Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Honza42 24. 10. 2014 19:21

Tak zatím největší perla elektricky nabitého Radovana je jeho utkvělá představa, že se baví odborně.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 24. 10. 2014 19:26

Vana666 píše:Radovan: souhlasim, dejme závod. Můžeme zkusit 0-50, 0-100, 0-tvoje maximálka. Vezmu na to svého dvanáctiletého pašíka tdi. Jestli jsi z Ostravska neměl by to být problém


Aktuálně by to mělo jít v sobotu 8.11. na Librosu v Ostravě-Přívoze. Kromě Trial trucků by tam měl být i menší sraz elektromobilů. Lze je tam vyzvat na místě k závodu. Loni dorazila trojčata Peugeot Ion / Citroen C Zero / Mitsubishi iMiev, Nissany Leaf i Tesla Model S. Letos by tam mohlo být i BMW iX3, možná VW eGolf (alespoň ho půjčoval AutoHeller největším klientům k vyzkoušení na víkend už v září), uvidíme zda i Kia Soul EV.
Ostatní netuším. Kvůli nepodpoře elektromobility (ze strany zejména ČEZu) se po ČR - na rozdíl od Slovenska, Rakouska či Německa - nedá jezdit kvůli dojezdu ničím jiným, než Teslou. Tedy dá, ale rychlodobíječka je jen v Brně, Praze, Plzni, Kladně, Pardubicích, Hradci Králově a Vrchlabí. Jinde jsou to hodiny na zásuvce. Já dobiju z běžné domácí 230V 16A dobíječkou 16A na 150 km za 4 hodiny. Protože Peugeot pro jistotu (západní Evropa nemá elektro rozvody nic moc) prodává k Ionu jen 10A, tak za 6.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod skype 24. 10. 2014 19:27

Vždyť ten zázrak má 0-50 za necelých 5 sekund, to dá libovolná nákupní taška.
skype

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 24. 10. 2014 19:30

Vana666 píše:Nemá. Například v nízkých otáčkách je výkon elektromotoru taky nízký


Co k tomu říci, že? Za pár minut sedám do elektroauta a jedu vyzvednout ženu k vlaku. Tak si užiju ten malý výkon v malých otáčkách......

Když má spalovací motor nízké otáčky a zatížíte ho, tak díky malému výkonu chcípne. To známe každý. Když má elektromotor nízké otáčky tak se prostě jen točí pomaleji ale auto táhne pořád stejně.

-- 24. 10. 2014 20:32 --

Honza42 píše:Tak zatím největší perla elektricky nabitého Radovana je jeho utkvělá představa, že se baví odborně.


No název fóra je "Za kolik jezdíte s elektromobilem?" ne "Vtipnější vyhrává".
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 24. 10. 2014 19:35

Aha, takže grandiózní úspěch elektromobilu u pana Radovana bude dán zřejmě tím, že se ještě nenaučil používat spalovací motor.
Do 50km/h je akcelerace u většiny aut stejně omezena trakčními možnostmi a na motoru vůbec nesejde. Trakční schopnosti té bedny s předním pohonem vycpané baterkama budou jistě také naprosto bezkonkurenční.
Já bych to ukončil konstatováním, že ten člověk je cvok.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod skype 24. 10. 2014 19:37

Pohon má na zadek

-- 24. 10. 2014 19:39 --

Radovanelektro píše:
skype píše:Těch ohromujících 50kw má 1.2tsi ve 3000ot. a obyčejná 1.4 atmosféra ve 3500ot.


Ale to samozřejmě má, o tom žádná. Jenže Ion Je má pořád a kdykoliv.

2500-8000ot. je kdykoliv?
skype

Odeslat příspěvekod evlo 24. 10. 2014 19:53

Twe jak nepodpore elektrombility? Tu maji nabijeci stanice s pauselem 185kc mesicne - jestli to nemaj za dotace, tak nevim proc by to meli byt nejaka nepodpora.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 24. 10. 2014 20:48

evlo píše:Twe jak nepodpore elektrombility? Tu maji nabijeci stanice s pauselem 185kc mesicne - jestli to nemaj za dotace, tak nevim proc by to meli byt nejaka nepodpora.


To, čemu ČEZ říká nabíjecí stanice, je parodie, ne nabíjecí stanice. Prakticky stejná věc, jako krabicová zásuvka na kusu lešeňové trubky v kempu uprostřed louky pro připojení karavanu. Pokud má ten dobíjecí sloupek ČEZu stejný výkon, jako zásuvka u mne doma v kuchyni, tak se nejedná o nabíjecí stanici. A takové má ČEZ - až na 5 poruchových kusů, co nainstaloval až toto léto a střídavě nefungují, tak další zatím neinstaluje - všechny. Z 38 ks celkem v ČR jich má 21 v Praze. Takže těch 185,- Kč měsíčně je až až. Jako věc pro focení se politiků dobrý, jako praktický užitek snad jen ta veřejná dostupnost, pokud si ovšem zaplatíte za čip. Jinak stejnou službu udělá zásuvka na zahrádce každé restaurace nebo kdekoliv jinde.
I obchodní centrum, kde jen na zdi visí k dispozici zásuvka 400V 16A nebo 32A nebo obě a nabíjení je v ceně parkovného, je z hlediska nabíjení většiny elektromobilů opravdová nabíječka, neboť rychlejší. Totéž stejná zásuvka ve většině garáží rodinných domků.
O nabíječkách se můžeme bavit až u rychlonabíječek, protože tam se blížím standardu času spalovacího auta na pumpě. Platba je pak věcí poskytovatele, slovenský GreenWay, jako soukromá firma, tím podporuje prodej aut Nissan a svých dodávek, takže je dává zdarma. A samozřejmě jimi zasíťoval zemi tak, že z žádného místa na Slovensku není k rychlonabíječce dále, než 80 km. Většinou okolo 50 km.
A u Superchargerů Tesly jde o věc zaplacenou v ceně auta, podle Tesly Motors jde o hodnotu 2 tis. USD. A samozřejmě podporu prodeje pro ježdění na delší vzdálenosti, protože jinak majitelé dobíjejí Tesly z 90% přes noc doma nočním proudem (výzkum mezi nimi samotnými). Nejprve zasíťovali v USA cesty z východu na západ, teď dělá totéž ze severu na jih. V Evropě začali od Norska dolů. V ČR budou 2 superchargery do konce roku 2015, stejně jako na Slovensku a v Polsku.
Takže tak vypadá rozdíl mezi podporou a nepodporou elektromobility v praxi.

-- 24. 10. 2014 21:50 --

skype píše:Pohon má na zadek
-- 24. 10. 2014 19:39 --
Radovanelektro píše:
skype píše:Těch ohromujících 50kw má 1.2tsi ve 3000ot. a obyčejná 1.4 atmosféra ve 3500ot.

Ale to samozřejmě má, o tom žádná. Jenže Ion Je má pořád a kdykoliv.

2500-8000ot. je kdykoliv?


Přijďte se svézt. http://www.elektromobily-os.cz Tam jsou nejbližší akce. Technicky Maximální točivý moment: 180 Nm/1 - 2000 ot./min. Více na: http://www.autorevue.cz/eko-test-peugeo ... ticleStart#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink
Naposledy upravil Radovanelektro dne 24. 10. 2014 21:51, celkově upraveno 2
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod skype 24. 10. 2014 20:52

Proč by vám to měl někdo podporovat? Tak se složte a postavte si síť nabíječek po ČR.

-- 24. 10. 2014 20:53 --

Takže 50kw nemá pořád a kdykoliv, chápu.
skype

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 24. 10. 2014 21:23

Honza42 píše:Aha, takže grandiózní úspěch elektromobilu u pana Radovana bude dán zřejmě tím, že se ještě nenaučil používat spalovací motor.
Do 50km/h je akcelerace u většiny aut stejně omezena trakčními možnostmi a na motoru vůbec nesejde. Trakční schopnosti té bedny s předním pohonem vycpané baterkama budou jistě také naprosto bezkonkurenční.
Já bych to ukončil konstatováním, že ten člověk je cvok.


Fakta Honzo, né doměnky. Baterie jsou v podlaze a pod sedadly. Podvozek docela nízko nad cestou, musím dávat pozor na přejezdy obrubníků atp.. Takže těžiště jako motokára. Je to zadokolka. Zadní kola jsou širší a větší, než přední, právě kvůli přenosu síly elektromotoru. Elektromotor, velikostně krabice od bot, převod na nápravu a palubní nabíječka jsou mezi zadními koly nad nápravou. Což trakci dále podporuje.
Ano, ten člověk je cvok do elektromobilů. Protože v nich jezdil a zkusil si ten komfort. Jízda v tichu, bez vibrací a smradu. Svižnost a zrychlení. Ovládání kotníkem pravé nohy - stlačím a zrychluji, povolím a brzdím plus rekuperuji, dobíjím baterky. Plynulý pohyb nohy dělá jízdu velmi pohodlnou, hladkou a příjemnou pro řidiče i posádku. S trochou cviku a odhadu nesundáte nohu z pedálu směrem k brzdovému. Velký rejd a snadná ovladatelnost. Veškeré potřebné vymoženosti běžného vozu s vyšší výbavou.

-- 24. 10. 2014 22:34 --

skype píše:Proč by vám to měl někdo podporovat? Tak se složte a postavte si síť nabíječek po ČR.
-- 24. 10. 2014 20:53 --
Takže 50kw nemá pořád a kdykoliv, chápu.


Proč nám? Snad nám všem, ne? ČEZ je přeci polostátní firma, tudíž ho vlastníme všichni. Jako firma se má chovat hospodárně a s výhledem do budoucna. Nedělá ani jedno. Proč v průměru ročně vyrábíme přebytek 16 terrawat elektřiny a prodáváme ho do okolí? Proč současně neelektrifikujeme železnice, proč neelektrifikujeme městskou hromadnou dopravu osvědčenými tramvajemi, trolejbusy a metrem, proč nezkoušíme ve velkém elektrobusy, které třeba v Dánsku běžně jezdí? Proč místo spotřebování doma tu ohromnou masu vyvážíme? Proč současně opačným směrem nakupuje miliony litrů paliva a budujeme složitě ropovody a plynovody s jejich zásobníky? Proč si ničíme ovzduší jedy z výroby paliv a spalujeme si je denně kdekoliv přímo pod nosem? Proč podporujeme dopravu na CNG a LPG? Proč podporujeme z našich peněz zpovykané košilaté šejky, kteří si z rozežranosti staví v poušti kromě celých měst i kryté lyžařské sjezdovky? Proč dáváme peníze stejným šejkům, kteří jen tak z dlouhé chvíle podporují různé teroristy a vývoz islámu do Afriky a Evropy? Proč krmíme penězi Putina a spol., který si za ně buduje nový Sovětský svaz?
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 24. 10. 2014 21:58

Dalsi fanatik :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 10. 2014 22:21

Radovanelektro píše:
Vana666 píše:Radovan: souhlasim, dejme závod. Můžeme zkusit 0-50, 0-100, 0-tvoje maximálka. Vezmu na to svého dvanáctiletého pašíka tdi. Jestli jsi z Ostravska neměl by to být problém


Aktuálně by to mělo jít v sobotu 8.11. na Librosu v Ostravě-Přívoze.....

Víkendy mám bohužel už obsazené jinýma akcema, můžu jen přes týden.

Technicky: krouťák pouhých 180 Nm navíc končící už při dvou tisících otáček je docela mizérie, nemyslíš ?

Jinak myslím že tady nikdo nezpochybňuje příznivé vlastnost elektromotoru a jeho velmi kulturní projev. Jediný, ovšem zásadní problém je, že pro pohon aura - tedy bez drátů -není k dispozici kvalitní mobilní zdroj energie. Pokud se proud přivede například přes troleje, jsou elektromotory perfektní.
Naposledy upravil Vana666 dne 25. 10. 2014 06:38, celkově upraveno 1
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 24. 10. 2014 23:15

Jak je na tom životnost akumulátorů a cena nových?
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 24. 10. 2014 23:20

A co to ma za auto? 2014 iOn?
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vzach 24. 10. 2014 23:24

Radovanelektro píše:...
Ano, bavíme se o vývojově 6 let starém voze, co se už 4 roky prodává. Bavíme se o městském vozítku s váhou okolo tuny pro 4 lidi.
Z 0 na 100 je zbytečné zrychlení měřit. Asi jste nikdo nestartoval ze semaforu na dálnici, aby jste to potřeboval. Vy potřebujete v praxi zrychlení na rozjezdu ze semaforů do 50 km/hod. a potřebujete bezpečné zrychlení při předjíždění pro řešení krizovek.
...

V Brně na výjezdu směr D2 je na konci města semafor a hned za ním značka "konec obce" a "dálnice". Tam je zrychlení z 0 až na 130 km/h docela potřebné. ;-)
vzach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků