Aditivum do nafty - ano či ne

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Přidáváte aditivum do nafty?
Ano, motoru to prospívá 30 %  50%  [ 30 ]
Ano, ale pouze jako placebo 1 %  1%  [ 1 ]
Jenom do méně kvalitní nafty 9 %  15%  [ 9 ]
Ne, je to blbost 19 %  32%  [ 19 ]
Celkem hlasů : 59

Odeslat příspěvekod addiction 12. 12. 2017 11:01

Neni nutno :-(
Not great, not terrible... but not great
addiction
Kavárník a lepšočlověk
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MichalFicus 19. 3. 2018 09:27

Já do nafty přidávám petrolej, no a když měním olej v bagru, tak i hydraulika shoří...
MichalFicus
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MarkFX 9. 4. 2018 22:22

Mám v plánu taky začít s aditivem, ale mám hloupý dotaz, jak to aplikujete? :oops:

Dle fotek to je malá flaška a dává se toho minimální množství, máte na to odměrku, nebo třeba injekci a pak to nalit do nádrže.. Ale si řikám že to malé množství tak možná navlhčí začátek té trubky vedoucí do nádrže, že to tam ani nesteče. Takže asi lepší to tam hrknout ještě před tankováním at to slije dolů že.. o<:)
Kolo je poslední vynález stvořený člověku pro radost

Majkl vP. > I kdyby všichni byli úplně ticho, tak Mark přijde a něco řekne. On něco řekne, Já chci něco říct, ale on něco řekne.. chci zas něco říct, ale on zase něco řekne

Mondeo 2.5 V6 > S-Max
MarkFX
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 9. 4. 2018 22:30

Ano.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lexx 10. 4. 2018 07:20

Vozím několik naplněných preforem na PET lahve. Naleju před tankováním.
Lexx
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 10. 4. 2018 07:29

Taky není marný.
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Shr3k 10. 4. 2018 08:43

Já kupuju VIF půllitrovky balení a mám doma několik starých plastových osminek, do kterých si to přeleju a vozím jednu-dvě v autě (ještě v extra silnejším igelitovém pytlíku a zavřené plastovým skřipcem, aby to v autě *****ělo).
Shr3k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 10. 4. 2018 10:00

já aplikuji z 0.5L plechovky, ve víčku na to je odměrka. Též ještě zazabalené v igelitu, aby to v autě *****ělo.
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 1. 1. 2024 17:05

Pri hľadaní náhrady za VIF som narazil na toto aditívum. Bohužiaľ, veľa informácií, okrem reklamných blbín od výrobcu, som nenašiel. Tobôž testov. Skúsim oživiť tému a spýtať sa - Máte niekto z miestnych dáke skúsenosti, skúšali ste ? Resp. dáke zaujímavé info. Od posledného komentáru ubehlo 5 rokov, tak snáď sa viacerí nájdu ?

A keď si máme trošku pofilozofovať, ak sa niekto v tom vyzná, vie na základe údajov z bezpečnostných listov usúdiť, čo sú obidva výrobky zač v ich vzájomnom porovnaní :?:

EDIT: Pridané výsledky testov.

VIF letný
2-ethylhexyl-nitrát 50-100%
Solventní nafta (ropná), těžká aromatická; Petrolej nespecifikovaný <5%
Solventní nafta (ropná), lehká aromatická <5%
2,6-diterc-butylfenol <5%
1,2,4-trimethylbenzen <2,5%
1,3,5-trimethylbenzen <2,5%

Test 1. Neaditivovaná testovaná nafta : dávkovanie aditíva/ cetánové č./ mazivosť / korózia
bez aditíva : - / 53.5 / 349 / těžké rezavění
s aditívom : 1:666 / 57.9 / 268 / bez hrdze

Test 2. s EO Optimal Diesel
bez aditíva : - / 52.6 / 418 / těžké rezavění
s aditívom : 1:1000 / 55 / 389 / bez hrdze

Pro Tec - Guard Fill
Hydrocarbons, C10-C13, n-Alkanes, Isoalkanes, Cyclics, < 2% Aromatics 50 - < 70 % (toto je napr. jednou z troch zložiek v Pro tec Oxicat)
2-Ethyl hexyl nitrate 20 - < 25 %
Polyolefin amide alkylen amine 5 - < 10 %

Netestované

EDIT - pridané ďalšie aditíva, ktoré sa objavili v testoch na VIF
Liqui Moly Super diesel aditiv
Hydrocarbons, C10-C13, n-Alkanes, Isoalkanes, Cyclics, < 2% Aromatics 60-80%
2-Ethyl hexyl nitrate 10-<25%

Test s EO Optimal Diesel : dávkovanie/ cetánové č./ mazivosť / korózia
bez aditíva : - / 52.6 / 418 / těžké rezavění
s aditívom : 1:300 / 55.3 / 418 / bez hrdze

Castrol TDA (už sa ževraj nevyrába)
2-ethylhexyl nitrate 50-75%
Naphtha (petroleum), hydrodesulfurized heavy 15-20%
Kerosine (petroleum) 5-10%
Solvent naphtha(petroleum), heavy aromatic 0.25-1%
1,2,4-Trimethylbenzene 0.25-1%
2,6-di-tert-butylphenol 0.25-1%

Test 1. Neaditivovaná testovaná nafta : dávkovanie/ cetánové č./ mazivosť / korózia
bez aditíva : - / 53.5 / 349 / těžké rezavění
s aditívom : 1:1000 / 56.8 / 406 / lehké rezavění

Test 2. EO Optimal Diesel
bez aditíva : - / 52.6 / 418 / těžké rezavění
s aditívom : 1:1000 / 54.5 / 426 / bez hrdze

Millers Oils - Diesel power ecomax
2 ethyl hexyl nitrate 50-75%
Petroleum heavy aromatic solvent naphtha 30-50%
Branched chain alkaryl hydrocarbon 10-20%

Test s EO Optimal Diesel : dávkovanie/ cetánové č./ mazivosť / korózia
bez aditíva : - / 52.6 / 418 / těžké rezavění
s aditívom : 1:1000 / 55.9 / 424 / bez hrdze

Wynn's Diesel additive
2-Ethylhexyl nitrate 25-50%
Hydrocarbons, C10, aromatics, <1% naphthalene 25-50%
Hydrocarbons, C11-C14, n-alkanes, isoalkanes, cyclics, aromatics (2-25%) 5-10%
2-ethylhexan-1-ol 2.5-5%
Naphthalene 2.5-5%
2,4-di-tert-butylphenol 2.5-5%
1,2,4-trimethylbenzene 1-2.5

Test s EO Optimal Diesel : dávkovanie/ cetánové č./ mazivosť / korózia
bez aditíva : - / 52.6 / 418 / těžké rezavění
s aditívom : 1:1360 / 53.5 / 408 / bez hrdze

EKOLUBE Diesel aditiv
Uhlovodíky, C15-C20, n-alkany, isoalkany, cykloalkany, <2 % aromátů 55.5%
2-ethylhexyl-nitrát 20-30%
Isopropanol 10-15%
Solventní nafta (ropná), těžká aromatická; Petrolej nespecifikovaný 1.5-4.9%
Solventní nafta (ropná), lehká aromatická 0.5-2%
Naftalen <1%
1,2,4-trimethylbenzen <1%
1,3,5-trimethylbenzen <1%

Neaditivovaná testovaná nafta : dávkovanie/ cetánové č./ mazivosť / korózia
bez aditíva : - / 53.5 / 349 / těžké rezavění
s aditívom : 1:50 / 58.5 / 341 / bez hrdze

STP Diesel treatment & injector cleaner
Hydrodesulfurized Kerosene 85-95%
Solvent naphtha (petroleum), light aromatic 5-10%
Solvent naphtha (petroleum), Heavy aromatic 1-5%
1,2,4-Trimethylbenzene <3%
Xylene <2%
Ethylbenzene <1%
Naphthalene <1%
Toluene <1%

Neaditivovaná testovaná nafta : dávkovanie/ cetánové č./ mazivosť / korózia
bez aditíva : - / 53.5 / 349 / těžké rezavění
s aditívom : 1:180 / 56.1 / 414 / bez hrdze

Mazivosť nafty Benzina TOP-Q s obsahom 7% biozložky = 250

Ja sa teda v chemických látkach nevyznám ani ťuk , ale pri letmom nahliadnutí na dáta mi to hovorí , že
VIF - viac zvyšuje cetánové číslo, menej čistí (podľa testov 2-4 cetány)
Guard Fill - viac čistí, menej zvyšuje cetánové číslo (podľa výrobcu o 1-2 cetány)

Čo ma pri Guard Fill zaujalo, výrobca udáva v deklarovaných účinkoch odstránenie "kondenzátu" , teda ľudovo vody, z palivovej sústavy. To je myslím pri dnešných citlivých systémoch viac podstatné, ako zvýšiť cetány napr. z 53 na 57 (podľa testov VIFu). Čo myslíte ?

VIF ma v sebe na jednej strane raz toľko látok. :idea: Ja ale predpokladám, že čistiace schopnosti padajú na vrub tým zložkám "benzínovo petrolejovým" , ktorých má VIF minimum. Pritom v testoch deklaruje takmer rovnaké, až nie lepšie čistiace schopnosti , ako výrobca Guard Fillu v reklamných prospektoch (zníženie residuí o 70%). Takže tu mi to trochu nesedí. EDIT: Na druhej strane, aj keď by VIF obsahoval menej "čistiacich" zložiek, ich účinnosť plus vzájomná kombinácia môže byť výraznejšia.

Sekcia pre pintlichov :mrgreen:
Veľmi zjednodušenou laickou extrapoláciou výsledkov testov, zložení jednotlivých aditív, koncentráciou jednotlivých zložiek , a za subjektívneho predpokladu, čo má tá ktorá zložka na starosti a za predpokladu, že chceme jednotlivé parametre nafty vylepšiť (tzn. nie zhoršiť , maximálne nezmeniť) :

VIF
- pri doporučenom dávkovaní 1ml na 1l nafty upravuje mazivosť len mierne = nevhodný pre naftu bez biozložky, nakoľko tá má mazivosť výrazne horšiu(418), ako nafta so 7% biozložky(250)
- pri väčšom dávkovaní v pomere 1.5ml na 1l nafty, vhodný aj do nafty bez biozložky
- pre vysoký obsah nitrátu ostal menší podiel "čistiacich zložiek", v odporúčanom dávkovaní udrží trysky v stávajúcom stave pokiaľ tie sú čisté, zanesené čistí veľmi mierne a pomaly. To korešponduje s meraniami jedného špičkového diagnostika na SK (iné fórum) a zároveň aj samotným zložením, kde sa zdá, že čisto rozpúšťadlá tvoria max. 5%
- pre vysoký obsah nitrátu a tým veľkým zvýšením cetán.čísla pri malom dávkovaní, vhodný do "surových" náft, absolútne nijak neupravených, spĺňajúcich do bodky ČSN normu s cetán.č. 51 (hlavne noname pumpy).
- asi nezbaví palivový systém vody

Pro-Tec Guard Fill
- vhodné pre nafty bez biozložky - ak berieme podľa info na nete Hydrocarbons, C10-C13, n-alkanes, isoalkanes, cyclics, < 2% aromatics v množstve 50-70% okrem iného aj ako mazivostné zložky (a ja predpokladám, že sú zároveň aj čistiacimi), je predpoklad, že Guard Fill pri rovnakom dávkovaní vylepší mazivosť nad úroveň VIFu, nakoľko obsahuje aj 5-10% polyolefin amide alkylen amine (podľa netu ďalší lubrikant, okrem iného). Samozrejme, neberieme do úvahy ich možnú rôznu účinnosť pri rovnakom podiele vo výrobku. Testy chýbajú, výrobca ale udáva mazivosť ako výhodu produktu.
- ak sú Hydrocarbons, C10-C13, n-alkanes, isoalkanes, cyclics, < 2% aromatics viac čistidlá ako lubrikanty, vtedy vhodné len pre naftu s biozložkou
- menší obsah nitrátu ako VIF, vhodné pre nafty s už mierne zvýšeným cetánovým číslom, napr. Shell FuelSave, ktorý v každom teste v CZ/SK mal vždy cetán.č vačšie ako 53. Guard Fill ďalej vylepší o 1-1.5 jednotky
- veľmi podobné Liqui Moly Super diesel additive, na rozdiel od neho má Guard Fill navyše 5-10% obsah lubrikantu polyolefin amide alkylen amine (viď popis pre Liqui Moly)

Liqui Moly Super diesel additive
- na rozdiel od Guard Fill neobsahuje/nemá uvedené lubrikanty polyolefin amide alkylen amine
- čo je ale zaujímavé, že obsahuje 60-80% Hydrocarbons, C10-C13, n-Alkanes, Isoalkanes, Cyclics, < 2% Aromatics , ktoré sme označili okrem iného ako lubrikant , v teste ale k žiadnemu zlepšeniu nedošlo. To vedie k myšlienke, že viac ako lubrikant, slúži ako čistiaca zložka.
- tým pádom nevhodné pre nafty bez biozložky

Castrol TDA
- zložením mi pripomína VIF, neobsahuje však antioxidant (nestabilizuje biozložky v nafte)
- predpoklad dobrých čistiacich schopností
- zhoršuje mazivosť = nevhodné do nafty bez biozložky

Millers Oils
- pre vysoký obsah nitrátu a tým dobrým zvýšením cetán.čísla pri malom dávkovaní, vhodný do "surových" náft, absolútne nijak neupravených, spĺňajúcich do bodky ČSN normu s cetán.č. 51 (hlavne noname pumpy)
- nevhodný do nafty bez biozložky
- predpoklad dobrých čistiacich schopností

Wynns diesel additive
- dobrý obsah nitrátu
- predpoklad dobrých čistiacich schopností
- nevhodný do nafty bez biozložky

EKOLUBE
- výborný do surovej nafty s cetán.č. 51 , jeho výrazné zvýšenie
- nevhodný do nafty bez biozložky

STP
- jednorazový prípravok, veľmi NEvhodný do nafty bez biozložky
- výrazné zhoršenie mazivosti
- 85-95% bezsírny kerozín s tým spojený predpoklad vynikajúcich čistiacich schopností

VYHODNOTENIE

Kto chce čistiť :
bionafta = STP
bez bio = Pro-Tec, Liqui Moly, Millers Oils, EKOLUBE

Kto chce vylepšiť všeobecne :
bionafta - Pro-Tec, VIF dávkovanie 1:1000
bez bio - Pro-Tec , VIF dávkovanie 1:666

Kto chce zvýšiť cetány :
bionafta - VIF, Millers Oils, Wynns
bez bio - VIF
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod JardaB 1. 1. 2024 17:11

Jezisi, udelejte z toho nekdo vycuc :P
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 1. 2024 17:17

Zajímavé
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod impact 1. 1. 2024 17:19

JardaB píše:Jezisi, udelejte z toho nekdo vycuc :P


Já si z toho odnáším to, že nafta patří do kamen. :)
impact
Inventář

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 1. 2024 17:20

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 1. 1. 2024 17:23

:D
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 1. 1. 2024 17:25

Když vezmu verva diezel nebo ten jen jejich erecta diezel tak je to bio?
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků