Jake mate zkusenosti s motorem Ford 1,8 TDCi 85kW?

Dodge, Ford, Chrysler, Pontiac...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jaroslav 5. 7. 2005 07:28

Rad bych se dozvedel, jaky je tento motor od Fordu. Listoval jsem starsimi fory, ale protoze je to stale relativne novy motor, moc tam toho neni.
Jakou mate spotrebu? Co pruznost, hlucnost, spolehlivost, vibrace? Pokud mate nekdo moznost tento motor srovnat s VW 1.9 TDi 77 kW, budu rad.
Zvazuji koupit Focus II s timto motorem, ale spousta znamych mi radsi doporucuje Octavku II s TDi, pry Fordovy naftaky jesnou moc spolehlive - maji pravdu?
Diky moc za pomoc.
Jaroslav
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 5. 7. 2005 07:44

Ten motor ve Focusu je rozhodně spolehlivější než v OII ten 77 kW a kultura chodu a průběh točivého momentu je taky o něčem jiném. Máš-li na výběr jen mezi těmito auty, jednoznačně ten FOCUS je mnohem mnohem lepší. A nejen vzhledem k tomu motoru. Výhody - vyšší spolehlivost, plochý průběh točivého momentu, není tam tak významný turboefekt, hladší a tižší chod...Nevýhody - trošičku vyšší spotřeba, ale ne o moc,ale o něco málo ano...
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 5. 7. 2005 07:54

Fordovy nafťáky byly nespolehlivé maximálně v Escortech a Mondeích do 2000(a možná ještě ty 75k verze ve Focusu), kdy ty diesely opravdu stály za prd po všech stránkách... (hluk, výkon, poruchovost,...)
Ale TDCi jsou naprosto skvělé motory, ale musíš pochopit, že Ochcávku ti bude doporučovat 8 Čechů z 10... :-)

Jako rodinné auto máme kombík TDDi 115k a po nějakých 200.000km bez jediné vady motoru! Celé auto naprosto v pořádku, mění se jen to, co se v rámci servisních intervalů měnit má...
V2 60°
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod WinDiesel 5. 7. 2005 09:39

Lynx 1,8 TDDI/TDCI je skutečně velmi dobrý motor bez jakýchkoli problémů. Pokud snad 2,0 TDCI 96 kW měl mouchy, Lynx je nemá. Všeobecně prospěl podobným motorům přechod na přímé vstřikování, protože se zjednodušila konstrukce motoru (bez předkomůrek) a silně se snížilo tepelné namáhání díky produkci menšího množství odpadního tepla. (vyšší účinost spalování)
WinDiesel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jim 5. 7. 2005 10:49

wolff: mohl bych se zeptat, odkuk víš a v čem TDI 77kW není tak spolehlivý jako TDCi od Fordu, zajímalo by mne to... :hm
Jinak k tématu nemám co říct, zkušenosti s těmito motory nemám, jenom si často všimnu, že prakticky všechny TDCi ve Focusu (ne v Mondeu) hulí bezkonkurenčně nejvíc, asi tak jako TDI s chipem....
Jim
TDI tuner roku 2007

Odeslat příspěvekod Jaroslav 5. 7. 2005 11:03

To je pravda, souhlasim, ze TDCi hodne kouri. Ten novy motor 1.8 TDCi ve Focusu ale uz splnuje normu Euro 4, takze snad se kourivost omezi. Ale jinak ty motory tahnou dobre, nekolikrat mne v kopci predjeli podstatne vetsi rychlosti, nez jsem jel ja...takze vykon a kroutak maji dobry.
Taky mne prekvapil nazor, ze TDi 77 kW je poruchovy...vsichni kolem mi tvrdi, ze to je vychytany motor, bez problemu. Uz i stare problemy s vahou vzduchu jsou pry vyresene. Tak nevim, kde maji problem....
Jaroslav
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icem4n 5. 7. 2005 11:40

Motory TDCi jsou hodne citlive na kvalitu nafty, takze na to pozor. Take bude mit vyssi spotrebu nez TDI.
icem4n
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JackNO.1 5. 7. 2005 11:51

icem4n: no, tak TDCi má menší spotřebu než horší TDDi u Fordu... S TDI teda porovnat nedokážu, ale pochybuju o tom, že by mělo TDCi nějak znatelně větší spotřebu...


Jaroslav, Jim: no s tím kouřením nemůžu souhlasit... Buď k nám do servisu jezdí nějaká divná auta, ale jediný Mondeo, který kouří má už hodně přes 100tis. km, další 3 vyrobený 2003 a mladší zakouří velmi mírně při plném plynu, jinak ne...

To samé Focus... Kamarád v rodině jednoho má, nedávno jsem jel dost velký kus za ním, několikrát dával plný plyn a ani náznak kouře...
V2 60°
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _ja_ 5. 7. 2005 12:31

Tezko rict o 1.8, ale znam 2.0 TDCi/85kW a ten jezdi celkem slusne (alespon pokud auto neni nalozene po strechu) a velice usporne. Pokud nechces zavodit, tak je to rozumna cenova volba proti silnejsim TDCi.
_ja_
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod WinDiesel 5. 7. 2005 14:27

Lynx nekouřil a nekouří nijak nadměrně oproti konkurenci. Současný Lynx Euro4 má vstřikování pod tlakem 1600 bar, takže i spotřeba bude super. To, že mají Oct nějak zásadně lepší spotřebu jsou báchorky. Právě jsem se vrátil z Itálie, najeto 4000 km - před odjezdem průměr 6,5l/100 km (Mondeo Puma 96kW TDCI Euro3 kombi), po příjezdu 5,8 (průměr dohromady asi za 50000 km). Jakou bude mít asi potom spotřebu mnohem lehčí Focus2?
WinDiesel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod wolff 5. 7. 2005 15:42

Nevěřím tomu že by byly vychytané. Je to nový motor, tudíž poruch je zamozřejmě méně než tomu bylo dřív,a le to platí zatím. Málokterý má zatím hodně nalítáno. Aže by byl problém u Bosche odstraněn o tom pochybuji...Akorát se to projeví později...A další věc, kontrukce PuD je prostě náchylnější na poruchy...Statistiku samozřejmě žádnou nemám, To byl můj názor. Common rail je prostě lepší systém... A hlevně platí to co sem psal před tím + sem zapoměl na ekologii. VW jw smraďoch... :wink:
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod WinDiesel 5. 7. 2005 18:39

Něco pravdy máš Wolffe. Trochu se v tom vyznám, dodáváme zkušební techniku, nově i pro měření PD jednotek. Ještě před rokem naši nabídku Skoda odmítla (tou dobou se teprve začaly prodávat motory osazené PD, do té doby byly pouze v některých verzích 1,9 TDI, nyní jsou PD ve všech motorech VW) ale asi před týdnem dorazila skupina lidí ze Skody s asi 7 ks PD na posouzení a byli moc spokojeni s naší technikou, kterou budou smluvně využívat. Takže problémy s PD existují a jejich počet se bude zvyšovat s počtem prodaných motorů. Zdravím.
WinDiesel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PitBull 6. 7. 2005 20:17

Něco málo z osobních zkušeností, najezdil jsem 20.000 km s Fordem Focus 1.8 TDCi 85 kW, před tím 120.000 km s Octavií I 1.9 TDI 66 kW - ten je velmi podobný tomu dnešními 77 kW, rozdíl je snad jen v tom, že ten má proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla.

1.8 TDCi 85 kW
Je velmi citlivý na kvalitu nafty. Prodejce mi opakovaně kladl na srdce, abych bral naftu jen u velkých čerpacích stanic. U těchto motorů velmi rády odchází vstřikovací rampy, oprava pak za bratru 20.000 Kč. Jinak jsou to motory bezproblémové.

Svezení a dynamika
Úžasný motor. K Focusu sedne jako hrnec na *****. Dalo se s ním velmi dobře vyřádit. Tichý, příjemný, bez vibrací. Velmi záleží na nastavení řídicí jednotky - máme v rodině ještě druhého Focuse se stejným motorem - má jinak nastavený průběh točivého momentu a není to ono - kolem cca 2.200 otáček je velmi prudký nárůst výkonu, úplně to to auto nakopne.
Ten, co jsem měl já byl ale fakt super a po této stránce na motor nedám dopustit.

Spotřeba
A to je kámen úrazu tohoto motoru. Když držíš stabilní rychlost 80 - 90 km, tak se dá dostat někam k 5 litrům. Ale to asi tak jediný případ, který v praxi asi nenastane. Jezdil jsem tak kolem 7 litrů v průměru, ale musel jsem se hlídat. S roustoucí rychlostí totiž roste velmi rychle spotřeba. Praha - Brno na plnej knedlík znamenal spotřebu kolem 14 litrů (na 100 km, ne na celou cestu :| ) Žádné přeprogramování řídicí jednotky nepomohlo.

1.9 TDI 66 kW
Najezdil jsem s ním 120.000 km bez jediného problému. Výměny oleje po 45.000 km, což považuju za geniální.

Svezení a dynamika
Přecházel jsem na tento motor z 2.0l Mazdy 323 a měl jsem trochu obavu, že budu nejpomalejší na silnici. Nicméně motor si s autem velmi dobře poradil. Praha - Brno jsem projel za stejný čas jako s výše popsaným Focusem.
Ale je pravda, že o sportovní jízdě se ve srovnání s Focusem nedá moc mluvit.

Spotřeba
Tu považuju za největší plus koncernových motorů. Jestliže Brno - Praha s Fordem na plnej knedlík znamenalo spotřebu 14 l / 100 km, tak s Octavií 7.8 l / 100 km. A to při stejném čase!!! Tedy žádný užitek z téměř dvojnásobné spotřeby Focusu. V průměru jsem dlouhodobě jezdil za 6.2 l / 100 km a to jsem se nijak nekrotil.


Závěr?
Pokud chceš sportovní jízdu, velmi příjemný a kultivovaný motor a nebude Ti vadit spotřeba kolem 8 litrů, pak ber. 1.8 TDCi. Počítej ale s tím, že za opravdu sportovní svezení případně rychlejší jízdu budeš hodně platit - i 2x tolik než s TDI.

Pokud ale chceš jezdit za 5.5 l / 100 km při zachování velmi dobré dynamiky, nicméně bez závodních ambicí, pak běž do koncernu. Ať budeš dělat cokoliv, spotřebu nad 8 l nedostaneš.

===========================================
Pak je ale důležitá další věc: a to je celkový pohled na auto. A tady se prostě Octavia s Focusem nemůže rovnat. Focus je sice o něco menší, ale tam jeho mínusy končí. Kvalita zpracování, výbava, tuhost karoserie, bezpečnost, kvalita podvozku. Zkus se v těch autech projet. Zkoušel jsem je. A poté, co jsem se projel v Octavii a potom ve Focusu, by byl můj výběr jednoznačný. Octavie sice udělal z I do II velký skok a je to celkem dobrý auto, ale Focus je prostě mazel. A ten podvozek hmmmmmm, láska hned v první zatáčce...

Navíc u Focusu můžeš mít za nějakých pár tisícovek 3 roky / 150.000 km záruku, takže vůbec nemusíš řešit nějakou poruchovost motoru, která je i tak v dnešní době zanedbatelná.
Naposledy upravil PitBull dne 6. 7. 2005 20:32, celkově upraveno 1
<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>
Conditions change. Results should not.
Ford Mondeo Combi Ghia 2.0 TDDi 85 kW
PitBull
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 7. 2005 20:21

PitBull: ono je jeste jeden rozdil mezi stvym starym 1.9TDI 66kW a dnesnim 1.9TDI 77kW a to v tom, ze ten v O2 ma vstrikovani PD, coz to tvoje starsi tusim nemelo..
anonymni

Odeslat příspěvekod PitBull 6. 7. 2005 20:39

Jááááj, tak to mi uniklo. Pak to moje srovnání možná trochu pokulhává. Ale asi ne tolik. Co jsem se bavil s lidma, co mají 77 kW Octavii, tak zatěch 5.5 l jezdí.
<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>
Conditions change. Results should not.
Ford Mondeo Combi Ghia 2.0 TDDi 85 kW
PitBull
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků