Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Honza42 30. 10. 2014 23:30

A co se jako na vlastnostech elektromobilu změní, když si ho půjdeme vyzkoušet? Neboj, že to jede celkem chápeme, navíc skoro každý má zkušenost z pouti. Taky většina z nás už jela tramvají i trolejbusem. Ten klacek nahoře si odmyslet umíme.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 30. 10. 2014 23:35

Captain Slow píše:Až těch rychlonabíječek bude 300, tak možná. Zatím si odmítám řídit život podle auta, i na 20 minut.
BTW i3 jsem testoval a za 20km normální jízdy mi dojezd klesl z 80km na 20km, takže asi tak... Zážitek zajímavej, auto evidentně promakaný, ale pořád mi to připadá jako když ti Linuxák vysvětluje jak je to super OS pro desktop.


Zkuste prosím popsat průběh Vašeho testu BMW i3, tedy co myslíte normální jízdou.
Proč se ptám? V Peugeotu Ion umím udělat pokles dojezdu o 20 km ihned zapnutím topení nebo klimatizace, což je signál palubního počítače, že pokud budu daný spotřebič používat stále po celou dobu jízdy, o tolik se mi zkrátí dojezd. Pokud pak pojedu Peugeotem Ion systémem brzda plyn, tj. vysoká zrychlení z ukazatele Eco směr Power nadoraz, kombinovaná s použitím klasické brzdy místo rekuperace, do toho rychlosti 100 a více, pak spotřeba stoupne i dvojnásobně, tedy po 20km jízdy klesne dojezd o 40 km. Taky bych dokázal kombinací těchto tří věcí snížit dojezd během 20 km z 80 na 20 km. Jinak to v praxi neudělám. Ovšem tomu neříkám normální jízda, to prostě spěchám, jedu jak o závod na doraz, porušuji předpisy, riskuji body a pokuty.

-- 31. 10. 2014 00:40 --

Honza42 píše:A co se jako na vlastnostech elektromobilu změní, když si ho půjdeme vyzkoušet? Neboj, že to jede celkem chápeme, navíc skoro každý má zkušenost z pouti. Taky většina z nás už jela tramvají i trolejbusem. Ten klacek nahoře si odmyslet umíme.


Změní se to základní. Budete konečně vědět, o čem tady mluvíte.

I když i tak to zkusíte jen jeden den místo denního provozu, nebude to jen z doslechu, z dojmů, z článků, z videí. Nebo ze zkoušek typu sednu do toho a zkusím za 10 minut, co to vlastně umí.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 30. 10. 2014 23:40

Radovan: a co je prosim normalni jizda? Ze si v zime nezapnu topeni, v lete klimu, abych neprisel o 20-40 km? Ze se budu courat a zrychlovat na 50 kmh pul hodiny, abych se nepripravil o 20 km? Ze pojedu 60 na 90, abych neprisel o 20 km? To je normalni jizda?

-- 30. 10. 2014 23:43 --

Radovan: nemusim si pichat heroin proto, abych zjistil, ze na nem ziskam zavislost jiz po prvni aplikaci...
anonymni

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 31. 10. 2014 00:02

Normální jízda u malého městského vozu je jízda po městě max. povolenou padesátkou, případně na okruzích osmdesátkou. Jízda klidná a plynulá, ostatně semafory se zelenými vlnami k tomu přímo nutí. Já jen nechápu, proč se na to ptáte, to je snad každému řidiči jasné, co je normální jízda.

Zapínání klimatizace a topení je také normální, jen pokládám za férové to přiznat, když vím, že to spotřebovává dojezd. Ne napsat, že při normální jízdě jsem po 20 km spotřeboval 60 a BMW i3 je tak k ničemu.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 31. 10. 2014 00:05

A hlavně proč bych to proboha dělal? Spotřeba primárního paliva není u spalovacího motoru o mnoho vyšší (pokud vůbec) a exhalace u moderního benzinového motoru jsou vyřešeny. Snad kromě opravdových velkoměst v pánevních oblastech (která v ČR nemáme).
Tak snad zbývá jen ta radost z oj- ebání státu na spotřební dani, ale to by mně za to nestálo.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Vana666 31. 10. 2014 06:18

Radovan: dík za ty videa z předchozí stránky, jsou dost poučná.

I když jsem si o vlastnostech elektromobilů nedělal velké iluze, dopadlo to ještě hůř. Například jak se s citroenem zero musí na dálnici zařadit mezi kamióny, jinak by neujel ani 100 km. Nebo taky pobavilo jak redaktor pečlivě kalkuloval jednotlivé kilometry dojezdu BMWi3 a stejně zůstal viset ...

Aspoň jsem se ujistil že pro mě současný elektromobil není
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 31. 10. 2014 07:51

Radovanelektro píše:Normální jízda u malého městského vozu je jízda po městě max. povolenou padesátkou, případně na okruzích osmdesátkou. Jízda klidná a plynulá, ostatně semafory se zelenými vlnami k tomu přímo nutí. Já jen nechápu, proč se na to ptáte, to je snad každému řidiči jasné, co je normální jízda.

Zapínání klimatizace a topení je také normální, jen pokládám za férové to přiznat, když vím, že to spotřebovává dojezd. Ne napsat, že při normální jízdě jsem po 20 km spotřeboval 60 a BMW i3 je tak k ničemu.


jenze mne nezajima to, jaky dojezd ma Radovan pri jeho normalni jizde, mne zajima to, jaky dojezd budu mit ja pri sve normalni jizde. Jezdim po Brne, miha se tu dle toho kudy jedu limit od 30 do 130 kmh. Sem tam kolony, sem tam ono. Muzu jako panak zrychlovat z nuly na padesat 20 sekund, abych nenavysil spotrebu, ale mam tim otravovat okoli? Uplne vidim ten styl jizdy elektrikare, ktery se musi naprosto podridit tomu autu, jinak by nedojel na druhou stranu mesta.

Dost mi to pripomina, kdyz jsem testoval auto na CNG. Papirovy dojezd skoro 300 km. Najel jsem na dalnici, dal jsem limitnich 130, jel plynule a po 180 km jsem byl bez plynu. To stejne je elektromobil. Papirovy dojezd je jedna vec, realny druhy.

Takze dalsi rekapitulace...
- elektromobil neni prokazatelne ekologicky
- kdo chce elektromobil musi zmenit zivotni styl a najit ve svem zivote hodiny casu navic na dobijeni
- musi zasadne zmenit jizdni styl, jinak se nikam nedostane
- sve jizdy nemuze prizpusobovat sve potrebe, ale tomu, aby dojel od trafa ke trafu
- realna navratnost elektromobilu je tezko definovana s ohedem na zasadne vyssi ceny vuci konvecnim vozum
- prodejnost elektromobilu co bude mit za sebou par let a aku budou tak na plovine sve zivotnosti bude naprosto bidna, kdo by si taky kupoval auto s tim, ze ho za chvili ceka vymena aku za 100-200tis.

Jako plus jsme objevili
- muzu "nastartovat" elektromobil a neotravim se v garazi
anonymni

Odeslat příspěvekod JardaB 31. 10. 2014 08:02

:mrgreen:
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod runner42 31. 10. 2014 08:02

Duri13 píše:runner42: 32Kc/km je cena, ktora vznikla na zaklade toho, ze si kupili EM a neodhadli spravne jeho vyuzitie. Pre mna ma tym padom nulovu vypovednu hodnotu, ale ak sa tebe paci, tak si kludne posluz a mozes sa na nom aj nadalej zabavat, pripadne ho ukazovat ludom.

A ake cislo by si odo mna chcel pocut?


To je zajímavé, v tom případě většina majitelů elektromobilů udělala stejnou "chybu" v odhadu. Stačí si otevřít autoscout24 nebo jiný bazar s auty a zjistíš, že 10 tisíc kilometrů ročně s Leafem je zcela běžný průměrný nájezd. Navíc v tomto konkrétním případě i popisuje, proč tomu tak je. To že s ním lidi nechtějí jezdit, lze stěží označit za chybu.

Jaké číslo bych chtěl slyšet? No jaké asi.... o čem je tohle vlákno?

-- 31. 10. 2014 08:04 --

Radovanelektro píše:Normální jízda u malého městského vozu je jízda po městě max. povolenou padesátkou, případně na okruzích osmdesátkou. Jízda klidná a plynulá, ostatně semafory se zelenými vlnami k tomu přímo nutí.


Tak určitě. 8-D To je známá věc, že po městě se jezdí plynule nízkými rychlostmi. Proto také mají auta nejmenší normovanou spotřebu právě ve městkém cyklu, že? :-D

-- 31. 10. 2014 08:10 --

Duri13 píše:Na Prime isiel dnes vecer "test" toho maleho elektro auta od BMW. Pozerali ste to niekto? Dojazd nieco malo cez 100km, dobijanie na 80% za 20min. Ale tych rychlodobijaciek je vraj v CR len 30. Ale tie sprostosti, co okolo tych testov navymyslaju, aby to akoze bolo vtipne...10min reportaz, v ktorej sa venovali autu mozno 3-4min.


Jasně, že jsem koukal. Miluju komedie a večer byl čas. Smál jsem se od začátku do konce.
Jak jezdí okolo chalupy, pije kvůli nabíjení kafe 20 minut aby ujel dalších 40 kiláků, nebo jak na konci s ledovým klidem prohlásí k ceně zimních pneumatik velikosti galusek na tříkolku "za 26 tisíc, a to se celkem dá" :tleskani :tleskani :tleskani
runner42
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod skype 31. 10. 2014 08:27

Tak já bych elektromobil s určitými kompromisy mít mohl. Prodal bych rodinu, dům a odstěhoval se do auta.
skype

Odeslat příspěvekod Moucha 31. 10. 2014 08:59

já bych si ho dokázal představit taky, třeba takové citigo. Jako třetí auto třeba, je vybité jede se Fábiíí, je nabité jedu Citigem. Do města to je ideal, na finančák, do Kauflandu, do kina, do banky, prostě takové ty otočky jako třeba na skútru.
Jen by to nesmělo stát trojnásobek, kdyby to bylo za 300tis je doma hned
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 31. 10. 2014 09:06

jo, jako náhrada skůtru to myšlenku má
jako náhrada dospělého auta ne
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod runner42 31. 10. 2014 09:12

Náhrada skůtru za půl melounu? :hm
runner42
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Duri13 31. 10. 2014 09:20

Radovanelektro píše:Zklamu Vás, rychlonabíječek je necelá desítka.

Tam rozpraval nejaky zastupca tej spolocnosti, co to instaluje. Ale asi som ho len zle pochopil, 30 je mozno len plan do buducnosti.
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 31. 10. 2014 09:24

goes píše:Radovan: a co je prosim normalni jizda? Ze si v zime nezapnu topeni, v lete klimu, abych neprisel o 20-40 km? Ze se budu courat a zrychlovat na 50 kmh pul hodiny, abych se nepripravil o 20 km? Ze pojedu 60 na 90, abych neprisel o 20 km? To je normalni jizda?


Každodenně se střetávám s realitou dementních uživatelů elektrokol a elektroskůtrů v počtu desítek a stovek kusů, kteří jezdí za tmy bez světel, aby ušetřili pár wattů.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků