Toto asi nie je problem piestov ako takych, ale podla vsetkeho aj olejom s vysokym obsahom vapnika a blbym software v RJ, ktory neobmedzuje plniace tlaky pri nizkych otackach. Nasledok je jasny - LSPI - nahodne predcasne zapaly, ktore casom odfajcia piesty. Asi najznamejsi je po tejto stranke motor Opel 1.4T 92 a 110 kW. Presli na lepsi bezvapenaty olej a situacia sa dramaticky zlepsila.
EDIT:
Pridam este adresu pre citanie na dobru noc :
http://forum.cars.cz/opel/viewtopic.php?f=100&t=7000Cosi o LSPI :
https://www.oronite.com/products/lspi.asphttp://www.ukintpress-conferences.com/u ... wjinse.pdf trochu starsie, ale pekne vysvetlena podstata problemu, spominana Astra Turbo je tu este hodne dole (je iba tMPI), nove motory 92 a 110 kW su uz tGDI, cize hlboko v zone LSPI
http://www.infineuminsight.com/insight/ ... o-ignition
Vyzera to tak, ze to postihuje aj EB2.0 v FFIIIST :
http://www.focusst.org/forum/focus-st-p ... -lspi.html
s nasledkom mne znamych 80 odfajcenych motorov v UK :
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1423648729
Downsizing tvrdo narazil na fyzikalno - technologicke moznosti. Riesenie sa uz ukazuje, zatial ale iba ako chemicky workaround v podobe bezvapenatych olejov podla normy GM Dexos 1 gen2. Preco prave vapnik v oleji sposobuje LSPI, zatial nikto nevie.
Tady je to taky popsané:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/files- ... terval.pdfZde je celá diskuze. Viditelně jízdní styl a vyběr oleje může pomoci. Známý hříšník Opel, je tam taky dost často zmiňován.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a-- 14. 12. 2018 13:42 --Tak bohužel, stejný problém je i u STček naprosto běžný. Mne tato závada postihla u obou dvoulitrů (ST, najeto tuším 46tkm, a Escape, asi 80tkm), dokonce v neuvěřitelném odstupu pouhých 4(!!!) dnů. Pokaždé prasklý pístní kroužek u druhého válce. Když jsme s prvním autem na 3 válce dojeli do servisu, tak přesně věděli, o co jde, neboť u 1.6EB a 2.0EB jde skutečně o běžnou závadu. Kolega s Mondee 1.6 EB - stejný problém, dokonce na dvou válcích. A když jsem se o tomto bavil s panem Koišem (prodejce Fordu v Bánovcích n.B.), tak ten na jaře 2015 zmiňoval, že všechna STčka, která prodal v roce 2013, už mají motor nový.
Co mi v servise nebyli tehdy schopní říct, zda tam pak došlo k nějaké konstrukční úpravě. Jako příčinu problému mi zmínili detonační hoření (párkrát se mi stalo, že motor při akceleraci z nízkých otáček i při malém sešlápnutí plynu "zahrčel") a doporučili motor zásadně nepodtáčet a tankovat pokud možno N100, který je proti detonačnímu hoření odolnější a pokud má přísady, tak i motor čistí od karbonu, který taky tomu detonačnímu hoření svým usazováním nahrává. Samozřejmě jsem měl zvídavý dotaz, jak to mám "nepodtáčení" ovlivnit u automatické převodovky, která točí klidně 1.200 - 1.300 ot. ...
takže nějaký fail tam zcela jistě....