Jak snížit oktanové číslo?

Dodge, Ford, Chrysler, Pontiac...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 19. 6. 2015 12:42

Ol-da píše:
dkvasnicka píše:To je nesmysl. Oktanové číslo vyšší než na které byl motor konstruován zvyšuje pravděpodobnost, že energie z paliva nebude využita všechna (a ještě ti tam jako bonus zůstane bordel). Naopak rychle hořící nízkooktanové palivo, pokud ho motor umí a má rád, tu pravděpodobnost snižuje. Jinak řečeno, chci co nejagresivnější palivo, které ještě nezpůsobuje kopání.
.

Čím rychleji hořící palivo tam dáš, tím menší předstih bude muset motor nastavit, aby zabránil klepání a tím menší bude výkon, tím hůř ti to pojede. Budeš pak spokojený?


Kdyby mel predepsano 95 a chtel tam lejt treba 91, tak Tvuj prispevek chapu, ale on jen chce to, co je predepsany, takze to, co jsi napsal je bezpredmetne.
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 19. 6. 2015 13:38

dkvasnicka píše:Teda hoši, to je přehlídka tuposti jak má být. Tak popořadě:

a neni to tak, ze americky benal 87 je to iste ako nasa 91 ?


Ano, zhruba. Však jsem taky psal tu otázku tak, aby bylo jasné, že o tomhle rozdílu vím. Slovo "americký" jsem psal kurzívou. Že to tu tolik lidí nepochopí jsem nečekal.

a jak bys asi chtel snizit aditivem oktany? dolej tam vodu no


Tak tam lejt ethanol 85 a fertig


Božínku, to je tak vtipné! Nemůžu se přestat smát!!

V čem vidíš nevýhodu vyššího oktanového čísla?


Vyšší oktanové číslo znamená, že benzín má větší odolnost proti samozápalu. Motor toto reguluje tím, že ho zapálí dříve, ale to stále není ideální. Může docházet k horšímu hoření, karbonování motoru, nespálení úplně všeho apod... Na jízdě nebo spotřebě to může být negativně poznat třeba jen málo, ale moje otázka je, proč bych to dělal když nemusím. Zlaté pravidlo oktanových čísel prostě je, že se má jezdit na nejnižší povolené/předepsané. Jistě, je horší jezdit na nižší než vyšší, ale to na tom pravidle nic nemění.

U nás jezdi normálně na N95, N91 moc nefunguje. A ne, není to zbytečný. Nepotkal jsem nikoho, kdo by na N91 jezdil.


Wow, argumentace jak víno :) Vzhledem k tomu, jak jsi arogantní, tak bych čekal že nás oblažíš trochu větším množstvím své moudrosti.

Zajímalo by mě, kolik z vás se běžně pohybuje na amerických fórech amerických značek, kde tyhle základy drtivá většina lidí ví. Kdyby tahle otázka nebyla specifická pro ČR, vůbec bych si s váma nekazil náladu a nic sem nepsal. Koukám, že jsem se na to měl ***** i tak.

Ty jsi vul. Pak si nemaji lidi myslet, ze s amerikama jezdi sami blbci. Tak si uzij americka fora, tam jiste pochodis lip.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 19. 6. 2015 13:48

Divná debata.
Tradičně zbytečně uhádaná.
Dotaz dle mého soudu zbytečný.
Reakce přehnané..

A to i tentokrát bez klasických vykakávačů...

:mrgreen:

Speleo, fakt začínáš být takový nějaký neslušně podrážděný...

:hmm:
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod dkvasnicka 19. 6. 2015 13:57

Jelass píše:Ty jsi vul. Pak si nemaji lidi myslet, ze s amerikama jezdi sami blbci. Tak si uzij americka fora, tam jiste pochodis lip.


Takže ty mi tu děláš přednášku o tom, jak chci šetřit na nesprávných místech, pak mě ještě shazuješ stylem "Vzhledem k tomu, jak se ptá, bych tady moc nežetoval" a já jsem vůl, jo? :D :tleskani

Taky ti přeju hezký víkend! :love:
dkvasnicka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jelass 19. 6. 2015 14:06

Z tvého prvního dotazu bylo poměrně jasný, jak se bude debata z tvý strany dál ubírat. Zkoušet nějak šetřit na palivu a vymýšlet nějaký blbosti je bohužel snaha dost uživatelů amerik. Já jsem jezdil na N95 s Dodgem ( když jsem nebral E85, na který to bylo upraveno z fabriky ) a nějak mě nenapadlo zkoušet nic jinýho. Tchán to zkoušel u Ram 5.2Magnum ( hodně starej motor ) a nebylo to ono, na Dodge klubu stejný výsledek. Ale dělej, jak myslíš.
Mondeo MK4 1.6eb, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p:Mondeo MK3 fl 2.0i Viva, Kiwi 8G ufo 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dkvasnicka 19. 6. 2015 14:24

Z tvého prvního dotazu bylo poměrně jasný, jak se bude debata z tvý strany dál ubírat.


:roll: ...nevim, jestli jsem vubec někdy viděl na benzínce N91 prodávat (teda asi jo, ale už je to dlouho a v té době mi to bylo fuk). Tudíž ani nevím, jestli je N91 univerzálně levnější benzín než N95, neznám ty ceny. Ty se mi tu ale pořád dokola snažíš podsunout šetření. Nemusíš mi věřit, ale pro mě to opravdu není primární motivace. Chtěl jsem zkusit jezdit na to, na co to jezdit má a na co s tím v US úspěšně lidi jezdí. Kdyby to bylo klidně o pár procent dražší palivo a rozdíl byl poznat, na N95 bych kašlal. Kdybych neměl na benál, tak takové auto nekupuju.

Je to pro mě rodinné auto a daily driver, ne hračka. Chci vědět jak se k tomu chovat nejlíp, aby mi vydrželo.
dkvasnicka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jelass 19. 6. 2015 14:30

http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=cenik

Ceny, pro představu. Bohužel v Mošnově ho nemají. Nevím jak Chevy, u Chrysleru jsou moje zkušenosti jasný. Já neříkám, že šetření to je primární, ale občas k tomu každý sklouzne...

Jak se k autu nejlíp chovat? Dávat orig. věci, popř. vyzkoušený alternativy, ptž v EU není moc věcí plně kompatibilních ( např. na olej Mobil X3000, který byl vynikající v Toyotě, se Dodge nechoval dobře. Petro Canada to vyřešil ). A N95 učitě nic nezkazíš. Počítám, že je s automatem, takže třeba s ním nebrzdit z kopce jako s manuálem, zbytečně nevyřazovat na křižovatkách apod.
Mondeo MK4 1.6eb, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p:Mondeo MK3 fl 2.0i Viva, Kiwi 8G ufo 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dkvasnicka 19. 6. 2015 14:44

Ceny, pro představu.

Dík :)

Petro Canada to vyřešil


Jo, přesně ten mám v plánu používat.

Počítám, že je s automatem, takže třeba s ním nebrzdit z kopce jako s manuálem, zbytečně nevyřazovat na křižovatkách apod.


V pohodě, není to moje první auto s automatem. S tím jezdím už pár let. Navíc jsem strávil nějakou dobu v US, kde jsem si toho taky dost užil :) A co se týká toho vyřazování, tak to mě docela překvapilo, kolik lidí v ČR to dělá (amíci vůbec) - je to pěkná prasárna.
dkvasnicka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 6. 2015 14:49

dkvasnicka píše:
Jelass píše:Ty jsi vul. Pak si nemaji lidi myslet, ze s amerikama jezdi sami blbci. Tak si uzij americka fora, tam jiste pochodis lip.


Takže ty mi tu děláš přednášku o tom, jak chci šetřit na nesprávných místech, pak mě ještě shazuješ stylem "Vzhledem k tomu, jak se ptá, bych tady moc nežetoval" a já jsem vůl, jo? :D :tleskani

Taky ti přeju hezký víkend! :love:


o stranku driv jsi psal ze uz mlcis a neprispivas, tak to zkus dodrzet. Jinak ano jsi vul, smir se s tim.

-- 19. 6. 2015 15:51 --

jinak strejda google ma hafo odkazu na to, jak snizit oktanove cislo redenim benzinu s jinym s nizsim OC. Staci si doladit pomery a mas to. Ale od borce takove inteligence bych tu schopnost si najit zdroj tak nejak cekal.
anonymni

Odeslat příspěvekod Vana666 19. 6. 2015 18:11

dkvasnicka píše:Teda hoši, to je přehlídka tuposti jak má být. Tak popořadě:
...
Vyšší oktanové číslo znamená, že benzín má větší odolnost proti samozápalu. Motor toto reguluje tím, že ho zapálí dříve, ale to stále není ideální. Může docházet k horšímu hoření, karbonování motoru, nespálení úplně všeho apod...

Místo plamenných řečí o tuposti by možná bylo lepší napřed si nastudovat, co je to vůbec samozápal a jestli se v případě oktanového čísla nejedná spíše o odolnost proti detonačnímu spalování :hm
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dkvasnicka 19. 6. 2015 18:54

Naštěstí se to podstaty téhle diskuse moc netýká :)
dkvasnicka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 19. 6. 2015 19:11

Vzdycky dokazu ocenit lidi, kteri umi uznat, ze nemeli pravdu. :)
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 19. 6. 2015 20:05

:D
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dkvasnicka 19. 6. 2015 20:24

HrdinaJan píše:Vzdycky dokazu ocenit lidi, kteri umi uznat, ze nemeli pravdu. :)


To já uznat umím. Akorát nemám rád, když si někdo přijde rýpnout jen tak, bez nějakého hlubšího smyslu :)

Abych ti dokázal, že to uznat umím: jsem to ještě studoval a probíral s kolegou, jehož táta tyhle věci učí a věz, že problém s tím co jsem napsal je někde jinde než jak píše Vana666. Problém je v první řadě v tom, že není pravda, že paliva s vyšším OČ můžou způsobovat horší hoření, snižovat výkon, zvyšovat spotřebu atp... není pro to údajně z pohledu chemie opodstatnění. Tzn. to, že mám auto standardně laděné na 87 amerických je v zásadě fuk, jen tam nesmím lít něco nižšího. A pokud je to tedy pravda, tak moje původní otázka v zásadě pozbývá smyslu. Škoda, že mi tu tenhle argument někdo nenapsal dřív, místo toho trollení :)
Teď už je jen otázka, proč tedy někteří lidé v US hlásí horší výkon a vyšší spotřebu při přechodu z regularu na midgrade nebo premium. Že by všechny ty případy byly jen o tom, že ten regular byl kvalitní a ty ostatní byly sračky?
dkvasnicka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 19. 6. 2015 21:47

dkvasnicka píše:
HrdinaJan píše:Vzdycky dokazu ocenit lidi, kteri umi uznat, ze nemeli pravdu. :)


To já uznat umím. Akorát nemám rád, když si někdo přijde rýpnout jen tak, bez nějakého hlubšího smyslu :)

V tomhle případě se smysl týkal zametení před vlastním prahem :-)
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků