Koupit auto na ičo nebo ne

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod korina1976 19. 4. 2017 12:48

Budu kupovat nové auto a setkala jsem se s tím, že po mne všichni chtějí informaci, zda na rodné číslo nebo na ičo. Při koupi předchozího jsem ještě ičař nebyla.

Hledala jsem informace, co to znamená pro někoho, kdo jede na paušál, auto nepoužívá k pracovním účelům.
Podle jednoho prodejce bych musela platit silniční daň a za auto, ale to podle informací, co jsem našla, v případě, že to auto nebude v obchodním majetku, tak není pravda.

Jaké to má výhody je jasné-větší či menší sleva na autě.
Ale jaké jsou nevýhody či povinnosti z toho vyplývající?
Zřejmě to jednak naráží na jiné práva v kupní vztahu pro nákup na ičo-záruční doba jen 6 měsíců, nemožnost vrátit auto při opakující se závadě. Je to tak?

Má s tím někdo aktuální zkušenost?
Děkuji.
korina1976
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod puk123 19. 4. 2017 13:01

Moc neporadím. Jen ta záruka a možnost vrátit auto nejsou vyloučeny. Není to však ze zákona, ale na základě vzájemné smlouvy s prodejcem.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 4. 2017 13:11

auto na firmu, pokud danis pausalem a nejsi platce DPH nedava smysl. Ziskas tim vetsinou nejake procento navic ve sleve, jinak to nema zadne vyhody.
anonymni

Odeslat příspěvekod jurajec 19. 4. 2017 13:25

urcitou nevyhodou muzou byt stouralove z FU kteri mohou prijit v okamziku kdy pozadas o vraceni DPH za auto, pak to clovek musi vhodne zduvodnit napr. mas 12 faktur do roka pres jednu firmu a k praci mas jen laptop - to je z pohledu FU spis duvod pro kontrolu nez kdybys treba provozovala eshop kde musis vozit zbozi apod...
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod b.s.t 19. 4. 2017 13:37

Pokud neplátce DPH daní paušálem, tak nemůže o přeplatek požádat.
To ale nemusí podnikatele zbavit některých dalších povinností souvisejících s provozem vozidla, především těch, které přijdou. Podobné to může být s různými pojistkami, platbami za asistence a podobně, kde se u obchodního vlastnictví auta (IČ) předpokládá větší využívání a trochu se to naopak zdraží.

Základním rozdílem je, zda se používá obchodní či občanský zákoník ve vztahu s prodejcem. Pro někoho, kdo jako živnostník využívá paušál (čímž ušetří mnoho času za zpracování účetnictví, ale nic neušetří) se to nevyplatí.

Navíc pokud jste zároveň živnostník a zároveň zaměstnanec, tak budete mít problém (administrativa, náhrady) vůz využít pro služební cesty.
Omlouvám se za svou jízdu, raději bych šel pěšky, ale bohužel to nešlo jinak.
b.s.t
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod korina1976 19. 4. 2017 13:50

jurajec píše:urcitou nevyhodou muzou byt stouralove z FU kteri mohou prijit v okamziku kdy pozadas o vraceni DPH za auto, pak to clovek musi vhodne zduvodnit napr. mas 12 faktur do roka pres jednu firmu a k praci mas jen laptop - to je z pohledu FU spis duvod pro kontrolu nez kdybys treba provozovala eshop kde musis vozit zbozi apod...

Nejsem plátce DPH, takže odečet nepadá v úvahu.

b.s.t píše:Pokud neplátce DPH daní paušálem, tak nemůže o přeplatek požádat.
To ale nemusí podnikatele zbavit některých dalších povinností souvisejících s provozem vozidla, především těch, které přijdou. Podobné to může být s různými pojistkami, platbami za asistence a podobně, kde se u obchodního vlastnictví auta (IČ) předpokládá větší využívání a trochu se to naopak zdraží.

Základním rozdílem je, zda se používá obchodní či občanský zákoník ve vztahu s prodejcem. Pro někoho, kdo jako živnostník využívá paušál (čímž ušetří mnoho času za zpracování účetnictví, ale nic neušetří) se to nevyplatí.

Navíc pokud jste zároveň živnostník a zároveň zaměstnanec, tak budete mít problém (administrativa, náhrady) vůz využít pro služební cesty.

Díky. Mě se paušál naopak zdaleka vyplatí, mám malé náklady.
Dobře, takže na ičo ne. Díky všem.
korina1976
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 4. 2017 13:55

b.s.t píše:Pokud neplátce DPH daní paušálem, tak nemůže o přeplatek požádat.
To ale nemusí podnikatele zbavit některých dalších povinností souvisejících s provozem vozidla, především těch, které přijdou. Podobné to může být s různými pojistkami, platbami za asistence a podobně, kde se u obchodního vlastnictví auta (IČ) předpokládá větší využívání a trochu se to naopak zdraží.

Základním rozdílem je, zda se používá obchodní či občanský zákoník ve vztahu s prodejcem. Pro někoho, kdo jako živnostník využívá paušál (čímž ušetří mnoho času za zpracování účetnictví, ale nic neušetří) se to nevyplatí.

Navíc pokud jste zároveň živnostník a zároveň zaměstnanec, tak budete mít problém (administrativa, náhrady) vůz využít pro služební cesty.


obchodni zakonik uz nekolik let neexistuje....
anonymni

Odeslat příspěvekod podikk 19. 4. 2017 14:31

Resil jsem to pred mesicem. Jestli na FU nekecaji, kde jsem si to overoval, tak koupi auta na ICO nevznika zadna povinnost, pokud auto nebude pouzivano k podnikani.

Takze pokud je na ICO nejaka zajimava sleva a stejny zarucni podminky, klidne bych do toho sel.
podikk
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 19. 4. 2017 14:34

tak, jak píše piddik, jinak jak píše goes, při paušálu je ti to k ....., Meta
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod Krabatt 19. 4. 2017 14:57

Koupit auto na IČO má smysl v případě, že si jej člověk plánuje odečíst od základu daně nebo je plátce DPH. Záruka platí stejná. Pokud je člověk současně zaměstnanec, asi bych neriskoval dohady s FÚ. V takovém případě je lepší odečíst si jen půlku DPH, aby bylo možné používat auto i pro soukromé účely. Samozřejmě je nutné platit silniční daň a vést knihu jízd. Pak logicky platí, že veškeré další náklady, jako tankování, servis, nové pneu apod. lze dát do DPH pouze z 50%.

Pokud je někdo zaměstnanec a chce si odečíst celé DPH, vidím jako jedinou možnost mít druhé auto v rodině a obhájit si provoz celého auto pouze pro účely podnikání. Je to individuální. Jestliže odvádím DPH, mám slušné příjmy a auto potřebuji pro svou živnost, pak úřad nemá důvod zpochybňovat pořízení vozidla.
Krabatt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod korina1976 19. 4. 2017 15:13

Sleva bývá třeba 20-40 tis. pokud je to na ičo.
Nejsem zaměstnanec, podnikám na plný úvazek, ale jak jsem psala, uplatňuji paušál a nejsem plátce DPH. Auto bych nikam nezahrnovala, nic neodečítala.
Informace o té záruce se tedy liší, ale teď jsem přímo mluvila s jedním prodejcem a byla mi řečeno na ičo 3 roky na rč 5 let.
korina1976
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod alld 19. 4. 2017 15:17

Krabatt to napsal pěkně. Jen bych doplnil, že je pro FO vhodné si při registaci zapsat vozidlo do TP na rodné číslo a ne na IČo. Zjednoduší si případný budoucí prodej.
alld
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod metyn 19. 4. 2017 15:24

klidně si to kup na ičo, pokud dostaneš slevu, akorát ho nedáš do účetnictví, známý to má takto , má paušál 60 proc ale právě k vůli slevě a financování to má pouze napsané na ičo, Meta
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod Krabatt 19. 4. 2017 15:34

Záruka na auto je potom zřejmě individuální. Mně nikdy na záruku nesahali. Platí to, co je v kupní smlouvě. Pokud tam bude pět let a IČO, je to platné.

Jak je to s registrací v TP, to nevím, ale pro případnou kontrolu eviduji vše, mimo pojistky, raději na IČO. Jedině pojistku mám na r.č. kvůli nasbíraným bonusům.

A ještě poznámka k odpočtu DPH - ten poměr mezi služebními a soukromými cestami může být jakýkoliv. Jakmile se však liší o více jak 10% ve prospěch soukromých jízd (kdykoliv po dobu 5 let!), DPH se musí státu v poměrné výši vrátit. Pozor na to, kniha jízd je opravdu nutná, jinak to není jak doložit. Pokud by to FÚ napadl, nejenže se vrací DPH, ale mimo to naúčtují penále.

Případ Koriny1976 je ale jasný. V jejím případě nemá smysl auto na IČO pořizovat, pokud se nehodlá vzdát paušálu. A i pokud by se ho vzdala, účetnictví kvůli autu je o dost složitější, hlavně evidence jízd je otravná. Je potřeba zvážit mnoho proměnných, záruka, cena atd.
Krabatt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Major Kure 19. 4. 2017 16:06

ja byl v tom, ze to jde koupit na ICO, pritom nezarazovat do majetku, neuplatnovat zadne naklady z nej, tudiz neni treba platit silnicni dan, zadna evidence jizd... proste se u koupe uvede prodejci ico, auto se pouziva na soukrome ucely, nikde se nic neuplatnuje, jen clovek usetri pri koupi 40tis.
[quote="goes"] je to postaveno na mych znalostech o vsem[/quote]
[quote="antracit"]Já jsem se ještě nezmýlil.[/quote]
[quote="maincoonsback"]V zásadě je můj názor na tuto věc správný.[/quote]
[quote="goes"]Major ma pravdu[/quote]
[quote="goes"]Mam ho rad.[/quote] (Majora)
Major Kure
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků