Nabíjčka z Lídlu - Ultimate Speed ULG 3.8 A1

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod StepanMatl 15. 10. 2013 21:51

Zdravím, jelikož se mi podařilo omylem vyhodit svoji starou komunistickou nabíječku při úklidu garáže, pořídil jsem si před několika dny velice propagovanou nabíječku z Lídlu.
Za ty peníze jsou opravdu nečekal zázraky, ale po přečtení několika desítek názorů po různých fórech jsem dozvěděl, že je za tu cenu opravdu velice podařená a dalo by se říct i kvalitní.
Nuže, dnes jsem zkusil nabít baterku. Bohužel má sedřený štítek v místech, kde byla vypsána kapacita, ale odhaduji ji na 55 - 74 Ah.
Připojil jsem tedy nabíječku k akumulátoru, naklikal mód nabíjení. A odešel.
Asi po dvou hodinách mi to nedalo a vrátil jsem se. Na nabíječce již svítila zelená dioda - nabito. Mám tedy věřit tomu, že baterka je opravdu nabitá, nebo nabíječka kecá?
Určitě ji někdo máte, jak dlouho vám trvá nabíjecí cyklus?
Auto startovalo před nabíjením normálně, chtěl jsem to napíhnout v rámci běžné údržby.
Díky :).
Naposledy upravil StepanMatl dne 15. 10. 2013 21:53, celkově upraveno 1
StepanMatl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod sune2009 15. 10. 2013 21:52

A nedal si tam ten jeden z těch dvou prvních modů? ty jsou pro motorky myslím nebo baterky s kapacitou nižší než 20Ah
sune2009
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod StepanMatl 15. 10. 2013 21:54

Nene, třetí mód, klasické autobaterie v běžných podmínkách.
StepanMatl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 15. 10. 2013 22:00

Jestliže je baterie normálně v provozu, proč by nemohla být téměř nabitá? Klidně může být za dvě hoďky plná.
GeneHawkins
Insomniak roku 2013
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod StepanMatl 15. 10. 2013 22:08

No, vycházím z toho, že loni jsem měl půjčenou od kamaráda jinou "inteligentní" nabíječku (nejspíš něco za podobnou cenu) a s ní to opravdu trvalo 12 h, než byla podle diod plně nabitá.
Tak nevím, možná bude skutečně nabitá :).
StepanMatl
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mfilip 15. 10. 2013 22:20

Ja sice nema tu lidlackou ale taky nejakou inteligentni, taky s ni jen nabijim pred zimou a po zime a taky to trva tak kratce.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,74l/100 km)
Minimální průměr vyjetí nádrže: 5,15l/100km (53l po 1029 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později.
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 15. 10. 2013 22:52

Multimetr za 50Kč a hned bude jasno.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jandaxx 16. 10. 2013 06:30

Lidlácká nabíječka vypíná při dosažení necelý 15V. Takže akumulátor na 100% nenabije. To ale žádná z těchto "inteligentních". Na to potřebuješ nabíječku, která dává naprázdno cca 17 voltů.
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod icotech852 16. 10. 2013 06:37

nabijanie baterie napr.50Ah - to 50Ah znamena,ze bateria da 1hodinu 50Amper,alebo 2hod 25Amper,alebo 3hod 12,5Ah atd atd...

Pri nabijani sa musi dodrzat nabijaci prud,preto je najlepsie mat na nabijacke Ampermeter a nabijaci prud byva zvacsa do 10A,co znamena ze 10A x 5hodin = 50Ah.Prud pri nabijani klesa o zvacsa sa pohybuje od 2A do 6A a preto je potrebny cas aspon 10hodin na plne nabitie.

-- 16. 10. 2013 06:44 --

StepanMatl píše:Auto startovalo před nabíjením normálně, chtěl jsem to napíhnout v rámci běžné údržby

pokial bol nabijaci prud napr.8A tak za 2 hodiny ste mali baterku nabitu na 16Ah.

Auto nastartovalo - to mohlo,lebo pri startovani sa vyuziva vysoky prud kratku dobu,ale verte tomu ze baterku ste nedobili na 100% a keby ste mali problem so startovanim (napr.v zime) tak sa baterka vybije velmi rychlo,lebo sa v podstate nabila slabo
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 10. 2013 06:54

jandaxx píše:Lidlácká nabíječka vypíná při dosažení necelý 15V. Takže akumulátor na 100% nenabije. To ale žádná z těchto "inteligentních". Na to potřebuješ nabíječku, která dává naprázdno cca 17 voltů.

Minulý týden jsem nabíjel lídlem baterku v motorce co půl roku stála. Baterka před nabíjením sotva protočila motor. Nabíječka už po cca 10 minutách hlásila nabito, leč baterka motorem stejně neprotočila. Takže jsem nabíječku odpojil a znova připojil a pokračovala dál v nabíjení, aby opět po několika minutách hlásila nabito. Akorát že to zas ještě nestartovalo, byť se trochu zlepšovalo. Musel jsem postup s odpojením a připojením zopakovat ještě nejmíň pětkrát než jsem motorku konečně oživil.

Takže myslím že buď se déle nepoužívaný akumulátor projevoval trochu nestandartně, anebo má nabíječka problém s rozpoznáním nabitého stavu.




icotech852 píše:
StepanMatl píše:Auto startovalo před nabíjením normálně, chtěl jsem to napíhnout v rámci běžné údržby

pokial bol nabijaci prud napr.8A tak za 2 hodiny ste mali baterku nabitu na 16Ah.

Fakt myslíš že na počátku nabíjení měla baterka nulu ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 16. 10. 2013 07:18

pokial by nemala naco by ju nabijal

-- 16. 10. 2013 07:20 --

Vana666 píše:Takže myslím že buď se déle nepoužívaný akumulátor projevoval trochu nestandartně, anebo má nabíječka problém s rozpoznáním nabitého stavu.

lebo kupujete haraburdy v krasnom obale.Na nabijacku staci obycajne trafo s usmernovacim mostikom a ampermetrom - prud ti totizto klesne sam ked sa napatia vyrovnaju a vselijake ledky a blikacky su len BEST SELLER nalepky
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 10. 2013 07:24

načo by ju nabíjal ?
Stačí číst ...
StepanMatl píše:..Auto startovalo před nabíjením normálně, chtěl jsem to napíhnout v rámci běžné údržby..
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 16. 10. 2013 07:28

ok...bezna udrzba lol...njn
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 10. 2013 07:55

jinak souhlasím s tebou že obyčejné trafo s usměrňovačem a správně zvoleným napětím naprázdno je na nabíjení velice dobré.
Já dávám místo ampérmetru do série 21W žárovku. Má to výhodu že žárovka nepustí větší proud ani na počátku nabíjení (i když pak nabíjení trvá déle) a podle žhnutí vlákna odhadnu i ten nabíjecí proud. Když zhasne úplně, mám nabito
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 16. 10. 2013 08:07

dobry napad,ale davaj si nato pozor,lebo ked zapojis nieco do serie,tak sa napatie deli,radsej si zapoj ampermeter(koli kontrole odberu).Tym,ze zapojis do serie ziarovku znizujes napatie na baterii - ak chces obmedzovat prud,musis pouzit obmedzovac prudu a ten je omnoho zlozitejsi

delenie napatia na spotrebicoch (poznas to na vianocnom stromceku kde mas vela 12V ziaroviek zapojenych do serie na 220V)
Obrázek
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Arnie J a 12 návštevníků