Xenony a zima - vase skusenosti?

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MELLO 25. 1. 2015 10:58

Na tom neco bude Romane :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 25. 1. 2015 11:01

Ikebara takovy dlouhy text a takova blbost. Ja teda prinos neosazeni jedne zarovky do dalek nevnimam tak jako tak jako nedostatek. Naopak je to snad jen zase extremni snaha o setreni u vyrobce. Opet priklad hitech technologii, ktere nefunguji.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod MELLO 25. 1. 2015 11:04

Jenze ma pravdu
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod profesor Ikebara 25. 1. 2015 11:09

Nikdo neví všechno. Proto jsem reakci pojal jako vysvětlení bez nějakých hloupých narážek. Jestli k tomu chceš dovětek, tak je to tento: Dohledej si v literatuře, že to tak je. Než začneš někoho osočovat. Druhý dovětek je, že jsi zaslepenec, který si nevidí na špičku nosu. To tady ale už všichni víme.
Některé věci jsou jinak, než se zdají být. SSS.
profesor Ikebara
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Captain Slow 25. 1. 2015 11:38

Zajímavý, já jsem ten problém zatím nepozoroval, a to jsem letos projel cca 5x dost solidní vánicí.

Nejezdíš náhodou moc pomalu? :D

goes píše:Jenze kapalina do -20 funguje jinak, pokud ji pouzivas a auto stoji a jinak, kdyz pojedes kilem. V tom druhem pripade ti uz treba nebude poradne fungovat ani ta do -40.



Já ti nevim, ale windchill ovlivňuje pouze živé věci. Pokud je teplota vzduchu -20C a jedeš 160, tak se povrch auta ochladí na -20C, ne -40C.
Captain Slow
VIP moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 25. 1. 2015 11:54

Vyhrievane trysky by mohli pomoct proti tomu problemu.

Inak mi to robi tiez na xenonoch, parkovacky mam LED, takze tiez malo tepla.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod runner42 25. 1. 2015 12:04

Lemmy K. píše:Tak jasně, když jedeš kilem v -20, kapalin se v tom větru ochlazuje a je studemější, ndž okolní vzduch. Ale v reálu mi nikdy neředěná do -20 nedělala problémy.


Proudění vzduchu samozřejmě kapalinu neochlazuje.

cptObvious píše:Fuha, moc asi nejazdis? Ja davam plnu nadrzku kazdy tyzden v zime.


Můj roční nájezd je rovnoměrně rozložených 60 tisíc km a minulá "zima" byla za 5 litrů kapaliny, tato zatím za 3 litry. Což je zlomek proti létu a mouchám.
runner42
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alfah4ns 25. 1. 2015 12:22

Lemmy K. píše:Tak jasně, když jedeš kilem v -20, kapalin se v tom větru ochlazuje a je studemější, ndž okolní vzduch. Ale v reálu mi nikdy neředěná do -20 nedělala problémy.

Blbost, nikdy nemuze byt studenejsi, nez okolni vzduch, pletes teplotu s teplem.

Jinak vykonne LED /pro hlavni svetla/ topi jako pr.ase, ale ne ve smeru dopredu, kudy sviti. Vetsinou PCB s LED ma na sobe chladic, protoze na povrchu PCB nesmi byt vyssi teplota nez 125°, coz pro tu LED neni problem vyvinout.
Dalsi nemale topidlo je ridici jednotka pro napajeni LED, tam se bavime o 6-20W ztratoveho tepla, dle toho, co vse to obsluhuje a napaji. V kazdem takovem svetle je jedna. Bez chlazeni by se to cele v lete upeklo, dokonce je povoleno pri urcitych teplotach snizovat vykon, to ale realne v nasich zemich nenastava.
Plno svetel ma taky uvnitr ventilator, aby nedochazelo k hromadeni tepla v urcitych mistech, bez chlazeni by mohlo dojit az k hrouceni tech plastu.
Hl.ty napajeci jednotky se casto strkaji schvalne mimo svetlo /pod nebo za/, aby je bylo mozno chladit vzduchem z motoroveho prostoru, pac uvnitr svetla by to ta jednotka nedala. I kdyz by to bylo daleko jednodussi, nemusela by se resit tesnost mezi modulem a svetlem, atd.

Takze u xeon ok, ale LED jsou z pohledu vyvoje fakt pakarna :-)

Prostupnost tepla mezi svetlometem a okolim byva cca 0.5 W/m2K, tzn podobna jako vocekomorove plastove okno u baraku. Samozrejme, muze se lisit dle konkretniho svetla, a to zasadne.
alfah4ns
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 25. 1. 2015 12:25

Čelní sklo má ve vyšších rychlostech nižší teplotu, než je teplota vzduchu. To je celý.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alfah4ns 25. 1. 2015 12:26

Nema, nemuze.
alfah4ns
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 25. 1. 2015 12:27

Má.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alfah4ns 25. 1. 2015 12:28

Popiralo by to fyzikalni zakony o vymene tepla.
Zvysenim proudeni vzduchu o urcite teplote odeberes vice tepla, ale teplota nebude nikdy nizsi, nez teplota chladiciho media. Respektive teplo proudo ve smeru od teplejsiho telesa do studenejsiho, tzn.lampa odevzdava teplo vzduchu, pokud je mezi nimi rozdil v teplote.
alfah4ns
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vilik 25. 1. 2015 12:32

alfah4ns píše:Popiralo by to fyzikalni zakony o vymene tepla.

Plynová lednička také popírá fyzikální zákony?
vilik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 1. 2015 12:33

Captain Slow píše:Zajímavý, já jsem ten problém zatím nepozoroval, a to jsem letos projel cca 5x dost solidní vánicí.

Nejezdíš náhodou moc pomalu? :D

goes píše:Jenze kapalina do -20 funguje jinak, pokud ji pouzivas a auto stoji a jinak, kdyz pojedes kilem. V tom druhem pripade ti uz treba nebude poradne fungovat ani ta do -40.



Já ti nevim, ale windchill ovlivňuje pouze živé věci. Pokud je teplota vzduchu -20C a jedeš 160, tak se povrch auta ochladí na -20C, ne -40C.


Ano nevis, jinak bys toto nepsal. Ty mluvis o pocitove teplote, ktera se uvadi u pocasi a vztahuje se na cloveka. Nicmene opravdu mas za to, ze proudeni vzduchu nema zadny vliv, byt proudi porad vzduch o stejne teplote?
Poloz si dva hrnky s vodou na stul. Jeden nech stat a na druhy pust ventilator. Prijd za 10 minut a zmer v nich teplotu. Svete div se, byt ventilator na ten jeden fouka zvudch co je v misnosti, tedy o stejne teplote, bude chladnejsi, nez ten co bude jen stat bez toho proudeni.
anonymni

Odeslat příspěvekod alfah4ns 25. 1. 2015 12:34

vilik píše:
alfah4ns píše:Popiralo by to fyzikalni zakony o vymene tepla.

Plynová lednička také popírá fyzikální zákony?

Lednicka pracuje na trochu jinem principu, nez obycejne proudeni vzduchu.
alfah4ns
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků