od Kevil 15. 4. 2014 23:57
Nemyslím, si, že by každá druhá nehoda vyžadovala úhradu nákladů ve výši 20 mil. Kč… Problém je to, že největším zlodějem jsou samy pojišťovny. Snaží se poškozené odrbat na všech frontách: neproplácení vyměněných dílů v plné výši podle faktury autorizovaného servisu, problémy s úhradou náhradního vozu aj. Pojišťovny by vůbec neměly, až na výjimečné případy, poskytovat náhradu za opravu vozu "podle tabulek" v hotovosti. Podle odhadu nákladů na opravu, vzhledem ke stávající ceně vozu před havárií, by měly být jen dvě varianty: oprava vozu ve značkovém servisu s použitím nových dílů (nejde o žádné "zhodnocení"), nebo koupě staršího vozu stejné značky, roku výroby a provedení s podobným km nájezdem.
Při 100% nezaviněné havárii by si měla pojišťovna viníka přijet pro poškozené auto, majiteli hned předat náhradní auto stejné kategorie, odvézt poškozený vůz do značkového servisu a nechat opravit. Po opravě přivézt vůz poškozenému, ten by vrátil zapůjčený vůz a vůbec by se nestaral o nějaké platby (a DPH). Vše musí uhradit pojišťovna viníka.