Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jelass 17. 10. 2014 13:13

Ja potkal v po. Teslu na odtahu, takze v tu chvili jela tak za 20kc á km.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 17. 10. 2014 13:32

nejela
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 10. 2014 15:24

Čendoslav píše:Reálný dojezd je o polovinu delší, přičemž zmizely ty stupidní kompromisy ve výkonu, mizerném topení a podobně...prostě dneska už to na rozdíl od Ionu nepůsobí jak elektrický Velorex, ale jak normální dospělé auto...


Jo, jak dospělé auto možná působí, ale nejezdí tak.
Maximálka zůstává stále těsně nad parametry koňského potahu, dojezd se prodloužil ze zcela mizerného na nedostatečný, zapnutí klimy ho hodí zpět do kategorie mizerný ...
Velmi dospělá je nakonec jen jejich cena.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 17. 10. 2014 17:08

Kuci, dobre ste me pobavili, zejmena vana :tleskani :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 24. 10. 2014 17:56

Vana666 píše:Buď v klidu, i při raketové rychlosti 90 km/h stále ještě jedeš v rámci předpisů.

Jinak jako tvoje literární prvotina na pobavení fajn. Mimochodem, jakým výkonem motoru disponuje tvůj zázračný Peugeot Ion ? A když říkáš že s benzínem bys do předjíždění ani nešel, máš na mysli asi ten Citroen Berlingo 1,4, že ??
:-)


Tak tak, mnoho lidí řeší rychlost, které je ovšem mimo předpisy v zemi - 50,90, 130.

Výkon motoru lehce dohledatelný na webu, 64 koní, 49 kW. Ovšem točivý moment a plynulý záběr od nuly s automatem z něj dělají tu raketu. Do toho předjíždění bych nešel ani s rychlejšími než Berlingem 1.4.

-- 24. 10. 2014 19:00 --

JardaB píše:No to me poser, takovou pohadku uz jsem dlouho necetl ;-)
Trosku mu navic ten vypocet asi rozhodi, kdyz do spotreby zapocita opotrebeni baterek...


Tak to prostě uznejte, že ta spotřeba je s benzíny a naftami u elektromobilu neporovnatelně levnější. Pokud začnete s baterkami, já začnu s emisemi, filtry, svíčkami, katalyzátory, převodovkou, olejem do všeho zmíněného, výfukovým potrubím, těsněním, válci atd. atd. Zatímco spalovák má taky elektromotor (aby jste mohli nastartovat bez kliky), elektromobil má jen elektromotor. To je ten velký rozdíl.
Jinak co se baterií týče, ani 6 let stará elektroauta vyrobená po roce 2008 nemají nijak výrazný úbytek jejich kapacity. Já mám na Ionu záruku 5 let, že neklesnou pod 80%.

-- 24. 10. 2014 19:11 --

Vana666 píše:Radovan: Nicméně tvůj blábol mě vyprovokoval abych pohledal pár údajů pro Peugeot iOn
takže třeba zrychlení
0 - 100 km/h: 15,9 s
opravdu raketa, už rozumím proč na tebe blikají ! :D
http://www.autorevue.cz/eko-test-peugeo ... ticleStart
a zajímavá je i tato informace:
...Zkusili jsme ale i druhý extrém: rychlá jízda po dálnici s naplno zapnutým vytápěním. V takovém případě dojezd auta klesal až k hranici 40 km na jedno nabití. A bez rukavic byla v autě přesto stále docela zima....
:D :D
http://www.hybrid.cz/test-mesic-s-elekt ... ion-v-zime
poznámka pro nezasvěcené - ta rychlá jízda znamená v podání ionu atakování závratné hranice 130 km/h, což přeloženo do raketové hantýrky elektromobilistů znamená v podstatě únikovou rychlost do mezigalaktického prostoru


Ano, bavíme se o vývojově 6 let starém voze, co se už 4 roky prodává. Bavíme se o městském vozítku s váhou okolo tuny pro 4 lidi.
Z 0 na 100 je zbytečné zrychlení měřit. Asi jste nikdo nestartoval ze semaforu na dálnici, aby jste to potřeboval. Vy potřebujete v praxi zrychlení na rozjezdu ze semaforů do 50 km/hod. a potřebujete bezpečné zrychlení při předjíždění pro řešení krizovek. Na mne nikdo nebliká kvůli pomalé rychlosti, protože jsem daleko před ním. Mne ve městě všichni zdržují, a to se krotím.
Topení běžně bere 20-30 km z dojezdu. Protože je to vývojově prvotina. S tím jsem to kupoval. Jenže pro město to ze 150 km dojezdu příliš nevadí. Ostravu mohu projet napříč 7x a ještě mi 10 km zbude. A kdy projíždím město 7x křížem krážem, že? Nissan Leaf v.2014 má jednoduše malé tepelné čerpadlo na vytápění i klimatizaci. Takže spotřeba nula nula nic. Tesla Model S je na tom podobně.
Rychlá jízda žere baterky. U městských aut to platí dvojnásob. Když se kouknete na ty testy, tak probíhají většinou v Praze a maníci se nestydí přiznat, že jezdili 2/3 po dálnici a 1/3 ve městě, což jim pak samozřejmě vychází děsivě. Zkuste trápit Škodu Citigo na dálnici 130 a více a máte totéž. Jinak maximálka dle papírů u Peugeotu Ion je 135, zatím jsem to po rovince dokázal rozjet na +-140. Ale kde to ve městě využiju, že?
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 24. 10. 2014 18:18

jazdil som na tom Pezote a az na cenu sa mi to pacilo

posobilo to v zakrutach trocha tazkopadne, ale inak do mesta super
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 24. 10. 2014 18:21

maincoonsback píše:On nepsal o zrychlení 0-100, ale o 0-90. Nevím, jak to má tento elektromobil, ale umím si představit, že zrovna tento rozdíl může dělat hodně. To, že jsou elektromobily výrazně svižnější v nízkých rychlostech než klasický auta je známá věc. To, že ve vysokých rychlostech chybí výkon je už věc druhá. No ale reálně asi píše i tak kraviny.
Ještě jedna poznámka. Samozřejmě něco jiného je, když se takto zvláštní auto testuje (bez nějakých vedlejších úmyslů) a něco jiného je, jak s tím pak jezdí majitel, co se s tím i naučí zacházet. Ty testy mohou být v tomto případě velmi velmi neobjektivní (ale nečetl sem nevím... a číst nebudu).
Jako elektromobil je z nákladového hlediska asi hodně zajímavý, bohužel ceny baterií to srážejí. U auta sem si to nepočítal, ale například u provozu ostrovní elektrárny stojí provoz baterií (řekl bych o málinko méně náročný provoz než u elektromobilu) cca 1,5 - 2,5 Kč/kWh. Pokud by se k tomu připočítala ta střední hodnota kupované elektřiny, tak pak cena na kilometr bude někde na 1,5 Kč/km. Což je na úrovni jiných alternativních paliv... ale je tam furt vyšší pořizovací cena a menší dojezd. Takže furt to není žádný zázrak, resp. věc do které jít.


Reálně jsem majitel s 10 tisíci odjetými kilometry v elektromobilu a 28 lety řízení různých benzínů a nafťáků. Reálně jste teoretici na poli elektromobility. S elektromobilem se naučíte jezdit velmi rychle, využívat neutrálu i rekuperace. Protože brzdění motorem dobíjí baterie. Z toho lze usuzovat na to, kdo píše kraviny.
Takže ano, v nízkých rychlostech elektroauto velmi svižné. Podle motoru i ve vyšších. Tesla Model S Dual rive z 0 na 100 za 3,2 sec. Maximálka omezena elektronicky na 250/hod.. Ano, je to auto za 2,5 mega, ale zvládá to, co Porsche za 30 mega.
Zapomeňte na cenu baterií. Auto mne stalo 439 tis. Kč nové s 12 najetými km a prodlouženou zárukou. baterii jsou součástí ceny vozu, tak jako u spalováku nádrž, převodovka, výfukové potrubí a další balast. Dříve ojezdím auto, než odejdou baterky. Protože dodnes jezdí vozy s olověnými a NIMH akumulátory z devadesátých let.

-- 24. 10. 2014 19:27 --

Vana666 píše:Elektromobily jsou v nízkých rychlostech svižnější než klasická auta hlavně proto, že majitel dospělého auta ani nemá důvod na nízké kvalty využívat plný výkon motoru. Pro elektromobilistu jsou ovšem pubertální závody na semaforech prakticky jedinou možností jak si dokázat teoreticku převahu, protože ve všech ostatních dynamických disciplínách hluboce prohrává.
Pochopitelně i tady se najdou kusové výjimky v podobě třeba Tesly, která díky své nesmyslné přemotorovanosti (vzhledem k omezené kapacitě energie co má k dispozici) udrží velmi solidní zrychlení i ve vyšší rychlosti, ale při jízdě na delší vzdálenost musí i Tesla zákonitě kapitulovat prakticky už před libovolným autem nižší střední třídy. Maximálkou, dojezdem, rychlostí doplnění energie .... A to se ani nebavíme o provozu v extrémnějších podmínkách


Majitel spalovacího vozu, i kdyby výkon využil na plno, nemá šanci. Měřeno s Audi i MB. A není to o pubertálních závodech. To já jen pomalu stlačuji pedál a ono to jede svižně a hned. Nehledě na to, když na něj stoupnu.
Tak u té Tesly bych chtěl vidět auto nižší střední třídy s maximálkou omezenou na 250. Rychlost doplnění energie na Superchargeru je do 30 minut na 240 km dojezdu, akorát na WC a kafe. Přičemž to jen píchnete do zásuvky a dál se nestaráte. U spalováku jste po celou dobu v akci, i když je třeba kratší. Dojezd je 300-500 dle verze. Ale kdy jste naposledy jeli 500 na jeden zátah bez zastávky? na extrémní provoz stačí kouknout na norská videa místních uživatelů Tesly.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 24. 10. 2014 18:29

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 24. 10. 2014 18:32

Honza42 píše:Přesně. Ta vysoká a těžká krabice na akumulátory je lemra líná ve všech režimech.
A souhlas s Vanou. Protože elektromobily neumí nabídnout vlastnosti, které motoristé potřebují, snaží se oslnit vlastnostmi, o které nikdo nestojí.

Ale jsem rád, že na tom elektroblábolu je alespoň něco pravdy. Totiž, že ta láce provozu spočívá hlavně na parazitování na společnosti (dotace, daně), nikoliv v technickém řešení.


Zkuste mne předjet a uvidíme, kdo bude líná lemra.
Jaké vlastnosti motoristi potřebují? Nebude to spíše tak, že berou co jim nabízejí výrobci, aniž to v reálu vůbec potřebují?
Můžete mi říci, kde jsem parazitoval všude dotacemi na společnosti koupí auta za 430 tis. Kč, z něhož jsem hned státu odvedl DPH 21%, tedy přes 80 tisíc?

-- 24. 10. 2014 19:34 --

Vana666 píše:Co se týká dojezdu tak se za těch pět let prakticky nehnuli z místa. A vše ostatní je celkem bezvýznamné


Hnuli se ti, kteří se chtěli hnout. Nehnuly se klasické automobilky, které chtějí dokázat, že to nejde. Proto nový MB, Kia, Golf a další nenabídli nic víc než +-200 km dojezd. Jenom Tesla vyčnívá, protože ta chce elektromobily.

-- 24. 10. 2014 19:35 --

siol.a píše:
Radovanelektro píše:Jak při rozjezdech, tak při předjíždění v rychlosti od 60 do 90 km/hod.. To mám podobný problém jako pan Kubiš s Teslou Model S, že na mne blikají protijedoucí řidiči.

To je rezerva dostatečná tak max. na školení cyklistů na stezce, takže to vyblikávání bych viděl reálně spíš LED čelovkou.


já myslel, že se bavíme více méně odborně. Společenská rubrika vtipnější vyhrává je jinde.

-- 24. 10. 2014 19:37 --

Jelass píše:Ja potkal v po. Teslu na odtahu, takze v tu chvili jela tak za 20kc á km.


Pravděpodobně máte na mysli ten bílý pražský taxík po bouračce. Nejezdí jich mnoho, takže se tom mezi elektromobilisty rychle ví.

-- 24. 10. 2014 19:41 --

Vana666 píše:
Čendoslav píše:Reálný dojezd je o polovinu delší, přičemž zmizely ty stupidní kompromisy ve výkonu, mizerném topení a podobně...prostě dneska už to na rozdíl od Ionu nepůsobí jak elektrický Velorex, ale jak normální dospělé auto...


Jo, jak dospělé auto možná působí, ale nejezdí tak.
Maximálka zůstává stále těsně nad parametry koňského potahu, dojezd se prodloužil ze zcela mizerného na nedostatečný, zapnutí klimy ho hodí zpět do kategorie mizerný ...
Velmi dospělá je nakonec jen jejich cena.


Věci z kategorie vtipnější vyhrává pomíjím. Klima už dnes není problém.
Ohledně ceny máte zcela pravdu, ale to je problém oněch automobilek, že to nechtějí prodat laciněji. Ale budou muset. Protože takhle jsem koupil elektroauto já. Najednou u Pežotů zjistili, že jim to tam za 750 tis. zůstane ležet. Protože čas běžel a kolem rostla konkurence. E-UP za 600, eGolf za 800, BMW za 900, Kia za 850 atd.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod skype 24. 10. 2014 18:54

Těch ohromujících 50kw má 1.2tsi ve 3000ot. a obyčejná 1.4 atmosféra ve 3500ot.
skype

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 10. 2014 19:00

Radovan: souhlasim, dejme závod. Můžeme zkusit 0-50, 0-100, 0-tvoje maximálka. Vezmu na to svého dvanáctiletého pašíka tdi. Jestli jsi z Ostravska neměl by to být problém
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 24. 10. 2014 19:05

0-50 by som si nebol isty, ale ostatne vyhra Passat to je jasne...

ale skor tu ide o realnu premavku, kde to pri rozbehu zo semaforu bude rychlejsie ako vacsina vozidiel
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 10. 2014 19:13

Nepamatuju že bych někdy při rozjezdu vůbec dával na jedničku plný plyn. Musím zkusit co to vlastně udělá protože když ho dam na dvojku, škubne to jaxviňa hlavou. Na jedničku bych měl docela strach.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 24. 10. 2014 19:15

skype píše:Těch ohromujících 50kw má 1.2tsi ve 3000ot. a obyčejná 1.4 atmosféra ve 3500ot.


Ale to samozřejmě má, o tom žádná. Jenže Ion Je má pořád a kdykoliv.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 10. 2014 19:19

Nemá. Například v nízkých otáčkách je výkon elektromotoru taky nízký
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků