Co vše zachytí on board camera....

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 26. 11. 2014 22:18

Ta bývá u nás taky. Pokud se bavíme o připojovacím pruhu, tak samozřejmě předjíždím. V čem je problém?
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod profesor Ikebara 26. 11. 2014 23:03

To sice ano, ale auto v připojováku. Ne ve svém pruhu. Ve svém máš před sebou volno. Takže není důvod přejíždět do levého.
Některé věci jsou jinak, než se zdají být. SSS.
profesor Ikebara
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 26. 11. 2014 23:30

Ovšem auto se hodlá přeřazovat do průběžného pruhu, takže je nutné ho předjíždět v levém. Tečka.

Tuhle kravinu nevím, kdo sem zanesl, ale čas od času ji tu někdo prezentuje. Je to hovadina, že bych nesměl do levého, když se někdo chce připojit. Je samozřejmé, že při tom nesmím porušit jiné předpisy, jako eventuální plnou čáru, ohrožení jiného auta a tak...
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 26. 11. 2014 23:32

prostě asi jen němci to chápou a pro blbce z čech se tam domalovala plná.. :D
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 26. 11. 2014 23:32

MELLO píše:A je to bezpecne jet s obytnakem 130?


tak především je to otom nejet "kopec nekopec" což ty rát ale s rozumem. A na suchu se stabilizací a za bezvětří určitě. Ta elektronická stabilizace je fakt funkční a ty dvě nápravy zabrzdí q7 v plném tahu uplně v pohodě.

jo amerika to není tak bych chtěl elektronické brzdy na karavanu ale holt zákon je zákon
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 26. 11. 2014 23:33

Podle Berana, když přitom neohrozíš vozidlo v levém, tak to není nic proti ničemu:

http://www.autoweb.cz/nejhorsi-myty-o-p ... dy-cast-4/

5) Najíždění na dálnici

Velmi často se lze setkat se situací, kdy řidiči jedoucí v pravých pruzích na dálnici přejíždějí do levého pruhu proto, aby umožnili najetí vozidel z připojovacích pruhů, a přitom omezují nebo ohrožují řidiče, kteří je v daném okamžiku předjíždějí v levém pruhu.

Jedná se o velmi rozšířený a hlavně velmi nebezpečný nešvar, který je navíc v rozporu s pravidly silničního provozu (viz podmínky, kdy lze na dálnici přejet do levého pruhu). Líbí se mi, jak v Německu toto nedovolují a mají v pravém pruhu na dálnici u nájezdů plnou čáru, aby to každému došlo a nikdo tímto způsobem nepouštěl ty, co najíždějí z připojovacího pruhu a, ve snaze být ohleduplný, neohrožoval vozidla jedoucí v levém pruhu.

Není totiž nejmenší důvod si takto počínat a v zájmu vstřícného pouštění vozidla z připojovacího pruhu ohrožovat vozidla jedoucí v levém pruhu. Od toho, aby se auto dostatečně rozjelo a zařadilo při najíždění na dálnici, je připojovací pruh a pokud je provoz takový, že najet nelze, musí ten, kdo najíždí, prostě počkat tak dlouho, než bude dostatečná mezera, aby se (pokud je to nutné) i z nuly bezpečně rozjel a zařadil.

Praxe ale ukazuje, že to není o tom, že by někdo musel úplně zastavit, ale stačí jen mírně zpomalit, resp. tolik nezrychlovat při najíždění anebo naopak intenzivně zrychlit, což není žádný problém (potřebné zrychlení např. z 60ti na 130 je stejně otázkou několika málo sekund a i kdyby ne, tak musí řidič v připojovacím pruhu prostě počkat), protože musí dát přednost a ne aby si vynucoval uvolnění pravého pruhu tím, že budou řidiči z pravých pruhů ohrožovat řidiče jedoucí v levém pruhu.

Mám za to, že plná čára, jak jí kreslí v Německu, je dobrým nápadem. Samozřejmě ve spojení s tím, že řidič vozidla připojujícího se si nebude puštění vynucovat a bude dodržovat povinnost neohrožovat vozidlo v pravém pruhu (omezit jej nicméně může).

JUDr. Tomáš Beran
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 26. 11. 2014 23:34

ajif píše:
mlaskac píše:
Arnie J píše:já mám gumy do 210 a auto do 210, takže cajk


já mám 240 a 300 ale na zimu mám všude 240 co riskuju?

celkem nic, bo ti to 240 nejede :D



tak to se pleteš dneska jsem jel víc jak 242. 3.0tdi jede max 210-220 tacho což může být těch 208-210 reál 4.2 jsem už 250 tacho jel. strachy jsem ovšem pomalu nedýchal ta hmota je jinde, jel jsem 270 nejvíc v autě ale to mělo brzdy, moje auto má parodii na brzdy resp asi jim nikdo neřekl že hybnost roste z třetí mocninou rychlosti.

-- 26. 11. 2014 23:37 --

už se to řešilo x krát. je to přestupek a udělali z toho přestupek právě kvuli zbrklíkům co se vycukají a uhnou do levého a pak průser proto tam dávají i tu plnou čáru.


fakticky je to ale naprosto nevymožitelné (vyjma toho že dojde k nehodě na plné čáře) protože stačí říci že ten připojovaný už se zařadil a díky bezp vzdálenosti jsi to udělal hned. to je v poho ale přestupek to je. zvlášť tady kde není připojovák ale stopka, to je normální křižovatka
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 26. 11. 2014 23:38

Moucha píše:prostě asi jen němci to chápou a pro blbce z čech se tam domalovala plná.. :D

Já bych spíš řekl že ta plná je proto, aby to střelci za kamionama nervali z připojováku hned do levýho kde ostatní jezdí 130 - 160, jinak by ta plná přece byla už před připojovákem...
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod siol.a 26. 11. 2014 23:40

Což taky bejvá.
Dálniční predátor
siol.a
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 26. 11. 2014 23:40

ta plná bývá už před připojovákem, alespoň v Porýní-Falc, kde jsem si toho dost všímal.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 26. 11. 2014 23:46

Mikey89 píše:...jinak by ta plná přece byla už před připojovákem...


To taky bejvá :D
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 26. 11. 2014 23:49

to je vidět kdo za volantem chrápe.. :D
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 26. 11. 2014 23:50

mlaskac píše:už se to řešilo x krát. je to přestupek a udělali z toho přestupek právě kvuli zbrklíkům co se vycukají a uhnou do levého a pak průser proto tam dávají i tu plnou čáru.

Není. Samo o sobě nemá jak být. Do levého samozřejmě jedu, když je to třeba (to smím!!!) Nikoho v levém ohrozit samozřejmě nesmím, ale to je jasné, to nemá nic společného s připojujícím se vozidlem.
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 26. 11. 2014 23:50

Kdo jako koho drápe?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 27. 11. 2014 00:21

Moucha píše:to je vidět kdo za volantem chrápe.. :D

Aha no já sem se s tím teda moc často setkával, snad jen u Bautzenu sem si toho všim
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků