Evlo automobilové zážitky

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ondra S. 22. 10. 2018 21:46

Já mám zkušenost jinou.
Vždy jsem chodil na geometrii u nás v Brně, kde bydlím a není problém s tím. Vždy jsem byl u toho v dílně a všechno viděl, měl jsem tu možnost být u toho.
Autem jsem najel na takový velký plošinový hever vpředu s točnami. Na kola se nasadí hlavice, ze kterých vycházejí laserové paprsky, a ty paprsky jsou jak mezi hlavami vedle auta, tak pod autem rovnoběžně s nápravami, proto říkám laserová klec. Hlavy se nasadí na ráfek a nastaví se to na zvednuté nápravě do vodováhy a potom se spustí a měří. Volant se nastaví rovně dle příčky a zajistí a potom se nastavují řídící tyčky na kolech. Zároveň se zkontrolují záklony a odklony kol a souosost náprav. Nastavení je velmi přesné a nemohl jsem si stěžovat. Zároveň mi říkali, jak jsou ty hlavy choulostivé, že to nesmí spadnout, jinak by mohly ztratit přesnost. Možná to jinde mají poškozené a tak to neměří dobře, ale já jsem si nemohl stěžovat. Auto jede rovně, gumy se nesjíždí, nikam to netáhne, tak nemám důvod jim nevěřit.

-- 22. 10. 2018 22:05 --

speleo píše:Citroen XM = křáp.

Co ty o tom víš? Jak dobře je znáš, abys tohle mohl tvrdit? Je to blbost!
Ty staré citroeny byly dost složité a komplikované, ale jako celek to nakonec fungovalo celkem dobře, nato jak komplikované auto to bylo. Jezdilo se v tom vždy velmi dobře, to auto bylo opravdu ve své době špička. Dnes už se jich už asi mnoho nezachovalo a ten technický stav není nejlepší, ale auta to byla perfektní. No akorát ten motor 2,5TD nebyl moc povedený, štrašně špatně se to opravovalo, První 3,0 24V s řetězem měly problém s mazacím kanálem a nějaký 2,0i zase s hladinou oleje. Mohli do toho sehnat lepší motory, ale auto bylo fakt povedené a velmi příjemné a ve své době opravdu kvalitní. Křápy byly spíše VW z té doby.
Naposledy upravil Ondra S. dne 22. 10. 2018 21:52, celkově upraveno 1
Nenávidím nesmyslná omezení, debilní zákony, buzeraci a hlupáky! Ramcově souhlasím s panem Jandou!
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 23. 10. 2018 03:04

tak alespon to mas vyreseno

nedavno jsem po sto letech videl v divoceni (z vlaku) XM a furt je to proste takova zjevni jako to bylo nove, posledni citroen za me. Dneska se to zas trochu zlepsuje, ale proste uz je to takove ojebane.
evlo
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 30. 10. 2018 18:25

hmm, jeden ze dvou mechaniku na svete co pouzivaj hlavu, tak dobre machruje, no nedival jsem se cele, ale pobavilo https://www.youtube.com/watch?v=Q0gTP2zerV4, zaujalo me teda, ze usa vozidla z roku 2013 maj matny displaye, to je parada, i u boltu jsem si toho teda vsiml
evlo
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 31. 10. 2018 10:45

Toz premyslim jestli u te deliky nerozdelat motor a nezkusit si nastavit ventilove vule, urctite tohle a vstriky by mohlo pomoct na emise, ale nevim no, kdyz zas vidim jina auta v provozu co z nich lita, tak si rikam, ze to mam jeste hooooooodne dobre, bych rekl, tak prumer.

-- 31. 10. 2018 10:48 --

spis si tak rikam, jestli se ty ventilove vule nebo co fakt nastavuji u 4m40, precejen moderni motor :D
evlo
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 8. 11. 2018 17:15

tyjo, tak se me nejakou dobu neodpojovalo 4x4, bohuzel to neni nejspis jen svetylko na palubce, protoze rano fakt zatacky daleko rychleji, ale vzdycky to prestalo po chvili.

No dneska zustava zapojeny nebo minimalne svetlka blikaj, ale z chovani auta bych rekl, ze zapojeny, tak se v tom budu asi muset hrabat. Jsem to dneska lehce zkousel popojizdet dopredu a dozadu a furt to blika.

Achjo.

Pak samo vystoupim u baraku a soused s jeho metalem, furt jsem ho nedosel zabit, zpackanejzivot.

No fakt se bojim, ze to bude na teplaky, pracovni tricko a rukavice a s necim tam pohnout :(
evlo
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 8. 11. 2018 18:47

se divam cim to nejspis bude, no musim napred oveit jestli se fakt to 4x4 zapina nebo ne, ale pocitove jo, a podle toho je to dost jasny, co si myslim, ze to bude tak jsem v cr vubec ke koupi nenasel, asi bude nejaky univerzalni dil, ale ojeb najit

samo tu nema mani draty ani 12v testovac, takze jednoduse to otestovat nejde
evlo
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 11. 2018 18:56

A není to pravda?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 8. 11. 2018 20:32

U laserové geometrie stačí jeden pokopaný ráfek a naměří to úplné *****...

-- 8. 11. 2018 20:35 --

Ondras: povedené auto, které se jen občas samo od sebe zadřelo.... Vyloženě povedené

To je stejné jako Hláška že napříkla první fábie je nadprůměrně bytelné auto, jen má nahovno motory... žádné jen... Je to auto co má nahovno motory, proto jako celek stojí za vyliž*****.

-- 8. 11. 2018 20:43 --

Ondra S. píše:Proboha, to si nemůžeš zajít na pořádnou geometrii pro auta typu laserová klec? :oboze
Některé věci prostě doma nenastavuji, protože nato nemám potřebné vybavení a velice mi záleží na tom, abych to měl nastavený dobře kvůli jízdním vlastnostem, sjíždění pneumatik a bezpečnosti. Na tomhle bych nešetřil, to raději nikam nepojedu, než abych to měl nastavený blbě, a to ani u svého přes 20 let starého auta.

Než na tu geometrii jedu, tak ty nové kulové čepy řízení vyšroubuji, tyčky vyčistím drátěným kartáčem na vrtačce a namažu pořádně grafitovou vazelinou, na vazelínu šroubuju čepy, potom to na geometrii povolí a nastaví to rukou a nikdy to nezarezne úplně a vždy, když bude třeba, tak to dobře povolíš.


Že zrovna ty kážeš jak by to měl svěřit odborníkům (kteří mu to minimálně podle jeho osobních zkušenostní nejednou dokurvili)... Zrovna ty, který jsi v základu nepříliš povedenou, ale pojízdnou motorku svými neodbornými zásahy, bludnými představami, překroucenými teoriemi a řadou neznalostí dovedl do stavu "total-motorschade".... To je pokrytectví nejhrubšího zrna....

A rozebrat komplet podvozek, všechno vyčistit a namazat a pak jet na geometrii - to je taky činnost hraničící
s demencí. Pokud už svěřuji svůj werk odborníkovi za účelem seřízení gemoetrie, nechť to udělá on, když mu za to dávám svoje peníze. On ti nebude dělat slevu za to že to povolil snadno nebo s námahou.... taky mažu šrouby před zpěrnou montáží, ale pouze tyk které jsem vyndal, protože jsem musel...
Škoda 105 DeLuxe 5Q
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 9. 11. 2018 07:46

hmm na couvacku to velmi aktivne hrabe prednima, takto fakt neni, ze by to jen blikalo

teda levym prednim

-- 9. 11. 2018 07:47 --

teda pokud jsem tam fakt nemel omylem 4wd, no jednou jsem mel stopro 2wd, achjo
evlo
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 9. 11. 2018 15:55

nevite nekdo cim ten elektrickej vzduchovej (vakuovej) ventil to nahradit co jde koupit v CR?

Tedka uz je tam jeden neorigo, tak predpokladam, ze odesel i ten druhej.

Nasel jsem je na ali oba za 500 a levneji, ale vyresil bych to rad tedka o vikendu :D

Dneska sem uplne mrtvolka, ale zitra chci koupit drat a vyzkouset jestli to neco dela po pripojeni na baterii, pak mozna rozpojit to vakuum a resit neco dal, ale je to takove trochu silene, tak si to budu muset nakreslit.

Ten kdo nahrazoval original nejakym divno valeckem to udelal fakt pekne, jak vetsinou nadvam na servisy, tak tohle fakt dobra prace, az si myslim, ze to nedelal servis.

-- 9. 11. 2018 16:01 --

Obrázek
Obrázek

Btw by me zajimal kroutak na couvacku co to ma na prednich kolech.

-- 9. 11. 2018 16:20 --

Obrázek

Sem to napsal anglicky at to nekomu k necemu treba nekdy je - mozna to neni pravda, ale moc nechapu proc by to bylo jinak

-- 9. 11. 2018 16:40 --

https://www.aliexpress.com/item/MH-Elec ... b9b7818481
evlo
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 9. 11. 2018 20:20

tohle je proste udel starych aut, obzvlast tech co maji takoveto hitech (te doby) ficury, ze do toho clovek musi jednou, dvakrat rocne hrabnout, ale jsou to takove veci co to auto nezastavi a jde na ne kaslat mesice.
evlo
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 10. 11. 2018 17:44

Dneska mega deprese, tak jsem si rekl, ze to musim prekonat a alespon tohle vyzkouset, jel jsem do obi, protoze v ove ani hornbach nic nema. V obi meli drat, meli fastony a meli i krimpovaci kleste, asi za 700, tak jsem koupil jen drat, ze to nejak zbatlim. Samo v ove nemam zadne naradi. Tak to jdu zkouset a zjitm, ze nemam ani multimetr. Proste zpackanej, zivot, vpodstate bezdomovec, tk nemam naradi doma, nic. I kdyz zrovna multimetr doma mam, ale nemel jsem ho ssebou, takze zitra pokracovani.
No nicmene drat prilozenim nevypada, ze by ten ventil nejak ovladal, tezko rict, jestli byl prilozen dobre, no. Nechtelo se me to zkratovat pripojeny primo na baterii.

Tak dobry, tak vyzkousim vakuum, podle toho schematu co jsem si nakreslil, a zluty nic necuca, modry cuca, nicmene modry cuca jak pri 2wd, tak 4wd. Takze ventil podle me furt nepotvrzen.

Montaz a vymena bude nakonec vpohode, v mitsubishi u toho mysleli.

-- 10. 11. 2018 18:00 --

a jeste jsem si rikal, ze vedle obi koupim humus a zapomel jsem na to, takze ted mam jist jako mrkev samotnou nebo co?

-- 10. 11. 2018 18:28 --

i kdyz pokud to nedelal idiot, coz japonske auto z 90 let, asi ne, tak je logicke, ze to pri 2wd taky bude cucat 4wd cucac kdyz system detekuje chybu, coz detekuje.
Naposledy upravil evlo dne 10. 11. 2018 20:02, celkově upraveno 1
evlo
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 10. 11. 2018 18:54

:mrgreen:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 10. 11. 2018 19:18

+1
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 10. 11. 2018 22:03

njn, těžkej život
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Major Kure a 7 návštevníků