Poslanec chce zastavit demontáže filtrů z aut

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod JardaB 1. 5. 2013 13:05

Na emisich bordelu. - sazi
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 1. 5. 2013 13:10

Hlavně si myslím, že to nejsou jenom kamiony - v Praze je velmi nadpůrměrné zastoupení dieselů i v osobních autech, což při hustotě provozu bude taky dost emisí mikrosazí. A asi i těch viditených "makrosazí", když je demontáž filtrů český národní sport :-D
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Kibitz 1. 5. 2013 14:56

Říkám to pořád, diesly bez DPF nemají ve městě co dělat. S DPF snad, ale vůbec bych nebyl proti totálnímu zákazu. Je to ohromný zdravotní riziko.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 1. 5. 2013 15:49

Tak hlavne nemaji ve mestech co delat kamiony, ale to uz je zas ten nas kocourkov. Takovej kamion ma motor jak 4-5 osobaku a hmotnost desetinasobnou, to se neda srovnavat. Navic jaky tam jezdeji i stary strepy z Polska, UA...
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod malcolm_ 1. 5. 2013 15:51

Tam jsou to kamiony, do kopce si to tam funí souvislá kolona často přetížených kamionů.
HTP, to pravé sportovní náčiní.
malcolm_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 1. 5. 2013 16:31

Tam je to taky přímo extrém ty hodnoty.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 1. 5. 2013 20:39

Vyšší jsou i emise rakovinotvorných polycyklických aromatických uhlovodíků, například benzo(a)pyrenu. Příčinou je pravděpodobně to, že popojížděním v zácpách se katalyzátory a vnitřek spalovacího prostoru ochladí a ve výfukovém potrubí se nashromáždí množství částic, které se následně najednou uvolní při jízdě na plný plyn například právě do spořilovského kopce.

To je z toho článku. Vy, kteří nadáváte na diesly, četli jste ho vůbec?
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 2. 5. 2013 17:44

GeneHawkins píše:
Vyšší jsou i emise rakovinotvorných polycyklických aromatických uhlovodíků, například benzo(a)pyrenu. Příčinou je pravděpodobně to, že popojížděním v zácpách se katalyzátory a vnitřek spalovacího prostoru ochladí a ve výfukovém potrubí se nashromáždí množství částic, které se následně najednou uvolní při jízdě na plný plyn například právě do spořilovského kopce.

To je z toho článku. Vy, kteří nadáváte na diesly, četli jste ho vůbec?

No to ale není pro mě nic moc nového. Je všeobecně známo, že motorům na uhlovodíková paliva nesvědčí popojíždění v zácpách, ani s ohledem na režim a ekonomiku provozu, ani co se týče čistoty emisí. Já to říkám furt, že nejlepší pro uhlovodíkové motory je plynulá jízda bez zbytečného zpomalování, zrychlování a zastavování na pokud možno nejvyšší kvalt v otáčkách, kde dosahují nejnižšší měrné spotřeby. Bohužel kvůli zmdrům, co tu podporují silniční fašismus, zklidňování dopravy, zbytečné semafory, se od tohoto ideálu stále vzdalujeme a tak tu pak dýcháme karcinogenní sračky.
Co se týče těch polycyklických aromatických uhlovodíků, tak to bohužel vychází už ze samého složení motorové nafty, která tam hoří a s tím nic nenaděláme, to může zmírnít jen rafinerie úpravou složení dodávané nafty chemickým čištěním.
Mě spíše vadí některé nadměrně kouřící a *****ící disly některých starších náklaďáku i osobáků, což je obvykle příznak špatně fungujícího turba, případně vyklepané trysky s rozhozeným otevíracím tlakem a nastavení vstřikovacího čerpadla, tedy nejen dávky, ale i předstihu vstřiku. To vše se dá zpravit, ale chce se tomu pověnovat, což je problém, páč není vůle a majitelé nato dlabou. Někdy to je i výsledek zmršeného chiptuningu od diletantů, co to neumí, ale stejně do toho vrtaj a akorát to doserou.

Řešení do města jsou částečně i levné a dostupné elektromobily, a kamiony ať jezdí na železnici, RO-LA vlaky už tu jezdily, ale problém je, že české dráhy neumí podnikat a udělat službu pro dopravce atraktivní, aby je vyšla levněji, než nafta+mýto+opotřebení kamionu.
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 2. 5. 2013 18:10

Dlužno podotknout, že zásadního zvýšení podílu aromatických uhlovodíků jsme se v benzínu dočkali se zákazem používání olovnatých benzínů, kvůli dosažení přijatelného OČ. V případě funkčního katu je to přínos. V případě nefunkčního katu (studený motor, možná i přechodové režimy....) jsme na tom ovšem mnohem hůř, protože voňavý benzín je mnohem více karcerogenní.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Kibitz 2. 5. 2013 19:51

GeneHawkins píše:
Vyšší jsou i emise rakovinotvorných polycyklických aromatických uhlovodíků, například benzo(a)pyrenu. Příčinou je pravděpodobně to, že popojížděním v zácpách se katalyzátory a vnitřek spalovacího prostoru ochladí a ve výfukovém potrubí se nashromáždí množství částic, které se následně najednou uvolní při jízdě na plný plyn například právě do spořilovského kopce.

To je z toho článku. Vy, kteří nadáváte na diesly, četli jste ho vůbec?


To snad nějak snižuje zdravotní závadnost dieslů?
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 2. 5. 2013 19:53

Kibitz píše:
GeneHawkins píše:
Vyšší jsou i emise rakovinotvorných polycyklických aromatických uhlovodíků, například benzo(a)pyrenu. Příčinou je pravděpodobně to, že popojížděním v zácpách se katalyzátory a vnitřek spalovacího prostoru ochladí a ve výfukovém potrubí se nashromáždí množství částic, které se následně najednou uvolní při jízdě na plný plyn například právě do spořilovského kopce.

To je z toho článku. Vy, kteří nadáváte na diesly, četli jste ho vůbec?

To snad nějak snižuje zdravotní závadnost dieslů?

Relativně ano.
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bobby Deerfield 2. 5. 2013 22:19

Řešení do města jsou částečně i levné a dostupné elektromobily, a kamiony ať jezdí na železnici, RO-LA vlaky už tu jezdily, ale problém je, že české dráhy neumí podnikat a udělat službu pro dopravce atraktivní, aby je vyšla levněji, než nafta+mýto+opotřebení kamionu.[/quote]

Řekl bych, že se mýlíš. A protože to už bylo několikrát vyvráceno, tak bych to bral spíš jako provokaci než jako relevantní příspěvek.
Bobby Deerfield
Nováček

Odeslat příspěvekod EKKAR 3. 5. 2013 17:36

Elektromobil je ekologickej jenom tam, kde jezdí - ale tam, kde se pro něj produkuje elektrika a kde se samotnej elmobil vyrábí, případně po ukončení svojí provozní životnosti recykluje, je daleko míň ekologickej než vozidlo se spalovacím motorem.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod icotech852 3. 5. 2013 18:39

Ondro S,hezky :)
Njn,staré diesle to je des
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 5. 2013 11:31

Ondra S. píše:Mě spíše vadí některé nadměrně kouřící a *****ící disly některých starších náklaďáku i osobáků, což je obvykle příznak špatně fungujícího turba, případně vyklepané trysky s rozhozeným otevíracím tlakem a nastavení vstřikovacího čerpadla, tedy nejen dávky, ale i předstihu vstřiku. To vše se dá zpravit, ale chce se tomu pověnovat, což je problém, páč není vůle a majitelé nato dlabou. Někdy to je i výsledek zmršeného chiptuningu od diletantů, co to neumí, ale stejně do toho vrtaj a akorát to doserou.

.

Proto jezdim furt s vnitrni cirkulaci
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků