Prednost tramvaji

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod beat 3. 4. 2010 19:10

Ač v Praze nebývám moc často, tahle křižovatka mi problémy zatím nedělala :-)
beat
Štamgast

Odeslat příspěvekod řidič BOB 3. 4. 2010 19:13

Kibitz: tu značku nic nezakrývá a je v zorném poli řidiče... Pokud jsem někde nováčkem, tak to co sleduji hlavně, je dopravní značení...

vzach: to, že se někde nachází zvýšená koncentrace lidí, kteří nemají základní znalosti o tom, jak jezdit křižovatkou, ještě nutně neznamená, že je potřeba danou křižovatku více znepřehlednit čmáranicema... Podle mne to pouze vypovídá o stavu našich autoškol a také o tom, jak se řidiči dovzdělávají sami, když s léty se některá pravidla mění a oni mají řidičák z roku 2, ale žijou s dojmem, že všechno si pamatují 8-)
Požádal jsem powerballa, aby mne smazal. Snad to svede...
řidič BOB
Poslední varování

Odeslat příspěvekod vzach 3. 4. 2010 20:12

Je mi naprosto jasné, že jsem se pokoušel řešit problém, který nestojí ani za pár tahů štětcem, respektive těch pár tahů štětcem ho asi nevyřeší. :-[
Testy vyplňuji při pravidelných školeních každé 2 roky zatím vždy bez problémů i přes různé novinky v zákonech. Přijde takový sympatický pán z autoškoly a vždycky pěkně pokecáme o i tom, co je v novelizacích poněkud nepřesně. Např. jak zákon řeší přednost na přejezdech pro cyklisty (když cyklostezka kříží silnici)? Může pochodující útvar zastavit i na překřížených žlutých čarách, protože na rozdíl od motoristů mohou lidé v útvaru pochodovat (přešlapovat) na místě, takže vlastně nestojí? A má takový pochodující útvar přednost i na kruhovém objezdu? :D
Trubte na poplach!
vzach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod řidič BOB 3. 4. 2010 20:52

vzach píše:Testy vyplňuji při pravidelných školeních každé 2 roky...Přijde takový sympatický pán z autoškoly a vždycky pěkně pokecáme o i tom, co je v novelizacích poněkud nepřesně. Např. jak zákon řeší přednost na přejezdech pro cyklisty (když cyklostezka kříží silnici)? Může pochodující útvar zastavit i na překřížených žlutých čarách, protože na rozdíl od motoristů mohou lidé v útvaru pochodovat (přešlapovat) na místě, takže vlastně nestojí? A má takový pochodující útvar přednost i na kruhovém objezdu? :D

Tak o to je to smutnější, že i takovýmto lidem dělá problém průjezd křižovatkou vs. obecná pravidla a jsou o tom schopni napsat 4 stránky... Ale ani se nedivím, když tam místo normálních věcí řešíte ***** v podobě pochodujících útvarů na žlutém šrafování. :mrgreen:
Požádal jsem powerballa, aby mne smazal. Snad to svede...
řidič BOB
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Mr.Semtex 3. 4. 2010 21:25

Pochodující útvary jsou v provozu naprosto zásadní.. :D
Mr.Semtex
Hodnostář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pepek 3. 4. 2010 22:46

beat píše:Ač v Praze nebývám moc často, tahle křižovatka mi problémy zatím nedělala :-)

To se docela dost divím, při tvé inteligenci :shock:
pepek
Poslední varování

Odeslat příspěvekod vzach 4. 4. 2010 06:59

Pokud takové testy při pravidelném firemním školení děláte, určitě dobře víte, že se to v posledních letech změnilo. A jsou to pouze testy z bezpečnosti práce a ne z pravidel. Takže se dozvíte takové "užitečné" věci jako např.: Když jedete na služební cestu osobní autem, tak minimální přestávka je 10 minut, ale pokud je stejné vozidlo homologováno jako N1, tak musí být nejkratší přestávka minimálně 15 minut. Že se při tom probírají i změny v pravidlech je věc jiná, např. co znamenají ty žluté překřížené čáry a že do toho instruktor z autoškoly plete i ty v pochodující útvary ... :roll:

Ty 4 stránky nejsou vůbec o těch pravidlech v křižovatce, ale o tom, jak na daném místě zabránit zdržování těmi řidiči, kteří tam ta pravidla nedokáží uplatnit. A různými dopravními opatřeními, jako jsou např. nápisy na vozovce, se to řeší běžně v různých místech na světě, protože nejdůležitější je, aby k takovým situacím vůbec nedocházelo a doprava byla plynulá. Zkrátka je to o tom, jako pomocí technických opatření eliminovat lidské chyby. Ale je jasné, že tuto podstatu diskuze někteří lidé nepochopí a proto nemá cenu o tom dále diskutovat.
Trubte na poplach!
vzach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 1AI5689 4. 4. 2010 07:36

Tvoje snaha je chvályhodná, ale tohle je obyčejná křižovatka tvaru "Y" kde hlavní vede doleva a do vedlejší ulice doprava odbočuje tramvaj.
Kdybys chtěl nějak vysvětlovat tuhle křižovatku, tak musíš vysvětlit 90% křižovatek v zemi.
To si umím představit složitější křižovatky, kde je vodorovné doznačení vhodné.

-- 4. 4. 2010 08:42 --

Napadá mě jednoduchá křižovatka, která dělá v Praze často problémy - dvouproudá vedlejší se semafory, kolmo se napojuje na 4-proudou hlavní. Ze kterého do kterého pruhu se z vedlejší zařadíte?
1AI5689
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 4. 4. 2010 08:23

Kibitz píše:Kdyz vidim to video, tak jediny co bych vylepsil je umisteni ty znacky hlavni silnice, prijde mi z videa, ze je nejaka zastrcena. Mozna si lidi nejsou akorat jisti jak to tam je, bo si ji nevsimnou a pak je jasny, ze vahaji.


Taky bych rekl, osobne bych teda tu znacku cekal bliz ke krizovatce.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Kibitz 4. 4. 2010 08:44

p0etrik: +1, navic mi prijde vysoko a pokud se nekdo zarazuje zprava na zacatku videa, tak mi prijde skryta tou velkou znackou, nevidim co to je asi nejaka zona - covek si hlida lidi na prechodu a na hledani znacky mu zbude vterinka. Ale neznam to tam. Jen hadam, cim by to tak mohlo byt, protoze jinak je ta krizovatka uplne jednoducha. Tohle mi prijde nejlogictejsi vysvetleni. Podle me by stacilo tu znacku dat o 15m bliz ke krizovatce a najednou by bylo po problemech.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod beat 4. 4. 2010 12:16

pepek píše:To se docela dost divím
To máš blbý :-P
beat
Štamgast

Odeslat příspěvekod řidič BOB 5. 4. 2010 10:37

1AI5689 píše:Napadá mě jednoduchá křižovatka, která dělá v Praze často problémy - dvouproudá vedlejší se semafory, kolmo se napojuje na 4-proudou hlavní. Ze kterého do kterého pruhu se z vedlejší zařadíte?

Jo, tak tohle je slušný oříšek pro mnoho řidičů :-|
Požádal jsem powerballa, aby mne smazal. Snad to svede...
řidič BOB
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Tarwas 5. 4. 2010 10:42

pepek píše:
beat píše:Ač v Praze nebývám moc často, tahle křižovatka mi problémy zatím nedělala :-)

To se docela dost divím, při tvé inteligenci :shock:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dobře on
Tarwas
Moderátor Galerie
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majkky 5. 4. 2010 10:52

řidič BOB píše:
1AI5689 píše:Napadá mě jednoduchá křižovatka, která dělá v Praze často problémy - dvouproudá vedlejší se semafory, kolmo se napojuje na 4-proudou hlavní. Ze kterého do kterého pruhu se z vedlejší zařadíte?

Jo, tak tohle je slušný oříšek pro mnoho řidičů :-|


samozřejmě do pravýho nebo s blinkrem do levýho ...
Chceš mít v životě všechno easy? Buď primitiv ...

30.9.2011 2 body ( 60 km/h na 50 km/h ) ...
Majkky
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vzach 6. 4. 2010 16:49

Tohle je z technického hlediska asi ten nejdůležitější příspěvek z předchozí diskuze:
řidič BOB píše:
vzach píše: Ale proč tam asi lidi váhají

... protože pitomci dávají přednost tramvaji, která jede zespoda, dementní tramvaják tam vjede, ale do křižovatky se nevejde a tak zůstane stát a zablokuje tak toho, co mu dal přednost a následkem toho zůstanou stát řidiči za ním v křižovatce...a pak už to jede... 8-S
:tleskani
Ukazuje totiž, kde je asi největší slabina té křižovatky. Když už tam někdo udělá chybu (z jakékoliv příčiny, není třeba opět připomínat zákon ;-) ) a dá tramvaji přednost, nemůže pak kvůli ní pokračovat dál. A to je to, co je tam blbě a je to pravděpodobně technicky řešitelné:

Kdyby např. ten jízdní pruh přes koleje začínal až "o dům dál", tak by asi za "dementní" tramvají zůstalo místo, kudy by takový chybující řidič mohl pokračovat a řidiči by nezůstávali stát za ním v předchozí křižovatce. Místa je tam pro takové řešení asi dost (viz http://www.mapy.cz/#mm=F@x=133078416@y=135996312@z=17 ) a takové posunutí pruhu (i "zbytečného", ale namalovaného trojúhelníku) o pár metrů by mohlo usnadnit a urychlit řešení problematických situací. Mezi oběma křižovatkami by pak bylo více prostoru, což by mohlo přinést další výhody. Ale třeba by to přineslo i nějaké nevýhody. To by asi posoudil nejlépe nějaký dopravní inženýr než my obyčejní řidiči. :nenapadne
Trubte na poplach!
vzach
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků