Proč mají americká auta silné motory?

Dodge, Ford, Chrysler, Pontiac...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Bob 27. 3. 2007 21:29

Tak kdopak tady zná americký automobilový dějepis?
Zajímalo by mě, proč mají historicky americká auta tak silné motory - když tam stejně jezdí pomaleji než v Evropě ...
Levný benzín, více plechu a těžší auta ... - čím to je?
Nižší výkon a menší motor = přeci nižší cena ...
Bob
Štamgast

Odeslat příspěvekod mabosk 27. 3. 2007 21:31

Historicky tak ako vsade na svete tam urcite dlhu dobu nebola obmedzena rychlost ;)
mabosk
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bob 27. 3. 2007 21:34

mabosk píše:Historicky tak ako vsade na svete tam urcite dlhu dobu nebola obmedzena rychlost ;)

No, loni jí neomezili ... Bych řekl, že dřív, než u nás.
A mimo téma - není tu nějaký dědeček-garážník? Kdy poprvé omezili rychlost u nás?
Bob
Štamgast

Odeslat příspěvekod Anonymni 27. 3. 2007 21:35

ber to tak ze kdysi byly pocitace taky v celych halach treba mensi motor neumeli... :)
Anonymni

Odeslat příspěvekod mabosk 27. 3. 2007 21:37

Montana has had a speed limit since June 1999

http://en.wikipedia.org/wiki/National_Maximum_Speed_Law

by Wikipedia.org
Naposledy upravil mabosk dne 27. 3. 2007 21:38, celkově upraveno 1
mabosk
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 27. 3. 2007 21:38

Protoze V8 nezni jako motor ze sekacky, a protoze k udrzeni cestovni rychlosti na dalnici nepotrebuje 40% svyho max. vykonu ale jen treba 10%... Ono kdybys mel jet za babickou 900km kazdej druhej vikend tak by tech 4000ot na dalnici zacalo vadit ;)

Navic tezkej motor a tlusty plechy = vic to vydrzi = mensi riziko ze se ti to rozsype uprostred niceho, a vetsi sance ze to farmar Bob opravi soucastkama co se mu valej za stodolou..

Navic velkej objem motoru i pri nizsim vykonu = vetsi pruznost, takze nektery auta mohli mit i 3stupnovy automaty = zase vetsi robustnost
Naposledy upravil Goggy dne 27. 3. 2007 21:42, celkově upraveno 1
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sMartin 27. 3. 2007 21:41

Goggy: To zni rozumne :!: :idea:
sMartin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 27. 3. 2007 21:41

Sílu motoru je třeba chápat spíše v poměru výkon/váha. Tady americké motory nijak zvláště neexcelují, neboť musí plnit podobné nároky na dynamiku jako evropské. Spíše dosahovaly menšího litrového výkonu než evropské, ale to bylo zase vyváženo větší spolehlivostí. Také běžně používané třístupňové automatické převodovky vyžadovaly specifický průběh momentu...

Ale na tohle jsou tu jiní specialisté :D

Chtěl bych jen poznamenat, že výkon motoru si zákazník kupuje spíše kvůli dynamice, tedy potažmo bezpečnosti (a předjíždění s 80 koňmi nebo 280 je fakt rozdíl :wink: ) a nee kvůli maximálce.
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Goggy 27. 3. 2007 21:43

Marc ted to vypada ze sem ten kroutak a vykon zkopcil od tebe ale prisaham ze kdyz si to postnul tak sem jeste editoval svuj :D
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -LK- 27. 3. 2007 21:45

Marc159 - pod to bych se podepsal. Ostatně než jsem si současnou popelnici koupil, těšil jsem se, jak hned vyzkouším maximálku a hlášku TOP SPEED - FUEL CUT OFF. Už jí mám bratru tři roky a zatím jsem to nevyzkoušel a už mě to ani moc neláká. Dynamika je daleko přednější.
Ostatně právě naprosto dostačující dynamika je důvod, proč 5,7V má jen 180-200 koní. Motor pak přežije pomalu i majitele, když celej svůj život jede jen na trochu víc než volnoběh.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod myndel 27. 3. 2007 21:55

Bob píše:A mimo téma - není tu nějaký dědeček-garážník? Kdy poprvé omezili rychlost u nás?o/quote]



J8 si teď nemůžu vzpomenout ten rok, ale bylo to za totáče a relativně nedávno... byla neomezená však jen v noci.
Mám takový pocit, že nějak 70. léta...
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Tada 27. 3. 2007 21:57

Jak říká -LK- šlo o tu spolehlivost.....
Tada
Štamgast

Odeslat příspěvekod ace2 27. 3. 2007 21:58

No tam ani tak nešlo to tyhle věci jako o to že velký motor u běžného typu auta měl a má velmi nízké provozní otáčky, tedy i auto z 50. let co jede 110 km/h je velmi tiché a v podstatě není slyšet zvuk motoru. Tedy to co Evropani pořád obdivují u luxusních aut mělo v USA běžné rodinné auto už od poloviny min. století. Takže se jednalo pochopitelně o komfort. To ani dnes evropská rodinná auto nedokáží a při 110-130 je slyšet vrčení motoru, holt jsou to malé objemy a musí se točit. Není vyjimkou aby při 120 točilo EU auto 3500 otáček. V USA je to utopie.

A pak samozřejmě té věci, že velký motor dává větší výkon a nebyla nikdy v USA nutnost ani tlak vydobýt z litru co nejvyšší maximální výkon. A objemný motor není nutně o spotřebě, ba naopak vyšším objemem, výkonem a tím pak možností lepšího zpřevodování auto bude mít menší spotřebu než konkurence.

Typicky příklad.
BMW 645i má vyšší spotřebu než Corvette C6 6.0 V8 400hp a přitom je výkonově někde jinde. Ba dokonce větší a výkonnější motor v Corvette má menší produkci škodlivin než ten od BMW

A pak ostatně historicky, Amerika nikdy nemusela řešit problém s ropou a tak cena za palivo byla taková, že to člověk nemusel řešit a v podstatě to bylo to samé jako kdyby si Evropan šel koupil láhev Coly. Tak pak nebudete řešit, že máte 8.2 V8 Cadillac se 400hp a 700Nm z roku 1970 se spotřebou 20-25 při 110 km/h

Pak přišla ropná krize v polovině 70 let a od té doby jsou americká osobní auta velmi úsporná. Kupříkladu můj Cadillac 4.5 V8 měl Praha-Split spotřebu 8.8 litrů s A/C při 110 km/h. Dlouhý 4. převod dělá své.

Jinak Evropani se třeba posmívají některým motorům, chápu že Ford Crown Victorie s jeho 5.0 V8 a výkonem 220 koní je skutečně tristní. Ale to ticho, pohoda a dostatek výkonu kdykoliv díky kroutícímu momentu už od volnoběhu to vám turbený 2.0 nikdy nedá.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 27. 3. 2007 22:00

Marek_Litzman píše:
Bob píše:A mimo téma - není tu nějaký dědeček-garážník? Kdy poprvé omezili rychlost u nás?o/quote]


J8 si teď nemůžu vzpomenout ten rok, ale bylo to za totáče a relativně nedávno... byla neomezená však jen v noci.
Mám takový pocit, že nějak 70. léta...k/quote]


Rychlost byla omezaná po ropné krizi, tedy v sedmdesátých letech. Někdy v době, kdy jsme přestali topit naftovými kamny (TDI hned nenásledovalo :D) ale ani já tenkrát neměl řidičák :wink: , takže si datum nepamatuji.
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod ace2 27. 3. 2007 22:02

Jinak velikost a výkon vs. spotřeba.

Ted jsem v týdnu zkoušel 2 auta, kolik sežerou při velmi klidné jízdě po dálnici pri 110 km/h na identickém úseku o délce 50km

Peugeot 607 2,2 HDI - pohotovnostní váha nevím
BMW 730Ld - pohotovostní váha 1.960 kg

Spotřeba:
Peugeot - 6.1
BMW - 6.2 ano se Sedmičkou se dá jezdit kolem 6 litrů

hmotnostně, výkonově, rozměrově, objemově, počtem válců i odporem pneumatik auta zcela někde jinde a při tom BMW má stejnou spotřebu.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků