Nabíjčka z Lídlu - Ultimate Speed ULG 3.8 A1

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MELLO 25. 2. 2018 17:31

:mrgreen: :mrgreen:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 25. 2. 2018 18:29

U auta s dobrým akumulátorem, které řidič alespoň jednou za měsíc projede, není žádné dobíjení potřeba. Při delším stání doporučuji auto předem projet a druhý den změřit napětí baterie. Pokud je nad 12,6 a v autě po vypnutí proud nic zásadního "nežere" (ne více jak 10 mA), měla by baterie bez jízdy či dobíjení vydržet 3-6 měsíců. Napětí lze jednou za měsíc změřit např. autovoltmetrem do zdířky 12V a podle toho reagovat. Nabití je nutné, pokud by se napětí blížilo 12 V. U moderních aut je také potřeba zkontrolovat, zda se baterie nabíjí alternátorem na 100 %. Např. auta Ford mají nastaveno tzv. "regenerační nabíjení" max. na 80 % kapacity baterie. To jí samozřejmě ničí (sulfatace) a zásadně zkracuje její životnost. Nízké napětí také často znemožňuje spustit např. přídavné topení. Podobně je to u BMW, kde někdo vymyslel "zlepšovák", že se u luxusních modelů akumulátor nabíjí jen při volnoběhu. V těchto případech je nutné vypnut v řídící jednotce auta BCM "inteligentní nabíjení". Nabíjení se tím přepne do režimu konvenčního nabíjení, kdy se baterka i krátkou jízdu vždy nabije na 100 %.
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 25. 2. 2018 18:47

3,8 A je docela slabota.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod JardaB 25. 2. 2018 18:52

Když nespechas, není to problém. Na dobiti uplne staci, včera jsem to po par mesicich pripojil a když jsem prisel za 2h bylo nabito, takze auto asi dobiji dobře a moc to nepotrebovalo (asi to bylo mnohem dřív). A s tou baterkou je to slozitejsi, ono dost zalezi na teplote, v mrazech nejde na 100% kapacity nabit ani nahodou a kratkou jizdou uz vůbec ne. Spis dostane poradne na *****, protože starsi auta tam rvou co to da, klidne desitky A když je vic vybita, novejsi uz na to asi mají nejaky power management. Ale pokud se vypne tak to bude asi jako za starych casu :-D
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 25. 2. 2018 19:30

Od kdy se při 80% nabití začíná proces sulfatace?
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod glider 25. 2. 2018 22:20

Vsimol som si, ze teraz ked je bezne -10, tak altik dobija nekde okolo 13,6V....bezne tam kludne 14V davalo.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 25. 2. 2018 22:23

To není špatný.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 25. 2. 2018 23:05

kembuaa píše:Od kdy se při 80% nabití začíná proces sulfatace?

Obecně vždy, pokud není baterie co nejdříve dobita na 100 % a to zvlášť za situace, kdy se v autě nabíjí jen na max. 80 %. P.S. Neznám žádnou externí nabíječku, která by baterii nabila jen na 80 %.

Ford Mondeo Systém dobíjení (Slow Download, 1MB PDF)
https://ufile.io/k5k8m
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 4. 3. 2018 02:42

Kevile, máš a nemáš pravdu. Víš kolik je svorkový napětí novodobý olověný baterky se zaplavenými elektrodami při nabití na 100%??? 16,2-16,8V! To v autě nemáš. Tohle nedokáže ani 90% všelijakých rádoby chytrých nabíječek.
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 4. 3. 2018 07:23

Jenže při 16V už baterie vaří jak svině a s tim mají zrovna ty uzavřené typy baterií značnej problém, že nestihnou tu vodu zase *****ážet, takže vodu ztratí a doplnit se většinou nedá, protože není kudy jí tam dolejt...
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 4. 3. 2018 10:21

Přesně

-- 4. 3. 2018 10:22 --

Gelový by se takto zničily bleskově, ty jsou nejcitlivější
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 3. 2018 12:48

***** to je alchymie.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 4. 3. 2018 13:27

právě, že ani ne
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 4. 3. 2018 22:17

Aby autobaterka s tekutým elytem vařila, tak do toho musíš prát stálý, nebo pulzní proud. Pokud máš jen tepavý proud, tak baterka sice šumí, ale nehřeje se, ani nevaří. Pro gelovky a AGM je nejvyšší konstrukční napětí 14,5V, pak se v gelu začnou dělat bubliny anebo u AGM vytlačovat elyt z rouna. Každá konstrukce chce svý...
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod de.zet 11. 3. 2018 12:50

Mám trochu jiný typ ULGD 3.8 A1 a ta má i voltmetr. Po zapojení nabíjí "rychle" proudem 3.8A do napětí 14,4V a pak přepne na proud 0,8A. To vždycky spadne i napětí, ale pomalu se zvyšuje.(Možná se ULG chová úplně stejně, jen to neukáže) Pokud je možné nechávám nabíjet přes celý víkend, až to vyleze na 14,7. Do letní zadokolky mám 100 Ah s "magickým okem" a tu jsem jednou nabíjel snad týden... Jinak 3,8A je bezpečný proud na nabíjení gelových baterií. Ty mají limitní proud 4A.
de.zet
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků