Noclaf píše:GeneHawkins píše:Noclaf píše:Auto v pripojovaku neni predjizdene vozidlo. Vozidlo lze predjizdet az v okamziku kdy by se zaradil pred vozidlo v pravem jizdnim pruhu.
Jak jsi na to přišel? Z čeho vycházíš?
a) predjizdeni -> vozidlo(a) ve stejnem prubeznem pruhu jsou pomalejsi nez ja -> proto je musim predjet. Auto v pripojovaku neni ve stejnem a uz vubec ne prubeznem pruhu.
b) ty ukaz z ceho vychazis ze auto v pripojovaku je predjizdene - ve smyslu validity pro pravy prubezny pruh, v kterem to auto jeste vubec neni.
c) kdyby tvoje teorie byla spravna, tak auto v pripojovaku NESMI zrychlovat, protoze to je prece presne to co maji predjizdena auta zakazane. Coz je od tebe dost zajimava (a v praxi urcite bezpecna) myslenka, ze kdyz se pripojuju na dalnici, tak nesmim zrychlovat protoze jsem predjizdeny.
Je vidět, že to moc neznáš. A, B i C smetu prostou citací zákona:
Zákon 361/2000 Sb o provozu na pozemních komunikacích, § 17 Předjíždění, odst. 1: "... Při jízdě v připojovacím nebo odbočovacím pruhu se smí vpravo předjíždět též vozidlo jedoucí v průběžném pruhu. ..."
Z uvedeného vyplývá, že považuje li se za (povolené) předjíždění rychleji jedoucím vozidlem v připojovacím pruhu, musí být přrdjíždění i opak.
Tvému výkladu, kdy považuješ za předjíždění jen to, když se musíš předjížděnému vozidlu vyhnout, odporuje i následující odstavec 2, který přikazuje blikač jen když při předjíždění vybočuješ ze směru (=> můžeš při předjíždění i nevybočovat). Nakonec, předjíždíš li více vozidel současně, to druhé už vlastně nepředjíždíš, protože nejede v tvém pruhu?
-- 28. 11. 2014 10:57:04 --ajif píše:hoši, je to všechno jinak.
1. přejetí do levého (uvolnění pravého tak, aby se auto z připojováku mohlo zařadit do vzniklé mezery) je super, ale de facto je to přestupek
Prostě není. Pokud to je z hlediska např. zachování bezpečného odstupu nutné, není.