Budoucnost LPG / CNG

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod tycoon 5. 5. 2016 12:50

Tak máme opět další Das Výbuch made in VW. V diskuzi pod článkem trefně poznamenáno, že VW na rezavějící nádrže neudělal žádnou svolávačku. Být to v USA nebo Číně, tak má VW hodně velký problém.
http://pardubice.idnes.cz/autu-na-plyn- ... zpravy_alh
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Kibitz 5. 5. 2016 12:56

Pěkné. Klika, že to dopadlo jak to dopadlo. Aktuální instalace jsou vylepšeny jen kusem polyuretanu. Tedy u seatu a škody. VW už nahradil nádrže ocelové nádržemi kompozitními.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 5. 5. 2016 13:34

Fakt jo? Předpokládal jsem, že u nových aut dávají aspoň lepší antikorozní ochranu těch nádrží.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Kibitz 5. 5. 2016 13:55

Pořád stejná modrá barva, jinak nic. Ono se za viníka považovala galvanická koroze na styku upnutí nádrží do karoserie. Tak to tam vypodložili polyuretanem. Jestli to zabralo se uvidí za pár let. U nás se cng celkem podařilo prolobovat, takže potenciálně výbušných aut jezdí dost.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 5. 5. 2016 14:52

To se máme na co těšit. Zejména majitelé, kteří každé tankování dělají v podstatě tlakovou zkoušku nádrže ...
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Honza42 5. 5. 2016 15:54

Proč by VW dělal nějakou svolávačku? Dává záruku na prorezivění karoserie, ne nádrží. A na korozi má přece přijít revizák nádrží, ne? Každopádně se dotyčnému CNG jistě vyplatilo.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod ka-spel 5. 5. 2016 16:17

Poslal jsem to kamarádovi co má to samé a byl na svolávačce před 2 roky v Německu. U nás stejný přístup jak svého času u tsi.
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 5. 5. 2016 16:24

Zřejmě při jednání s českým zastoupením se VW ptal, co s tím udělají, a odpověď zněla: "Ví bůch". Tak to odsouhlasili, zapsali a podepsali.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Kibitz 5. 5. 2016 16:25

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 5. 5. 2016 17:24

Tak u nás to myslím ani nezkoušel.
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neurotic 5. 5. 2016 18:21

Honza42 píše:Proč by VW dělal nějakou svolávačku? Dává záruku na prorezivění karoserie, ne nádrží. A na korozi má přece přijít revizák nádrží, ne? Každopádně se dotyčnému CNG jistě vyplatilo.

Taky nechápu proč na to nepřišel nikdo při revizi, ta koroze totiž nevznikla za den :hm
Neurotic
Štamgast

Odeslat příspěvekod Kibitz 5. 5. 2016 18:26

Celý nádrže jsou po pár letech rezavý. Na první pohled není poznat rozdíl mezi povrchovou a hloubkovou korozí. Hloubková se schovává pod upínacími stahovacími pásy. Musely by se sundat a to nikdo dělat nebude.

-- 5. 5. 2016 18:04 --

Na Auto.cz jim z článku jaksi vypadlo, že se jedná o VW. Taková nenápadná podpora. Ale trapná až hrůza, to raději neměli zprávu vůbec zveřejňovat.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 24. 9. 2017 13:58

http://www.cngplus.cz/novinky/stat-zvys ... -2025.html

Nic moc podpora jediného konvenčního eko paliva...už se jede jenom na elektrické vlně. Od roku 2020 tedy CNG naprosto nekonkurenceschopné naftě a benzínu. Pokud se zásadně nezmění cena benzínu a nafty..
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod Arnie J 24. 9. 2017 20:05

Nj, už jde fakt jen o ekologii
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 24. 9. 2017 21:09

Kdyby o ni šlo, tak podpora CNG bude daleko výraznější, minimálně zachování současného, téměř zanedbatelného, zdanění. Elektřina fajn, ale když se sečte všechno okolo, emise z výroby, recyklace, energetický mix atd. CNG a LNG je best of. Při zdražení kila plynu na úroveň benzínu, započtení vyšší pořizovací ceny a servisních nákladů, už trochu nižší spotřeba situaci nezachrání a se zemním plynem v autech je konec. To si samozřejmě spočítají i distributoři paliv a vsadím boty, že už neuvidíme jedinou novou plnící stanici, možná s výjimkou těch tří ve výstavbě. A kruh se uzavře.

Takže to není o ekologii, ale politice, PR, dotacích a takových *****ách.
Naposledy upravil kembuaa dne 24. 9. 2017 21:13, celkově upraveno 1
kembuaa
Štamgast

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník