OSLO. Keď minulý rok prišla na trh Tesla s Modelom X, mnohí prvých majiteľov považovali za šťastlivcov. Jedným z nich sa v Nórsku stal aj Bjørn Nyland, ktorý na Youtube dokumentuje všetky zážitky so svojim prémiovým elektromobilom.
Ako však jeho videá ukazujú, život s Teslou často nie je ideálny a o majiteľovi-šťastlivcovi sa hovoriť nedá. Za 15 mesiacov napočítal Bjørn už 25 problémov. Reč je pritom o aute v hodnote viac než 75-tisíc eur.
S detskými chorobami treba počítať
Nedá sa pri tom hovoriť o subjektívnych problémoch, pretože väčšinu z nich musel majiteľ riešiť so servisom, ktorý chyby uznal a jeho Tesla si tak už prešla celým radom záručných opráv. Bjørn sa napriek tomu s autom naučil žiť a naďalej ostáva verným fanúšikom Tesly.
Síce si uvedomuje, že prvé vyrobené kusy zvyknú trpieť rôznymi "detskými chorobami," ale zároveň ho už nebaví riešiť každý mesiac nejakú reklamáciu.
Ako nižšie uvedené záznamy ukazujú, najviac problémov s Teslou X sa týka napríklad vyklápacieho páru zadných dverí nazvaného Falcoln Wings (sokolie krídla), ale aj problémov s predným elektromotorom, či samotnou elektronikou. Pri aute, kde aj dvere treba otvárať cez dotykový displej, je to celkom nepríjemné.
Nadšenie z Tesly ho neopúšťa
Majiteľ si Model X kúpil v júli 2016 u predajcu v Osle. Má verziu s výkonnejším elektromotorom označenú ako P90D, navyše v prvej edícii Founder so vzduchovým podvozkom. Auto dostalo prezývku Optimus Prime, podľa veliteľa Autobotov zo známej americkej sci-fi série Transformers.
Bjørn s Teslou veľa cestuje, po Európe už stihol najazdiť 120-tisíc kilometrov a za auto často pripája aj príves. Je tak ideálnym adeptom na testovanie a zlepšovanie amerických elektromobilov.
Ako vo svojom vlogu uvádza, cieľom jeho videí nie je odradiť ďalších záujemcov, len upozorniť, že pri Tesle treba počítať s občasnými problémami. Niektoré z nich žiaľ v servise zatiaľ nedokázali odstrániť.
25 reklamácií Bjørnovej Tesly X
Problém s nastavovaním sedadla.
Oneskorené reakcie dotykovej obrazovky. Problém dostať sa z auta, pretože otváranie dverí je cez displej.
Klepotanie a vibrácie od predného elektromotora. Vyskytujú sa po prudšej akcelerácii. Problém sa opakovane vrátil a trpia ním údajne všetky Modely X.
Veko nabíjacej zásuvky sa nedá zatvoriť. Neotvára sa už manuálne, problém bol v elektromotore.
Dvere na šoférovej strana sa nedajú otvoriť. Zaseknutie – nefungovala západka na ľavej strane. Bjørn musel vystúpiť cez svoju manželku.
Pokazené smerovky a hmlovky.
Ľavé výklopné dvere (falcon door) majú problém s otváraním. „opravené z dobrej vôle“ Cíti sa ako blbec, lebo vždy to funguje v servise a doma nie. Nakoniec sa ukázala chyba v senzore.
Problém s UMC (Universal Mobile Conector). Adaptér nabíjacieho kábla nedokázal poslať signál na otvorenie veka nabíjania.
Režim na ťahanie prívesu samovoľne aktivovaný aj bez prívesu. Servis chybu nenašiel.
Problém s rýchlonabíjaním. Zrejme súvisí so zmenou teplôt, prejavil sa v zime. Servis chybu nenašiel.
Zoxidované kontakty v zásuvke pre príves. Chyba zimného solenia ciest.
Odpadnutý kryt na podvozku. Zrejme následok korózie alebo predošlej manipulácie v servise.
Odlomilo sa kovové uchytenie zámku výklopných dverí.
Odpadnutý plastový kryt na výklopných dverách.
Vŕzgajúce sedadlo vodiča. Servis objednal kompletnú výmenu sedadla.
Trhliny v poťahu zo syntetickej kože.
Vysúvací hák ťažného zariadenia sa zasekol.
Pokazený mikrofón Bluetooth komunikátora. Slabý príjem pri telefonovaní, majiteľ si radšej kúpil handsfree súpravu.
Vŕzganie pri krútení volantu. Pri nočnom príchode domov bolo natoľko výrazné, že Bjørnov pes sa rozbrechal.
Pokazené diaľkové ovládanie na kľúči. Jedno z tlačidiel prestalo fungovať.
Pokazený alarm. Zabezpečenie vozidla sa po zamknutí deaktivuje. Servis chybu nenašiel.
Doraz výklopných dverí poškodil lak karosérie.
Zastavenie auta z dôvodu systémových varovaní. Nutnosť privolať odťahovku.- problém s kábelážou, chybové hlásenia
Problém s batériou. Výmena v záruke, ktorá zároveň vyriešila problém s výklopnými dverami.
Problém so vzduchovým podvozkom.
https://auto.sme.sk/c/20697625/zivot-s- ... esiac.html