pochopitelně i tady se najdou kusové výjimky v podobě třeba Tesly, která díky své nesmyslné přemotorovanosti (vzhledem k omezené kapacitě energie co má k dispozici) udrží velmi solidní zrychlení i ve vyšší rychlosti, ale při jízdě na delší vzdálenost musí i Tesla zákonitě kapitulovat prakticky už před libovolným autem nižší střední třídy. Maximálkou, dojezdem, rychlostí doplnění energie .... A to se ani nebavíme o provozu v extrémnějších podmínkách
Honza42 píše:Přesně. Ta vysoká a těžká krabice na akumulátory je lemra líná ve všech režimech.
A souhlas s Vanou. Protože elektromobily neumí nabídnout vlastnosti, které motoristé potřebují, snaží se oslnit vlastnostmi, o které nikdo nestojí.
Ale jsem rád, že na tom elektroblábolu je alespoň něco pravdy. Totiž, že ta láce provozu spočívá hlavně na parazitování na společnosti (dotace, daně), nikoliv v technickém řešení.
Vana666 píše:Co se týká dojezdu tak se za těch pět let prakticky nehnuli z místa. A vše ostatní je celkem bezvýznamné
siol.a píše:Radovanelektro píše:Jak při rozjezdech, tak při předjíždění v rychlosti od 60 do 90 km/hod.. To mám podobný problém jako pan Kubiš s Teslou Model S, že na mne blikají protijedoucí řidiči.
To je rezerva dostatečná tak max. na školení cyklistů na stezce, takže to vyblikávání bych viděl reálně spíš LED čelovkou.
Jelass píše:Ja potkal v po. Teslu na odtahu, takze v tu chvili jela tak za 20kc á km.
Vana666 píše:Čendoslav píše:Reálný dojezd je o polovinu delší, přičemž zmizely ty stupidní kompromisy ve výkonu, mizerném topení a podobně...prostě dneska už to na rozdíl od Ionu nepůsobí jak elektrický Velorex, ale jak normální dospělé auto...
Jo, jak dospělé auto možná působí, ale nejezdí tak.
Maximálka zůstává stále těsně nad parametry koňského potahu, dojezd se prodloužil ze zcela mizerného na nedostatečný, zapnutí klimy ho hodí zpět do kategorie mizerný ...
Velmi dospělá je nakonec jen jejich cena.
skype píše:Těch ohromujících 50kw má 1.2tsi ve 3000ot. a obyčejná 1.4 atmosféra ve 3500ot.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků