Americké vozy a vše kolem nich

Dodge, Ford, Chrysler, Pontiac...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod arbacher01 23. 12. 2006 15:06

Ahoj, chtěl jsem zde založit fórum majitelů amerických vozů. kteří by se zde dělili o svoje REÁLNÉ zkušenosti s provozem amerických povozů a s nimi spojenými problémy a náklady na jejich život:-) radosti, strasti a tak:-).Pro začátek zde dávám přehled mnou v minulosti provozovaných am.vozů.V mém případě se jedná výhradně o vozy koncernu Chrysler.Tak do toho!Americkými vozy nemyslím Mondeo, Focus, Fiestu a tak podobně..

Plymouth Breeze(Chrysler Stratus)-dovezený z New Hampshiru, USA, model 96, dovoz 97 motor 2,0 16V Sohc, vyvinutý s Mitshubishi,manuál. Nyní najeto 100t.mil= cca 166 tkm. Opravy za celou dobu provozu- 2x čepy přední nápravy, 1xložisko přední nápravy, 1x ložisko zadní nápravy, 2x kotouče a 2x destičky, vzadu jsou po americku bubny-s těmi zatím nic nebylo. Pak také jednou rozdovodý řemen+kladky. Tlumiče ještě nikoliv, ale už je to za chvíli čeká. Výměna oleje -předepsaná po 12tkm, podle servisu se mění po 15tkm. náklady cca: 27 000 kč bez benzínu a náplní/9 let.
Plymouth Voyager r.v.94, rovněž dovezeno z New Hampshiru, prodáno při cca 180tkm, vlastník od 50tkm. Byl to 3,0 V6 + později předělaný na plyn, automat,s čímž až do prodeje nebyly problémy. Motor + převodoka ok, bez jediné chyby, či opravy jako výše. Měněny 2xkotouče,2x destičky,1x tlumiče a stejně jako výše rozvodový řemen a čidlo klimatizace. Náklady cca 25000kč
Eagle Vision 3,5 V6 r.v. 97, dovoz Florida. Velké pohodlné auto, za celou dobu (110-160tkm) jsem nic neměnil kvůli řádné péči předchozího majitele.(snad jen mě napadá, že nefungovalo vyhřívání v jedné sedačce, opraveno za cca 500kč) těch 500kč bez benzínu a náplní(olej atp.)
arbacher01
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Caddy 23. 12. 2006 15:32

1) '87 Ford Tempo 2.3 - takovy muj zacatek a otukavani, bylo to liny, melo to manual...no co by clovek cekal od nejakeho usopleneho ctyrvalce..motor pro srandu...ale pohodlny to bylo, stravili jsme s nim perfektni leto, kdy jsme z auta skoro nevylezli...pak mi ho kamos tuknul (no, sesrotoval dve evropsky auta a odjel s prohlym naraznikem a rozbitou maskou), navic odesla spojka (to je vec, co nema v aute co delat, ted uz to vim), nemel jsem prachy, nejak to usnulo...nakonec jsem ho prodal po dvou letech stani chlapikovi, co uz jedno ma...ted to jezdi a zase dobre slouzi, coz jsem rad.

2) O neco pozdeji jsme si s zenou koupili '90 Chrysler LeBaron Convertible 3.0 V6. To uz bylo solidnejsi auto, taky stalo ctyrikrat tolik, co tempo. Pribyly dva valce, sedmicka objemu a naopak ubyla strecha. Auto je to krasne, elegantni a kdo nejel cabrioletem, nevi, o co prichazi. Nastesti jsme trefili i slusnou vybavu, takze krom klimy (ale na co v cabru, ze) ma vsechno...automat, tempomat, tmavomodrou perforovanou kuzi, elektricka okna, zrcatka, strechu....Je pravda, ze je mensi a tvrdsi, nez by se sluselo, ale jemu to odpustim. Stejne je to auto spise pro zenu (male, maly motor...) a to je vetsi divoska za volantem nez ja, te to vyhovuje. Nikdy nas nikde nenechal, ani kdyz jsem dali tydenni vylet do madarska, najezd asi 4000 km naraz...ma i prijemny zvuk, spolehlivost dobra....zezacatku se vy**al jen chladic, ale to byl jeste pozustatek puvodniho majitele - novy stal 4000,- :) Pak uz jen postupne elektricke drobnosti, jako s kazdym autem..sem tam orpava bocnich malych okynek vzadu, klapky na svetlech a ted strecha, na kterou jsem se ale nas*al a koupil novy motor v USA (3500,- i s postovnym). Jeste uz doslo na vymenu brzd, ale to je bezna udrzba. Jezdi se s tim krasne, spotreba do 10 litru, proste maly sestivalec pro zenskou, co k tomu rict. A bila mu slusi :)
Nepocitasm tedy probelmy s vymenou kol za originaly, shaneni steftu apod., to kdybych nechtel jina kola, tak by k tomu nedoslo, za to auto nemuze.
Jo a ted se vys*al alternator, taky to bude chtit novy.

3) zatim posledni a me hlavni soucasne auto - '79 Cadillac Eldorado 5.7 V8. Konecne jsem se dockal auta s celym motorem a hlavne te znacky, po ktere jsem touzil vzdycky...pravda, jeste to enni uplne poradna amerika (chybi mu pul metru a ma hnana spatna kola), ale pro zacatek je moc fajn, jezdi se s nim skvele, k designu taky vyhrady nemam a ac mam nejchudsi vybavu, doprava mi vsechno, co jen v dane dobe bylo mozne. Automat, tempomat, automaticka klima, 10-smerne nastavovani sedacek v elektrice, stejne jako okna, zrcatka...to vse je samozrejmost. O kuzi nemluve.
Koupil jsem ho teda v ne uplne super stavu, prachy zase rozhodly. Takze hned po nakupu se vyvarovala a lakovala pulka kastle, samozrejme vymena vsech oleju, filtru, svicek, kabelu...a par drobnosti k otmu, mam seznam na dve A4...pak uz bylo auto schopne prihlaseni i provozu a tento prvni servis stal 42 tisic.
Tim to samozrejme nekonci a neustale je na aute co delat ted i v budoucnu, podle toho, jak jsou zrovna prachy. Prvni odesly cidla teploty vody a vzduchu, ty uz jsou vymeneny...neustale se sere elektrika, ta potrerbuje minimalne z poloviny pretahnout. Posledni vetsi oprava byla predni naprava, pretrhla se mi poloosa (ty ceske silnice....)...tim to nekonci, jeste potrebuje kulaky atd.... (nestastny predni nahon...s velkym vykonem, na tankodromech, to nemuze dopadnout jinak...)...dalsi vec, co se odporoucela, byl vyfuk....hned na jare musi prijit novy, uz takhle drzi jen silou vule a chrochtovymi vynalezy :) Zaroven musim koupit novy gumy....no a zbytek kastle dodelat, opravit calouneni na dverich....jeste je furt co delat :) Mozna jsem na neco zapomnel, ale jako predstava to staci, co obnasi koupit auto za levno, jen abych uz nejaky mel :)
Jo a uz vic nez pul roku mi nejdou sterace. Zvyknout se da na vsechno :-D
Ale jiank jizda fakt paradni a zase vzhledem ke stavu auta funguje veci vic nez je obvykle a mam z nej radost. Je pohodlne, dostatecne vykonne, stylove...akorat male, no :)

Samozrejme mam vetsi ci mensi zkusenosti i s dalsima, co jsem nevlastnil, ale to az zase nekdy jindy :)
Caddy
Amík roku 2006
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod arbacher01 23. 12. 2006 15:38

caddy: super, přesně takhle jsem si to představoval.. Já mám ještě taky krátkou zkušenost s Jeepem Cherokee 2,8 V6 z r.v.1988, (bylo v nastávající druhé rodině.-)) a tam byly problémy tuším s převodovkou,(automat), ale za 6tkč to bylo v cajku a jako nový:-)Tenkrát( v roce 1994-97) to bylo s dílamam ještě dost na prd, takže se na ně čekalo dlouho,dneska už je to o něčem jiném.
Jinak to eldo je moc fajn, jen nevím, proč u něj nepřistoupili k zadnímu náhonu, přece jenom jak píšeš ta váha toho osmiválu tam musí být docela znát..
Lancia Delta 1,4T, Fiat Freemont 2,0 JTD AWD
arbacher01
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod ska-p 23. 12. 2006 17:58

A tak já teda taky....

1)1990 Chrysler Saratoga 3,0 V6, koupil jsem ho hned po škole a měl jsem ho rok... O amerikách jsem tehdy nic moc nevěděl, snad jen to, že se mi líbí:-) Že Saratoga neni až tak uplně typická amerika mi bylo jasné okamžitě - V6 od Mitsubishi v klasické americe místo nemá - ale auto to bylo velmi pohodlné a na dobu svého vzniku opravdu špičkově vybavené. Interiér i exteriér byl navíc ztvárněn docela v americkém duchu, takže mi tenhle japonco-američan vcelku vyhovoval. Když nepočítám běžnou údržbu, vyžadoval tento vůz pouze jedinou opravu - vysypal se středový kloub na poloose. Slušná poloosa z vrakoviště stála 1500Kč, 500Kč jsem dal za montáž. Saratoga rozhodně nebyla žádný sprinter, ale svižně se s ní jezdit dalo, spotřeba se pohybovala mezi 9-12l. Maximální dosažená rychlost - tachometrových 210:-) Vynikající byly vlastnosti na sněhu, jednou večer jsem s ní vyjel neprohrnuté serpentýny na Machochu, zimáky byly pouze na přední nápravě. Podle nedávných zpráv žije moje Saratoga ve Slavkově u Brna

2)1990 Buick Skylark GS, 3,3 V6, tohle autíčko jsem koupil po delší pauze, kdy jsem nic zpoza oceánu neměl. Dvoudvéřové coupé vypadalo jako opravdová amerika, zvenku i zevnitř, pouze bylo malinké, ne malé, opravdu malinké. Bohužel vůz, který jsem koupil byl po "renovaci" karosérie provedené počesku někde v garáži, takže jak jsem postupně zjišťoval, krásná perleťová modř byla na několika místech stříkána přes rez a celkově byla příprava karosérie na lak velmi nedbalá. Výsledek se dostavil po zimě v podobě puchýřků všude možně. V tomto voze fungovala veškerá výbava včetně klimatizace. Auto vážilo velmi málo a výkonný motor s ním doslova mával. Sešlápnout v kopci plyn na podlahu a předjíždět třeba kolonu aut byl zážitek. Běžnou údržbu opět nepočítám, takže z ND jsem do Buicka dával novou lambda sondu (1100Kč) a zadní díl výfuku (1800Kč). Dále bylo nutné opravit tzv. lock-up čili zámek měniče v převodovce - po zahřátí převodovka přestala podřazovat. Oprava stála 3500Kč s prací i materiálem.
Buick dnes bydlí v Šumperku a majitel sním prý má nějaké plány, které by ho měly uvést do výborného stavu. Mechanicky bylo auto naprosto OK, takže se spíš bude jednat o nápravu dost tragicky zpraseného zevnějšku. Spotřebu bylo možné bez problémů udržet pod 10l.

3)1987 Mercury Grand Marquis, 5,0l V8, svoji první opravdu poctivou ameriku mám od léta (poctivá amerika znamená V8, rám a RWD) a zatím jsem jen a jen spokojený. Auto má pár mušek, které se postupně napravují. Má naprosto základní výbavu, která je ovšem trošku jiná než u evropských aut - věci, které jsou v evropě běžné (denní počítadlo) chybí a věci, které v evropě nejsou samozřejmé ani dnes tam jsou (tempomat). Jinak mám kromě sedaček kompletní elektrickou výbavu a klimatizaci - momentálně nefunkční díky zásahu českého kutila se zlatýma ručičkama. Auto zatím prodělalo první větší servis se zevrubnou kontrolu - 6000Kč. V blízké době se plánuje menší rekonstrukce brzd a výměna výfuku - nejspíš bude nahrazen duálním. Výhoda je, že Marquis je zapsaný v TP jako šestimístný. S tímhle youngtimerem, chovajicím se trochu jako parník se mi jezdí naprosto skvěle a je jasné, že tohle je směr, kterým se i nadále hodlám ubírat (někde v mlze vidím třeba 1974 Imperial:-)). Nevím kolik to jede, spotřebu jsem taky nepočítal, je mi to fuk.....
1987 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
ska-p
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrklm 23. 12. 2006 20:12

Já o americe vždycky jenom snil, nedoufal jsem, že v ní budu jednou jezdit. Pak jsem někde zakopnul o článek nejmenovaného tehdy ještě studenta (zasvěcení vědí...) o provozování Chryslera v česku. Pochopil jsem že snům se musí jít naproti a začal něco shánět - V6 od Chryslera nebo Eagla. Jenže po pár diskuzích na usmotors jsem byl přesvědčen, že jedinně V8 je to pravé. Pak se seběhlo pár neuvěřitelných náhod a najednou jsem seděl v Lincolnu Town Car ve špičkovém provedení Cartier. A to byl jednoznačně konec hladání. Nebudu tady vypisovat, co všechno výbava obsahuje, jednoduše všechno. A s výjímkou vysouvací antény a elektrického zavírání kufru všechno funguje, to mě neustále překvapuje. Spotřeba je mezi 11-15 litrů, jezdím totiž dost po malém městě, na jehož uličky není tohle auto stavěné. I po více než 2 letech mě pořád fascinuje jízdní kultura, kterou jsem u jiných aut nikdy nezažil. Zatím se měnily brzdy vpředu i vzadu, tlumiče, kompletní výfuky (dual exhaust), alternátor a kabely zapalování. Samozřejmě ještě pár nedostatků to auto má (také už najezdilo 270 tis. km), ale jak se znám, časem budou vychytány.
Lincoln Town Car Executive 4,6l V8
Ford Escape 3,0l V6
a ještě nějaký evropský plečky...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod arbacher01 24. 12. 2006 11:54

petrklm: to je fakt cartier? nechtěl by se spodělit o fotky??co? neupejpej se, je to nádhera:-)
Lancia Delta 1,4T, Fiat Freemont 2,0 JTD AWD
arbacher01
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod arbacher01 24. 12. 2006 11:59

Vě mně zanechal po krátkých zkušenostech s tehdejším naším dovozcem ještě dodge viper, se kterým jsem jel jen jako spolujezdec, ale aspoň že tak, stálo to za to.s V8 jsem se setkal následně v granf cherokee a to 5,2 V8 OHV, takže klasika nad klasiku se čtyřstupňovým automatem, teď již i jako řidič a zkrátka jsem byl celkem spokojený(ale to jsou opravdu jen letmé zkušenosti.)S láskou vzpomínám právě na Eagla, což byl pro mě zatím nejlepší kočár:-)

Jinak pěkný vánoce všem..
arbacher01
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod PájaTHC 24. 12. 2006 14:31

Nuže dobrá, přidám se též...

Ameriky ve mně začaly pořádně hlodat, když se jednou za mnou na zahradu stavil kámoš, který právě koupil černý Pontiac Firebird třetí generace. Sice to byl jen šestiválec 2.8, ale před pěti lety to udělalo dojem dostatečný. Knight Rider přijel do Zábřehu :)

Čas plynul, ameriky kolem mně taky plynuly (další, tentokrát červený Firebird už V8, černé camaro, báječný partyvan Ford Aerostar) a já pomalu hledal náhradu za žigulíka, který byl mým úplně prvním vozítkem.

Volba padla na Chrysler Vision r.v. 94, cena na konci roku 2002 byla 130 tisíc-kdo pamatujete, před vstupem do EU byla auta pořádně drahá. Financovala to celkem dobrá studentská půjčka. Auto jsem měl celkem 3 roky, nalítal jsem v něm zhruba 70 tisíc km. Skoro hned ze startu se dělala repase šaltru (tuším 25kkč) a měnily přední ložiska (FWD-2x5000), po sejmutí zajíce se zavařovaly trubky u klimy, jinak už si nepamatuju vlastně nic velkého. Celkově to stálo asi dost peněz, nebyl to ideální výběr (ale tehdy nabídka nebyla jako dnes a vůbec jsem neznal lidi "okolo", což je imho hodně podstatné), ale řekl bych, že to byla dobrá škola. Zase autko jezdilo jen za 9-10 litrů, pohodový kočár, tempomat, kůže, elektrika, klima, třikrát jsem s ním byl poměrně daleko v zahraničí.

Toto auto po jednom nešťastném incidentu, který zde nebudu pitvat, odpočívá doufám v pokoji na zahradě kolegy američana.

No a loni na podzim jsem si pořídil Cadillac, abych jakože i líp reprezentoval firmu. Je to 1997 Seville SLS. Motůrek 4,6 V8 Northstar, 275 koní, 407 Nm, celkem složitý, uvidíme, zda vydrží. Bohužel zase FWD, ale tohle auto byl tak jakože můj sen, takže co narobím. Zatím jsem měnil jen spotřebku-oleje, stěrače, svíčky (8xNGK z USA za 1500), kabely, aktuálně je na cestě z USA těsnění ventilového víka (44 dolarů), poňadž to trochu žere olej. Dokupoval jsem za 200 Kč chybějící dno kufru a za asi 10 babek vnitřek do CD měniče, který taky absentoval. Auto má už téměř dostatečný výkon (absolutní je až Corvette Z06), stovku za 6,9s koho by to zajímalo, ale hlavně se jednoduše ovládá, zatím i plynule řadí a má poměrně kvalitní proprietární audio BOSE.

Je mi jasné, že jsem v pasti. Evropská ani japonská auta mi vůbec nic neříkají, přijdou mi jako nepovedené tvrdé a plastové imitace. Žádné chromy, žádné znáčky na kapotě a tak. Doufám, že Sevilla vydrží co nejdýl, každopádně budu-li pořizovat jiný vůz, bude z té správné strany Atlantiku.

O SLS možná někdy vyjde komplexnější článek na AR, zatím ale není čas.

Fotky na http://www.pajorek.net/SLS - hosting je to bídný, občas nefachá.

merry XMAS
Konektory se nelesbí...
PájaTHC
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrklm 24. 12. 2006 15:51

arbacher01 píše:petrklm: to je fakt cartier? nechtěl by se spodělit o fotky??co? neupejpej se, je to nádhera:-):/quote]


Nekecám, Cartier jak vyšitej... fotky nějaký nahodím, ale až bude time :D
Lincoln Town Car Executive 4,6l V8
Ford Escape 3,0l V6
a ještě nějaký evropský plečky...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod arbacher01 25. 12. 2006 10:22

Jsem rád, že jsme se tu nějak ujednotili:-)
to pájathc: rozdíl mezi sls a sts je jen ve výkonnosti motoru?
Lancia Delta 1,4T, Fiat Freemont 2,0 JTD AWD
arbacher01
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod oliko 25. 12. 2006 10:53

Ja som zatial vela aut nevlastnil, tak len takto skromne.

Chrysler Voyager 1991 2,5l benzin, vyrobeny v rakusku. Motor nie je urcite americky. Auto mali rodicia a kupili ho pri 150.000Km, vymenili ho ked malo najazdenych cez 350.000km. Na americke auto spotreba do 10l, comu nechcel nikto verit. Udrzba bola jednoducha, len bezne opravy a par drobnosti. Raz odisiel ventilator na chladici, za originam chceli 15.000Sk, tak sme tam dali za 1000Sk z favorita. Perfektne tam pasoval. Zvysne boli poruchy na elektrike ako napr. ukazovatel stavu paliva a rychlomer. Inak bolo auto spolahlive a mame na neho pekne spomienky. Pohodlne odviezol 7 ludi na chatu a kopa batoziny. Auto bolu super aj na stanovacku. Po vybrani zadnych sedadiel sa dvaja vyspali lepsie ako v stane.

Ford Mondeo 2.0 TDCI, 116k, 2003, teraz najazdene 154.000km, zatial bez vaznych problemov, pravidelne vymienam len kvapaliny a brzdove platnicky. Pri 150.000km som menil predne kotuce, pri 100.000km snimac polohy vackoveho hriadela. Cena v origanal servise fordu 1100Sk + 300Sk montaz. O tejto chybe som pocul od viacerych majitelov Mondea. Motor kedykolvek zhasol a nesiel nastartovat. Nastastie to nebola draha oprava. Autom jazdim kazdy den a travim v nom vela casu. Spotreba cca. 6.5 az 7l, pricom som nikdy nejazdil na spotrebu. Preferujem skor rychlu jazdu a ked treba tak mu dam zabrat. Auto je pohodlne, ma vela miesta a obrovsky kufor.

Svoju pravu ameriku len hladam - Chevrolet Corvette. Mal som na tu temu aj diskusiu ale nic nove som sa tam nedozvedel. Auto by som si rad vybral a doviezol sam, ale nemam s tym skusenosti. Neviem kolko bude stat dovoz z USA a prihlasenie. Zvazujem model C3 a dat to na veteranske znacky, alebo C5 na normalne. C3 asi nebude problem prihlasit, ale pri C5 to bude horsie. Nerad by som tieto veci riesil ked uz bude auto na slovensku. Mat auto v garazi a nemoct na nom jazdit by som nedokazal.
www.corvetteclub.sk

Corvette C4 5,7L 305Hp (1993)
Mustang Convertible V6 3,8L, 194Hp (2003)
Mondeo Titanium 2,2TDCI 175Hp (2008)
oliko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PájaTHC 25. 12. 2006 13:53

arbacher:
STS má 300 koní v 6000 a 400 Nm v 4400
SLS má 275 koní v 5600 (skoro do 5000 je ve výkonu nad STS, rozdíl je tuším malý v sání a jiném naprogramování ŘJ), 407 Nm ve 4000 a delší stálý převod kvůli nižší spotřebě, v praxi asi o litr.
STS by mělo mít stovku +/- za 6,5s
Moje SLS má za 6,9s ale rozdíl není nijak propastný.
Obojí celkem stačí, evropany by mohl přesvědčit krouťák nad 320 Nm v celém pásmu otáček :)

Obrázek

Jinak STS z roku 1997 nemá chromovanou masku, nemá znak na kapotě (nesmírně důležitý atribut, kdo s tím někdy jezdil, tak chápe-člověk mj. ví, kde končí kapota), nemá široké chromované lišty po celém obvodu auta, malé rozdíly jsou i v interiéru, třeba STS má kovový znáček na volantu, SLS ho má vyražený do kůže, apod. STS pro Evropu většinou nemá omezovač rychlosti, já mám na 230 km/h. Podobných změn tam pár je, jinak jde o stejná auta.

oliko:
Můj následující vůz bude také Chevrolet Corvette C6 Z06. Dovolím si tvrdit, že za ty prachy nic lepšího neexistuje.

pro fanoušky: http://video.google.com/videoplay?docid ... vette+1963
Konektory se nelesbí...
PájaTHC
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod L.D.C. 25. 12. 2006 16:45

Konečně jsem si početl v tématu na úrovni...
S dovolením bych se taky přidal:
Před více než deseti lety to byl první velmi, ale opravdu velmi špatný kup - Grand Am, 2,5; dvoudveřový, čtyřválec, manuál bez jakékoliv výbavy. I po investici několika desítek tisíc korun nebyl nikdo schopen dát do kupy elektroniku a částečně i elektriku, a proto šel (stále s těžkým srdcem) s velkou ztrátou pryč.
Po mnohaleté přestávce jsem letos zcela náhodou natrefil na LeBarona convertible (vím, vím, není to pravá amerika, ale stejně to dopíšu ;-) opět 2,5; americká verze s manuálem, v červené kůži, palubním počítačem, klimou (kterou jsem v tomhle superparném létě kupodivu využil) a celkově ve zcela bezchybném stavu s najetými 57 tisíci mil od roku výroby 1988 (k vozu kompletní dokumentace se všemy doklady od servisů atd.) Spokojenost největší, strávená krásná dovolená po ČR, prostě pohoda. Srovnání s jinými barony mám, protože jsem před pár lety projížděl Barona 2,2 s automatem v jednom autobazaru, a i když jsem ho chtěl moc, rozum zvítězil, protože to byl... vrak! Ke konci sezony to vypadá, že odešla lambda, takže tuhle drobnost vyřešíme na jaře a bude zase fajn.
Jinak celkem bohaté zkušenosti mám se zajímavějšími US vozy - od funglovky jsem před pár lety řídíval (např. kromě pojížděk i Chorvatsko) PT Cruiser 2,0. Velmi zajímavé, jak se ten motor musel točit nad 3,5 tisíce, jinak nejel. Spotřeba na Evropu spíš vyšší - pod deset nešel - ale design mě tehdy uchvátil.
Jeden z největších špeků, který jsem řídíval (téměř čtyři roky) byl náš služební H1. Na rozdíl od mnoha jiných netových tlachálků s ním mám dlouhodobé a především konkrétní zkušenosti, které na různých forech nemá cenu prezentovat, protože 99% lidí o něm ví - s prominutím - úplné *****...
Poslední rok a půl jsem řídíval opět služební (tzn. bez jakéhokoliv osobního vztahu) H3. Teď se mi o těchhle vozech rozepisovat nechce, protože to by bylo nadlouho.
Vlastně jsem chtěl napsat, že i po otřesných zkušenostech s mou první amerikou zůstávají pro mne tyhle auta srdcovkou.
Ehm..., ještě mám opela, který taky jaksi patří do koncernu GM, ale jako bych nic nenapsal. :-)
L.D.C.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ace2 25. 12. 2006 20:03

No já mám ve svém Cadillacu zpět motor a převodovku a doufám že do roka by mohl být hotov. I když.... já nikam nepospíchá, :D

Jinak je to 4.5 V8 pfi a když jsem s ním jel do Chorvatska
http://www.cadillac.cz/auta/1990-devill ... atsko-2002

tak mi sežral Praha-Split 8.8 litrů což si myslím je jenom těžce uvěřitelný a to až do Zagrebu jsem měl 8.5.

Auto bylo až na popraskanou kůži řidičově sedačce ve velmi slušném stavu a kromě pár drobností to auto fungovalo velmi dobře a to včetně klima. A protože jsem chtěl mít auto ve výstavním stavu tak jsem ho dal na kompletní renovaci a dělá se na něm vše znovat, nové čalounění, bude i lak, místo Alpsky bílá bude metalicko perleťový (bílá jako mají nové Cadillacy, nebo Lexusy), dělala se 3 vrstvá ochrana podvozku, komplet nový výfuk od parohů až po tlumič, teď je už v autě zpět motor s převodovkou a doufám, že na jaře by to mohlo jít do laku. Pak jen dodělat vinylovou střechu, čalounění stropu a doufám, že bude zase jezdit.

ostatní fotky + komentáře ještě když byl v původním stavu zde:
http://www.cadillac.cz/auta/1990-deville-coupe
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caddy 27. 12. 2006 13:00

arbacher01 píše:petrklm: to je fakt cartier? nechtěl by se spodělit o fotky??co? neupejpej se, je to nádhera:-):/quote]


tady jsem nasel nejakou fotku :)

Obrázek
Caddy
Amík roku 2006
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků