Novinky u aut a slepé uličky

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kuky7 21. 10. 2018 14:32

Ahoj, četl jsem teď článek (https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 5900fea04/), který mě zaujal, a tak jsem začal přemýšlet o tom, co se vlastně za vymoženosti přidává do aut a co se naopak neuchytilo. Někdy to moc nechápu a zvolil bych opačnou variantu. Co zaujalo Vás? Mě najvíc následující:

1. Proč se pořád dělají okénka na kličky? To je takový problém udělat elektrická okna, nebo je to jen tahák na příplatkovou výbavu?
2. Napadá vás, proč se moc neuchytily kabriolety s pevnou střechou? Přijde mi lepší než plátěná.
3. Co přední posuvné dveře (Peugeot 1007)? Přijde mi to jako chytré řešení pro ušetření místa, když člověk vystupuje z auta na úzkém parkovacím místě... Nevýhody?
4. Naopak moc nechápu centrální displej místo tachometru za volantem nebo volant s pevným středem (tlačítka se neotáčejí s volantem), k čemu by to byo dobré?

Díky za vaše příspěvky a ať vám to jezdí. :-)
kuky7
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PeTr7650 21. 10. 2018 14:40

1.) bo je to jednoduse opravitelne
2.) váha
3.) že by se to sralo?
4.) displej na picu, me serou i ty dotykovy nesmysly v kazdem novem aute. Pevnej volant tezko rict, asi je to na zvyku .)
Слава Україні!
PeTr7650
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 21. 10. 2018 14:51

Pevný volant hrozná *****.

Ty kabria s pevnou střechou podle mě normálně jedou dál.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 21. 10. 2018 15:14

kuky7 píše:4. Naopak moc nechápu centrální displej místo tachometru za volantem nebo volant s pevným středem (tlačítka se neotáčejí s volantem), k čemu by to byo dobré?


Citroën onehdá argumetoval tím, že v případě volantu s pevným středem má airbag v každé situaci stejnou (optimální) polohu a jedná se tedy o bezpečnostní prvek. Btw, že se tlačítka neotáčejí spolu s volantem, mi naopak přijde fajn - zkus si třeba něco po paměti zmáčknout, když máš volant otočený o 180° nebo ručkuješ ve městě. U pevného středu bez problému :-)
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 21. 10. 2018 15:23

jj vo vracakoch najcastejsie prepinam radio :D

-- 21. 10. 2018 16:23 --

jj vo vracakoch najcastejsie prepinam radio :D
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 21. 10. 2018 15:34

taky kdy jindy :D
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod .Jelen. 21. 10. 2018 15:37

Tak mě napadá, že se vytrácí dostupný kabria. Pod milion už dnes jen Mini, Mazda nebo Opel, ale to jsem nikdy neviděl, že by někdo koupil Cascadu.
VW se na to vykašlal úplně, Ford taky, Peugeot, Citroen, Nissan,...
Evidentně minimálně "obyčejnej" člověk kabrio nechce.

edit: Vlastně ještě Audi A3 a BMW2, ale to je těsně a těžko někdo bere úplnou chudobu pod milion.
Naposledy upravil .Jelen. dne 21. 10. 2018 15:42, celkově upraveno 2
.Jelen.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 21. 10. 2018 15:38

protoze je drahy.pod milion uz jen mini, mazda nebo opel.
seek discomfort
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod .Jelen. 21. 10. 2018 15:41

?
Drahý je proto, že zmizela konkurence. Citroen, Peugeot, Nissan, VW,...- protože to nikdo nechtěl.
.Jelen.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 21. 10. 2018 15:55

Njn, to je jasné, že dostupné kabrio nikdo nechtěl - bohatí ohrnou nos a pro obyčejného člověka furt moc drahé, protože se hlavně musí starat o bydlení rodinu a nějaké kabrio jako auto pro zábavu připadá v úvahu spíš jako ojetina kolem sta tisíc.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 21. 10. 2018 15:55

ja myslim ze je to jednoduse tim ze je to sezonni auto.samozrejme ze me ted zacnou kabrioletaci presvedcovat o tom ze nejlepsi na zimu pro ctyrclenou rodinu je kabrio, ale myslim ze vetsina lidi to vidi jinak.
seek discomfort
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 21. 10. 2018 16:03

no právě. a za něco takového vyhodit byť "jen" půl mega je prostě moc.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod .Jelen. 21. 10. 2018 16:27

Pro rodinu ne, ale vem si, kolik lidí tu rodinu nemá a jezdí sami/ve dvou.
V ČR není ten nezájem překvapující, ale ono to tak je celosvětově. Četl jsem, že třeba v USA spadly prodeje aut bez střechy na polovinu za posledních deset let.
Neřekl bych, že lidi kupují míň auta, který nejsou jen na přesun z A do B. Jen prostě už nechtějí kabria.
.Jelen.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 21. 10. 2018 16:56

kuky7 píše:1. Proč se pořád dělají okénka na kličky? To je takový problém udělat elektrická okna, nebo je to jen tahák na příplatkovou výbavu?
2. Napadá vás, proč se moc neuchytily kabriolety s pevnou střechou? Přijde mi lepší než plátěná.
3. Co přední posuvné dveře (Peugeot 1007)? Přijde mi to jako chytré řešení pro ušetření místa, když člověk vystupuje z auta na úzkém parkovacím místě... Nevýhody?
4. Naopak moc nechápu centrální displej místo tachometru za volantem nebo volant s pevným středem (tlačítka se neotáčejí s volantem), k čemu by to byo dobré?

1. Je to výrobně o něco levnější, samozřejmě v tom hraje roli i marketing příplatkových výbav. Ale u některých, zejména asijských nebo prémiových automobilek, už auto s kličkama koupit nejde.
2. Vysoká hmotnost, je potřeba komplikovaný mechanismus stahování, při stažené střeše to zabírá hodně místa v kufru.
3. Bez elektromotorů je těžké to zevnitř otevřít nebo zavřít (a s elektromotory je to drahé a nespolehlivé). Systém kolejnic musí být na vnější straně karoserie. V dnešní době převažují čtyřdveřová auta, kde je prakticky nemožné udělat systém čtyř posuvných dveří.
4. K ničemu. Byl to samoúčelný designový prvek, aby se vytvořil "wow efekt".
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod motorol 21. 10. 2018 17:19

Kabrio je jasný, hlavně v ČR se měří objem kufru a když je v něm plechová střecha tak tam nedáš ani golfový hole... natož lednička a podobně věci co se bezne vozí .
Pevny stred volantu byl dobrej nápad. Neměl jsem to, ale kolikrát při zatocenym volantu hledám nejakej cudl.
Spis by ne zajímalo proč opustili UFO ruční brzdu megana2, která byla super.
Proč ve většině opustili obyc střešní okno a nahrazují to kravinou- prosklenou střechou.
No a ty soupacky byly max pro 3 dverak a to už se dnes skoro nedela
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků