Jak jsem reklamoval Mondeo MK5

Dodge, Ford, Chrysler, Pontiac...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod p.malek 18. 11. 2016 11:05

V rámci diskuze „Mondeo MK5 2014+“ jsem informoval, že mám velké problémy s vozem této generace. Sešlo se i pár „dobrých“ rad, které mi byly bohužel k ničemu. Musel jsem se, jak to bývá, spolehnout hlavně na sebe. Přesto jsem po skoro 18-ti měsících dokazování dosáhl toho, že jsem auto vrátil prodejci. Bylo to sice s velkou ztrátou, bez prokazatelné náhrady škody, ale to nešťastné auto je pryč, a já už ani s FORDem naštěstí nemám nic společného. Na jednu stranu je mi to líto, ale na druhou stranu jsem velmi rád, že draze získaná zkušenost mi trochu otevřela oči. Po této zkušenosti, a i na základě podnětů od Vás, jsem se rozhodl Vám všem napsat pár svých zkušeností, abyste nedopadli jako já.

Chci říci, že jsem zásadový. Razím cestu, že kde auto kupuji, tam auto servisuji, a jsem naprosto loajální vůči značce. Podotýkám, že své první auto značky FORD jsem zakoupil v září 2005 a od té doby jsem to každé 3 roky opakoval. Takže jsem zakoupil další auta 2009, 2011, 2012 a 2015 (celkem to byl 2 C-MAX, 1x FOCUS, 2x MONDEO a vždy „v plné“ výbavě). Jedno z těch aut totiž bylo pro partnerku.

Za tuto dobu jsem byl nucen 2x změnit prodejce a 1x servis. Servis jsem měnil hned v roce 2006, protože u původního jsem zjistil, že se jedná o jiný subjekt, než byl ten, který mi auto prodával (to by až tak nevadilo), ale hlavním důvodem byla oprava vozu po dopravní nehodě (kterou jsem nezavinil). Tehdy mi na vůz byly zpětně instalovány poškozené díly a také nebyl dodržen odstín barvy vozu (další více jak rok mi trvalo odstranění této vady). Stanovisko vrcholového vedení FORDu (p. Sládek) bylo, že tento typ opravy je nutno provádět v „certifikovaných“ karosárnách a nikoli v běžně autorizovaném servisu….

Proto jsem zvolil prodejce, který tento statut měl certifikované karosárny. Byl jím de facto donucen u něj auta kupovat, protože když jsem u tohoto nového prodejce reklamoval auto s opískovanými prahy zakoupené v ČR, ale u jiného prodejce, tak mi tato reklamace nebyla uznána (běžné opotřebení). Tehdy mi šéf nového servisu sdělil, kdybyste auto koupil u nás, měl byste jiné podmínky opravy …. Kdybych věděl co v budoucnu "běžné" opotřebení znamená.

Takže jsem od roku 2006 až do roku 2012 kupoval auta u jediného prodejce, a světe div se, nikdy žádná výhoda (běžné ceny, běžné podmínky), i když jsem k nim několik let jezdil hlavně na servis. Moje rozhodnutí o změně tohoto systému vyvrcholilo při nákupu auta v roce 2012, kdy mi tehdejší prodejce lhal do očí i do telefonu s termínem dodání vozu. Byl jsem dotlačen, pod příslibem dodání vozu do měsíce, k rychlému podpisu kupní smlouvy. Nakonec se díky jím špatně provedené objednávce a změnám ve výrobě dodání vozu oddálilo o více jak 2 měsíce. Asi nemá cenu dál rozepisovat, co vše probíhalo, ale bylo to velmi nepříjemné, včetně zbytečně předčasně otevřeném úvěru. Přesto jsem díky excelentnímu servisu dál do této firmy jezdil, ale byl jsem rozhodnutý, že vůz v roce 2015 bude vybrán u nejlepšího prodejce (který nabídne nejlepší cenu a nejlepší servisní podmínky). SAKRA JAK JSEM SE MÝLIL.

A nyní se dostávám k problémům, které nastaly v loňském roce. Už samotný výběr dodavatele byl dramatický, ale nakonec jsem se rozhodl, že prodejce vyměním, servis si nechám. Podrobnosti svého rozhodnutí si zatím nechám pro sebe. Takže auto jsem objednal a čekal. V čas jsem se dozvěděl, že auto je v ČR, domluvil si termín předání a ejhle. Při předání auto nebylo kompletní. Nebyl instalován Construct. Prodejce to prokaučoval. Krátce po prodeji jsem se dozvěděl, že mi auto nemělo být vydáno (30 m mezi pracovním stolem garančního technika a prodejce bylo fakt daleko), protože je na něj vydána jakási blokace. Trvalo další cca 2 měsíce, než jsem se dozvěděl, že mám na autě NEHOMOLOGOVANOU převodovku. V té době se mi vyloupl běhoun na pneumatice CONTINENTAL, ale stanovisko výrobce i FORDU – točil jste se někde roštu. Můj pneuservis mi jasně potvrdil, že se jednalo o výrobní vadu. Takže jsem zakoupil novou pneumatiku.

Již za 14 dnů od prodeje jsem reklamoval chybové hlášení, které mi auto hlásilo při startování a týkalo se brzd. Oznámil jsem jim to 25. května 2015 a hlášení zmizelo až v březnu 2016 díky nějakému servisnímu zásahu v software auta. Nikdy mi nikdo neřekl, zda byla hláška jen odmazána, nebo příčina odstraněna. Dále se na autě postupně objevoval zaseknutý infotainment, zaseknutý start/stop systém, zkřížené 5 dveře (měl jsem kombi), poškozené čelní sklo, za 1/2 roku používání sedačka a volant vypadaly jako po 5-ti letech používání atd. Celkem jsem za dobu 18 měsíců, co jsem auto měl, jsem evidoval více jak 25 různých vad. Některé byly řešeny a nevyřešeny, některé odmítnuty jako běžné opotřebení, některé jako výsledek technologie výroby (mastné fleky na čelním skle v téměř zorném poli řidiče - objevovalo se to zejména při zamlžení).

Garanční technik se snažil mé problémy řešit, ale řešení byla, že vše přeposílal na FORD a ten soutěžil o titul bobříka mlčení. Když už toho bylo opravdu hodně, tak jsem prodejce donutil, aby se mi začal věnovat vedoucí servisu, ze kterého vyklubala slibotechna. Co ten vše nasliboval. Nic nesplnil.

Garanční opravy v tomto servisu (nebyl to ten, kde jsem 10 let servisoval – odmítl mi to z důvodu, že nebude čerpat prostředky na záruční opravy na auto, které u nich nebylo zakoupeno….) byly divoké. Výměnou čelního skla – odstranění mastných fleků na čelním skle vznikla nová krásná závada – vrzající stěrače – odstraněno po 4 urgencích, 4 opravách a po 3 měsících, kdy vše nakonec rozebrali a znovu složili. Oprava propadlého pantu na 5. dveřích – poškození vnitřního osvětlení – muselo být provedeno 2x přehrání software auta atd., atd., atd.

Tak jsem písemně (e-mailem) požádal GURU FORD, přímo ředitele FMC pana Laubeho. To že převzal jen tento první e-mail, to mě mělo varovat, ale pokoušel jsem se dál. Výsledkem mého snažení bylo, že si přes republiku z Prahy přijel jakýsi de..l, kterému prodejce bez mého předchozího souhlasu vydal mé auto, a tento de..l jel na zkušební jízdu. Trvala více jak 800 km a 5 dnů. Auto přitom generovalo chybu pouze při startování. O dopisech do USA a Německa si nemám cenu psát, protože na ně nikdo neodpověděl. Podle mého se doptali českého GURU FORD a ten vše zatloukl.

První poučení: Dávejte pozor na podmínky servisního protokolu a nebojte se volat Polici, když si Vaše auto vezme někdo bez vašeho souhlasu. V tomto případě se jedná o neoprávněné užití cizí věci. Já to bohužel neudělal.

Poučení druhé: Pokud jste spotřebitel, pamatujte, že do 6-ti měsíců Vám prodejce musí prokázat, že vady na voze v době převzetí nebyly. Po uplynutí 6-ti měsíců to musíte prokázat Vy. Bohužel.

Poučení třetí: Pokud odstoupíte od smlouvy, jedná se o nevratný krok a Vy musíte auto okamžitě přestat používat.

Vzhledem k tomu, že jsem auto nekoupil na dívání, ale na podnikání, tak jsem od smlouvy neodstoupil a snažil se dohodnout. Trvalo to skoro rok, protože jsem jako spotřebitel (nepodnikatel) nakonec skončil na České obchodní inspekci na oddělní řešení spotřebitelských sporů, které vzniklo k 1.2.2016. To mě de facto zachránilo od velmi problematického prodeje auta. Proč ?
1.) no i když mám „potvrzení“ od FMC, že autu nic není, tak jsem povinen nového vlastníka „řádně“ seznámit s veškerými vadami, o kterých vím, jinak mi nový vlastník může auto oprávněně vrátit a požadovat náhrady škody
2.) když vše přiznám, tak kdo to auto koupí, já myslím, že jedině blázen. Mimochodem, nyní je toto auto v nabídce na jednom inzertním serveru za dost velkou cenu se stautem „perfektní stav“
3.) když nemám důvěru k autu, tak proč ho mít, proč sním? Dále jezdit a čekat kdy se co vy….

Poučení čtvrté: Pokud máte doma šmejd a prodejce ho nechce vzít zpět, odpovídáte při dalším prodeji za všechny vady, se kterými kupujícího neseznámíte.

Vše se tedy skončilo díky právníkům ČOI, tím to jim děkuji. Velkou výhodou bylo to, že jsou nezávislým úřadem, a pokud se podnikatel 1x do systému přihlásí a na začátku neodmítne, pak je velká šance, že se někde na půli sejdete (nikdy nikdo nemůže jednostranně vyhrát). Naopak pokud to podnikatel zamázne, pak máte důkaz, že jste se snažili danou situaci řešit.

Když jsem u těch důkazů – měl jsem jich desítky ve strukturovaném seznamu (e-maily, fotky, servisní protokoly, videa, dopisy) - cca 100 MB a přesto si nejsem při právním pořádku v ČR jistý, že by mi to pomohlo k vítězství. Mimochodem po celou dobu soudního sporu musím auto mít ....

Poučení páté: Je absolutně důležité, abyste vždy stejně popisovali reklamovanou závadu. Pomůže Vám to při dostoupení od smlouvy. Dokonce si pamatujte, že máte za povinnost sdělit prodejci, jak chcete reklamaci řešit. Pokud nic nestanovíte, volí nejvhodnější cestu řešení reklamace prodejce. Nový občanský zákoník neprecizuje 3x opakování vady, ale dá se dohledat v soudních rozhodnutích i když podle „starého“ občanského zákoníku, na který se v současné době stejně přihlíží. Také může být za nespolehlivost považován výskyt více jiných vad. I když máte pocit, že jste se stali účastníkem takovéhoto průšvihu, tak se může stát, že to nakonec může řešit až soud.

Poučení šesté: I zamítnutí reklamace, je řešení reklamace.

Jak vidíte, je toho hodně a možná by mě napadlo i další, ale není moc času. Snažil jsem se zde popsat to nejdůležitější.

Chtěl jsem poskytnout i data, že nejsem trotl, který si koupil jediné auto, a je chytrý. Na výše uvedených autech jsem najezdil více jak 600.000 km a vždy (kromě toho posledního) k plné spokojenosti (NIKDY neplatilo Fordem tak, vlakem zpět). I to poslední auto bych si možná oblíbil, ale po všem co jsem zažil, to nešlo. Podotýkám, že s Fordem jsme strávili i pár dovolených (např. Vesuv, Zermatt Dubrovník atd.), ale ani to mě nedonutilo k tomu, abych u této značky zůstal. Jsem původem strojař a chápu co je to vývoj, ale to co provedl v mém případě systém FORD, to mě nas…. Řekl jsem si, že to prostě dál nejde

V každém případě jsem původně očekával vstřícně jednání, uznání chyby. Byl jsem připraven zakoupit znovu nový vůz a případně i další vůz pro partnerku. K tomu nedošlo a nyní mi a mé partnerce naštěstí stojí v garáži nová auta jiné značky. Jsme spokojeni, protože i se servisem jsme si padli do oka, provozní náklady a užitná hodnota nových vozů je v úplně jiné dimenzi.

Děkuji všem, kteří toto přečetli za jejich trpělivost, a přeji Vám všem lepší zkušenosti, než jsem měl já, resp. lepší řešení reklamací. Doufám, že se probudí FORD a vymete vedení FMC ČR, protože dokud tam budou lidé, kterým není nic svaté a neuvědomují si co je pojem zákazník, pak se nic nezlepší. Mám dokonce i obavu, že to půjde kamsi. Proč totiž v poslední době došlo k tolika změnám v obchodní síti FORD?

V případě, že by někoho z Vás zajímaly další podrobnosti, tak se klidně ozvěte. Naštěstí nemám podepsanou mlčenlivost a mohu případně poskytnout další informace.

S bohem pane Henry Forde.
p.malek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 18. 11. 2016 11:10

to sou *****
drncavá turbokrabice + japonský warm hatch + italský hotheč + skútřík!
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 18. 11. 2016 11:19

Jen k bodu:

Garanční opravy v tomto servisu (nebyl to ten, kde jsem 10 let servisoval – odmítl mi to z důvodu, že nebude čerpat prostředky na záruční opravy na auto, které u nich nebylo zakoupeno….)

- toto by mela prezkoumat COI a udelit danemu subjektu pokutu, jelikoz u prodeje aut existuje blokova vyjimka a kazdy servis dane autorizovane site musi poskytovat zarucni opravy bez ohledu na to, zda auto u nich bylo ci nebylo zakoupeno.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p.malek 18. 11. 2016 11:25

A proč bych to dělal, když kvalita servisů (dnes už jakékoli značky) je tak tristní ? S tímto servisem fakt byl velmi spokojen a vážil jsem si jejich otevřenosti. Díky dlouholeté spolupráci se mi podařilo některé situace vidět i z druhé strany.
p.malek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod robbert 18. 11. 2016 11:28

Popis dobrý, ale proč jsi neuvedl jména oněch servisů případně odkaz na prodej toho auta?
Mohlo by to být varování pro ostatní, komu se vyhnout...
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 18. 11. 2016 11:28

Co je na servisu, ktery porusuje zakon a odmitne ti vzit auto na zarucni opravu dobreho? Tedy neplni elementarni povinnosti. Ze ti opravi nezarucni veci?

Jinak ja se servisy problem nemam. Proste jsi z tech, co natrefili na ten jeden blby kus z milionu a k tomu se pridalo dementni chovani ze strany znacky. Holt tim, ze si uz ford nekoupis nic nevyresis, protoze to same se ti muze stat kdekoli.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p.malek 18. 11. 2016 11:39

robbert píše:Popis dobrý, ale proč jsi neuvedl jména oněch servisů případně odkaz na prodej toho auta?
Mohlo by to být varování pro ostatní, komu se vyhnout...


No protože nejsme v úplně právním státě. Mohlo by se stát, že pokud bych to tady uvedl, tak by se prodejce cítil poškozen, pak bych mohl skončit u soudu. To se mi nechce. Proto jsem v závěru napsal, že tyto informace poskytnu za základě konkrétní žádosti.

A i z této, zatím krátké diskuze, vyplývá, že mně může někdo vyhovovat, a jiný toho stejného může zatracovat.
p.malek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod D1.8T 18. 11. 2016 11:57

Celej Ford jako organizace je nehoráznej *****.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 18. 11. 2016 11:58

Ty zavady co popisujes jsou vlastnosti Fordu
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 18. 11. 2016 12:10

Smutny pribeh.
To co psal goes me napadlo jako uplne prvni vec.
Odkaz na to auto bych povazoval jako samozrejmost. Jestlize by Vas prodejce chtel napadnout kvuli pomluve (nebo co ja vim cemu), pak by musel prokazat (!), ze vsechny ty problemy na voze odstranil a zalovat vas. Kvuli elaboratu, ktery si precte par desitek lidi na nejakem zapomenutem foru :)
Ale budiz.
Problemy s infotaimentem jsem cetl uz vicekrat, kvuli tomu se zacinam na ford divat skrz psrty.

Jen podotknu, ze z meho sirsiho okoli mam zatim jednu overenou zkusenost s opravdu poruchovym novym vozem. Mondeo MK IV (auto dle majitele za prvni dva roky vic v servisu, nez na silnici, problemy skoro se vsim). Nahoda? Mozna ano, mozna ne. Aspon vas muze "tesit", ze nejste sam.

//edit Jeste pro zajimavost, prechod k jake znacce? :)
maXX_CZ
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p.malek 18. 11. 2016 12:22

Jen pro zajímavost: s tímto autem jsem za rok byl v servisu více jak 40x !!!! Dokonce 2 "opravy" trvaly dohromady 14 dnů. Naštěstí jsem měl od nich jejich auto. Jinak jsem zapomněl, že toto auto ovlivňovalo GPS na mém telefonu a dokonce i zabezpečení od Jablotronu, a to tak, že se auto nedalo dohledat.

Ti, kdo měli zájem už odkaz na auto dostali. Mám za sebou 18 měsíců handrkování a nechce se mi pokračovat dále.

Při kvalitě nynějších vozů je potřeba abychom všichni věděli jak postupovat. Pokud se ale servis a zejména lidé v něm rozumní, pak by za normálních okolností toto nemělo nikdy nastat,
p.malek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 18. 11. 2016 13:03

***** Ford
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 18. 11. 2016 13:09

p.malek píše:nyní mi a mé partnerce naštěstí stojí v garáži nová auta jiné značky. Jsme spokojeni, protože i se servisem jsme si padli do oka, provozní náklady a užitná hodnota nových vozů je v úplně jiné dimenzi.

A ktera znacka to je?
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatV 18. 11. 2016 13:13

Já měl se servisem ve Fordu taky tragickou zkušenost, ale naštěstí s tím autem nebylo nic zásadního.
PatV
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 11. 2016 13:21

Moucha píše:Ty zavady co popisujes jsou vlastnosti Fordu

To se nevylučuje.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Další stránka

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Japhy a 5 návštevníků