Rally Budapešť-Bamako : Favoritem do Afriky

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Hustoles 6. 1. 2014 18:04

Dóbro došli! :-)
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 6. 1. 2014 19:37

Fajn nápad. Těšim se na info a fotky. :-)
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 6. 1. 2014 19:50

pekny :) facko to da, to je celkem odolnej stroj kdyz to vydrzelo moje zachazeni :))
seek discomfort
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas.pce 13. 1. 2014 18:14

o jednom peknym formanovi vim, je to ale strikacka 50kw 1994, nicmene bez koroze a najeto asi 40-50tis km

http://skunkey.rajce.idnes.cz/Forman_na ... ke_Ameriky
S1 V6
Škoda Heinline 1.4
Citroen Berlingo 1.4
lukas.pce
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod burty s krenem 13. 1. 2014 19:07

ja jim fandim.
kucé pilne trenovali i na okruhu, hlavne teda kolem okruhu. tam je preci jen ten material podobnejsi africkym cestam :D

VW Golf VIIIC 1.5 eTSI 110kw
Ford Fiesta ST 1.5 EB 147kw
burty s krenem
Demakokot
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod TomeekHoleek 13. 1. 2014 19:44

:-D Jak vubec dopadl, po oprave byl ok? jeste ho ma(s)?
TomeekHoleek
VIP Galerie
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 14. 1. 2014 08:26

Tipoval bych, že ta cesta musí sežrat dost gum... to bude chtít sponzora, ideálně nějaký pneu e-shop.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KAYABA 14. 1. 2014 08:42

Hele, já při takovém delším výletu (který byl z ČR až do Ghany vlastním autem a zpět) jsem při průjezdu Mali při odbočení na opravdu vedlejší cestu narazil na ukazatelele Bamako-Budapešť na železničním náspu. Pokud bys tam měl jet favoritem, tak si to nedokážu moc představit. Já tam byl Toyotou takovým expedičním speciálem, a zrovna v Mali se mě i podařilo zlomit nápravu.

Nevím jak máte reálný rozpočet, ale jen víza něco stojí. Bylo by asi trapný to zapíchnout pár-párset kilometrů pod Budapešťí.

-- 14. 1. 2014 08:51 --

Jinak sem teď koukal na trasu a až do Senegalu (Dakaru) bych to viděl realisticky (s vozem on=road). Pokud se bude v Noakschout odbočovat na východ na Mali , tak tam je cesta taky v pohodě. Až teda na ty tisíce mrtvých zvířat, vraky aut a Saharu, kde údajně operuje al kajda. My jsme v tomhle úseku přespávali a museli nás tam hlídat, což se nakonec ukázalo jako dobrý nápad. Neznám méně přívětivější zemi než Mauritánie.
KAYABA
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 14. 1. 2014 10:27

Ahoj Saurone, rad te opet vidim. ;-) vypada to zajimave, budu vam drzet palce, at se to povede. No takhle z monitoru videno, je 100tis. jako nic, ale uvidite, jak se s tim rozpoctem poperete, podle te to je dost malo.

Ad bezpecnostni situace: jestli to takhle pujde ve svete dal, se taky muze stat, ze za par let to bude soutez Budapest-Szekesfehervar :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KAYABA 14. 1. 2014 11:09

Jo v saintLouis jsem taky byl, ale ono se tam da jet bud trajektem mezi mauritaniia senegalem (kratsi cesta) nebo zapadni variantou, kde jedes nekolik desitek kilometru docela nic moc cestou, pak si tam dlouho pockas, zaplatis uplatek ale je to pry celkove mene nez tim trajektem. Pokud budes chtit vyuzit zapadni variantu tak to je ve smeru cesty za benzinkou pripominajici znacku Total vpravo. My jsme tam meli taky docela konflikt kvuli porevedeni pres hranice, dohodli jsme se na nejakych prachach za neco, prevadec (dohozeny policejni kontrolou) nedodrzel svoji cast, tak jsme tam na sebe rvali, teda rval jsem jen ja a pak jsem ho vykopl z auta a nezaplatil a jeli jsme teda na zapad, nedojeli jsme az na hranice a nocovali uprostred niceho, tak jsem mel taky docela stazenou rit.

Jako vylet dobry, ale narovinu, cesta zapadni saharou a mauritanii je o nicem, pouze tranzit.
Jako jestli jedete z Madarska, tak jen dalnicni poplatky budou dost, tisíce. Ja bych hlavne nepodcenovak nahradni dily, protoze to jsou velky streky a favorit neni zadna hitparada. Jako spolehat na neco, ze tam koupis je uplny nesymsl. A pokud budes cekat na pomoc mistnich, tak se nedoplatis, zvlast kdyz te budou brat za "zavodnika".

Jde o to, co od toho cekas. Zauvazuj, zda by treba nebylo lepsi tam jet na vlastni pest, s tim ze neco i zazijes. Az po dakar je docela dobra cesta, ale pokud to pojmes jako tranzit, tak na ni neni moc co k videni. Jedes bokem sahary. Treba v Maroku je hodne krasnych veci, ale musis mit cas a chut. Senegal a dale uz taky, ale chce mit proste cas a nekde uz i lepsi auto 4X4. asi by jste si to vice uzili treba jet ve starem hiluxu.
KAYABA
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KAYABA 14. 1. 2014 13:07

A carnet nejspise budete potrebovat, bez toho vas nepusti z maroka. Auto predpokladam vezete zpet.
KAYABA
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KAYABA 15. 1. 2014 14:04

Já nevím jak to je v gambii, ale carnet de passage je vlastně celní doložka pro automobil, aby jsi ho nenechal v tom státě (aby jsi tam nevozil auta...).
Tady za něj dáváš jistinu poskytovateli carnetu, před X lety byla 6000, teď je to mnohonásobně více + platíš poplatek za délku vydání carnetu.
Pokud to porušíš, porpadne ti Kauce (o to by nešlo), ale vymahá po tobě nějaká anglická agentura moře peněz. Když jsem byl v Africe já, tak po návratu mi v carnet kanclku říkali, jak jeli nějaci kluci do egypta na výlet a nechali tam 4 x mercedes piano. Noa agentura po nich chtěla 8 miliónů Kč. Prostě si mysleli, že carnet jen vyhodí a tam něco vydělají na prodeji auta.
http://www.mzv.cz/jnp/cz/encyklopedie_s ... ments.html

Gambie nyní nevím zda to požaduje, každopádně rádi do carnetu dávali na hranicích razítka všude. Na senegalských hranicích otočili francouze bez carnetu, asi byl dost naštvanej.
KAYABA
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 15. 1. 2014 14:23

Na skůtru do Itálie a zpět bylo zajímavější :D
anonymni

Odeslat příspěvekod KAYABA 15. 1. 2014 14:40

Lukasoj píše:Na skůtru do Itálie a zpět bylo zajímavější :D


To věřím. To mohlo být fakt dobrý.

Oni jako místní v Africe jsou většinou OK, když tam nejedeš prasit (autem nebo jako turista) atak. Jinak tam jsou podobně naladěný, jako my na polské nebo rumunské řidiče. Někomu to prostě přijde OK jít si užívat do jiný země (to co máš zakázaný nebo alespoň netolerovaný ve svý zemi).

Ono narovinu, tahle trasa je řidičsky o ničem. Samé silniční kontroly (na Z sahaře třeba 10x za den kvůli bezpečnosti) a jede se pořád rovně po asfaltce občas s nějakou dírou nebo navátým pískem (ale to je na celé trase třeba jen 1x a to trochu). To zajímavý je někde zastavit, někde odbočit. Prostě je to jediná západní cesta afrikou na jih, klasický tranzit.
KAYABA
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 15. 1. 2014 16:04

Vemte s sebou P. Collectora, mohl by jim tam nechat ten kamiňón :-)
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků