Jak jsem prošel STK

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod robert1 29. 5. 2005 22:08

Byl jsem se svým Fávem na STK. Neprošel jsem pro několik závad z nichž část klasifikovali jako B (vážné) a zbytek jako C (nebezpečné). Což mě zas tak nepřekvapilo. Spíš mě zarazilo něco jiného:

Auto jsem hned odvezl do servisu, kde mi okamžitě zjistili, že mi velmi špatně fungují přední brzdy (na STK si technik ničeho nevšiml!!! a vůbec nic neřekl), taktéž zjistili, že mám úplně oddělaný čepy (na STK technik opět ani zmínku!!!). Za to jsem dostal C za "netěsnost motoru - únik oleje". Podotýkám, že když auto nechám stát třeba více než 24 hodin na místě, tak pod ním nenajdu jediný flíček. Dále jako B byla vyhodnocena koroce podlahy velikosti 2x3 cm, která skoro ještě ani nezačala.

To že mi blbě brzdila ručka je pravdou a že mě za to vyhodili je bez diskuse, stejně jako nefunkční zadní mlhovky a pár relativně důležitých drobností. Čekal jsem, že auto nebude na 100%, i proto jsem tam jel, aby mi řekli, jaká je situace.

Auto mi tedy opravili a při STK, kterou jsem absolvoval v jiném místě mi "únik oleje" hodnotili jako vadu A (lehkou), stejně jako korozi. Bylo to bez úplatku, standardní procedurou.

Jak je možný, že si na STK nevšimnou, že přední brzdy fungují tak na 50% nebo že mám v p... čepy a za to zveličí závady, které jinde technik přejde mávnutím ruky??? Prostě kdybych umyl spodek auta a trochu zamaskoval tu korozi, tak mě na té první STK nechají projít s autem který nebrzdí a má vůli přední nápravy jak Brno.
Přijde mi to jak v Kocourkově. Máte podobnou zkušenost?
Telefon: Honor 9. Auta: Megane Grand Tour III 1,5 dci Předtím: Opel Astra kombík J, 1,6 CDTi 81 kw, Rapid 1,6 TDI 77 kw, Mondeo I 2,5 V6, FoFo III, 1,6 Tdci 85 kw. ŠFII 1,4 TDi, OII 1,9 Tdi, OII 1,6 Tdi, FoFo II 1,6 Tdci, Lada 2110, Škoda Favorit 136
robert1
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod luk 29. 5. 2005 22:36

Když jsem míval Š105, vyhodili mě akorát kvůli dvěma věcem: nesouhlasící rozměry pneu (byla to přestavba a v TP byly zapsané menší pneu - je zajímavé, že u předchozích majitelů to procházelo...), a utržená trubka na hever v prahu (stupidní škodovácké hevery). Obojí závada B (vážná). Jinak nic - ani olej, o kterém se rozhodně nedalo říct, že z motoru nevytékal, ani nic jiného. Je pravda, že brzdy byly naprosto OK, ale třeba přední náprava měla dost velké vůle - a to nevadilo.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 5. 2005 06:17

A merili na STK ty brzdy? To je tak jednoduche mereni, ze i laik pozna pri pohledu na budik, jestli je to OK. Mel bych podezreni, jestli v servisu nechteli vic vydelat.... Unik oleje a podobny ptakoviny mi vzdycky dali mezi lehke zavady, a to nijak zvlast necistim a vubec neresim - i louzicka se obcas najde :-) Neprosel jsem jen 1x se S.1203, protoze nemam vsechny sedacky, ale napodruhe to prehlidli (pro sichr jsem tam nechal nalozene palety).
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 5. 2005 08:08

Mno mne ted pred 1 mesicem kontrolovali cepy u Octavie tak vehemente, ze jsem z toho mel poskakany zaludek na 1 den dopredu.
robert1: mne spis zarazi tvuj pristup k autu, mozna jsem divny, ale brzdy chapu jako jednu ze zasadnich priorit a pokud jezdis s pomerne nebrzdicim autem a cekas az na STK, potazmo az na servis, kde ti to oznami, je pro mne dost nepochopitelne. Neresim to, ze ti na STK nerekli k brzdam nic a vyhrady meli k rucce a k mlhovkam - i to je pro mne dost nepochopitelne, ze i kdyz to vis, tak stejne s tim jezdis a jeste jdes na STK. Z vlastni zkusenosti ti reknu, ze by sis mel rucni brzdu udrzovat v co nejlepsim poradku. Az ti nekdy praskne treba spojovaci hadicka mezi valecky na predni kotoucovce, tak je rucni brzda to posledni, co te muze zachranit.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 30. 5. 2005 09:28

Mě vyhodili z STK jen jednou a to s Rapidem. Měl jsem na čelním skle nalepenej takovej ten černej pruh proti slunci a to se jim nelíbilo...

Jinak vždycky OK...
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 30. 5. 2005 10:27

Kdyz bude na brzdu slapat pomalu, tak projde skoro vsechno. Ale kdyz zabrzdi prudce, tak vyhodi kazdy auto. Je to i o tom jak se meri. Ale stejne si myslim, ze si servis chtel privydelat.
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 30. 5. 2005 11:53

mfilip: Kdyby mu to prasklo jen na jedné straně, ještě to ubrzdí (okruhy jsou diagonálně). Ale kdyby mu v rámci následného snažení praskla i na druhé, a současně mu ruční brzda nefungovala ... tak už si může jen vybrat Boha, ke kterému se bude modlit... :-D
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 30. 5. 2005 12:51

luk píše:mfilip: Kdyby mu to prasklo jen na jedné straně, ještě to ubrzdí (okruhy jsou diagonálně). Ale kdyby mu v rámci následného snažení praskla i na druhé, a současně mu ruční brzda nefungovala ... tak už si může jen vybrat Boha, ke kterému se bude modlit... :-Da/quote]
mno prave, druhy okruh jaxi nezafungoval, duvod je v setreni. Pisu "z vlastni zkusenosti", ale stalo se memu svagrovi tento vikend.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Driver 30. 5. 2005 14:24

to robert1: Tebe bych teda na silnici potkat opravdu nechtěl. A když už, tak rychle od tebe pryč. Když někdo jezdí s brzdama co brzdí na 50%, tak to znamená i to, že to auto brzdí o 50% dýl, brzdná dráha je o 50% delší. Jen rychlost neklesá, takže je to fakt o smrt v tom jezdit.

to oscar: Větší kravinu jsem snad nečetl. Auto, které má brzdy v pořádku nemůžou vyhodit. A taky nemůžou srovnávat třeba S120 a fabii. Obe brzdej jinak, ale kdyz skudka brzdi dobre, tak STK projde. Protoze jsou na to jiny normy.
Das Auto
Driver
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marwinus 30. 5. 2005 14:46

Driver píše:to robert1: Tebe bych teda na silnici potkat opravdu nechtěl. A když už, tak rychle od tebe pryč. Když někdo jezdí s brzdama co brzdí na 50%, tak to znamená i to, že to auto brzdí o 50% dýl, brzdná dráha je o 50% delší. Jen rychlost neklesá, takže je to fakt o smrt v tom jezdit.

to oscar: Větší kravinu jsem snad nečetl. Auto, které má brzdy v pořádku nemůžou vyhodit. A taky nemůžou srovnávat třeba S120 a fabii. Obe brzdej jinak, ale kdyz skudka brzdi dobre, tak STK projde. Protoze jsou na to jiny normy../quote]


Co pamatuju se skudkou na STK, tak u brzd se nesmel propadnout pedal a musela brzdit soumerne.
Marwinus
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 30. 5. 2005 14:52

driver: teorie ti jde. praxe je ovsem trochu jina. neporovnavam fabka/120. vezmi si treba felicici - nejaka brzdna nesoumernost tam je vzdycky.
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Driver 30. 5. 2005 19:11

to Marwinus: Dobrý kritéria :lol:

to oscar: já to taky nemyslel tak, že by fábka a 120 byly porovnatelný. Ale pokud člověk s autem jezdí na pravidelný prohlídky například každý jaro, když to všude stojí 99,- Kč nebo 100,- Kč, tak ty brzdy musí být v pořádku a musí projít STK a ne jak si psal ty, že vyhoděj každý auto. Ale když na to někdo se.e jako v případě toho fáčkaře, tak to je pak těžký
Das Auto
Driver
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robert1 30. 5. 2005 19:21

to JardaB: ne vydělat na mě určitě nechtěli. jsou to známý.

to driver: ty brzdy brzdily, jen jsem musel opravdu intenzivně mačkat pedál. když jsem před rokem nechal brzdy naposledy kontrolovat, tak byly ok a za ten rok pozvolna sešly. při průběžným ježdění jsem si toho nevšiml. určitě nejezdím tak, abych někoho ohrožoval. ale máš pravdu, sám jsem se toho lekl.

to Mfilip: o té ruční brzdě jsem nevěděl. odjakživa v autě při zatažené ručce nechávám kvalt. na Stk jsem šel proto, že jsem před měsícem auto nechal opravit (vodní pumpa, pojistková skříňka, ventily atd.), tudíž jsem doufal, že je v přijatelném stavu. prostě jsem náhodou jel kolem stk a měl jsem hodinu čas.

jinak Fávo je teď opravený a v dobrém stavu.
Telefon: Honor 9. Auta: Megane Grand Tour III 1,5 dci Předtím: Opel Astra kombík J, 1,6 CDTi 81 kw, Rapid 1,6 TDI 77 kw, Mondeo I 2,5 V6, FoFo III, 1,6 Tdci 85 kw. ŠFII 1,4 TDi, OII 1,9 Tdi, OII 1,6 Tdi, FoFo II 1,6 Tdci, Lada 2110, Škoda Favorit 136
robert1
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod luk 30. 5. 2005 20:24

robert1: Na tu zařazenou rychlost bych nespoléhal. Vždycky zatahuji brzdu, ale jednou jsem to neudělal, rychlost jsem zařadil nedbale, ta vyskočila ... a byl jsem pak rád, že jsem stihl auto doběhnout a zastavit Mr. Green
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marepa 30. 5. 2005 21:30

a nekotroluje se na STK jenom soumernost brzd? a ne nakolik brzdi? kdyz mi budou brzdit na 50% ale soumerne.. tak by mne snad vyhodit nemeli,ne?

jinak mne vyhodily z STK protoze mi na pravem (prednim) svetle nefungovalo elektricke naklapeni :) jo holt s temi STK je to zajimavy
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba 13.2l/100km, holt 75mph na dalnici nezere az tolik
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků