Problém je jasný. Ekoteroristi ve vozech Ford nastavili nabíjení akumulátoru na tzv. smart charging "chytré nabíjení", kdy se akumulátor nabíjí na max. 80% své kapacity. To mj. způsobuje sulfataci desek, zkrácení jeho životnosti a problémy s nízkým napětím např. nemožnost zapnout přídavné topení.
Tento problém se nejvíce projevuje u řidičů, kteří jezdí většinou krátké jízdy. Problém není v autě, ale ve vedení společnosti Ford. Podobný problém se ale objevil také u vozů BMW prodávaných v USA, kdy se zastavily na dálnici. Akumulátor se dobíjel jen při brždění...
Řešení je přitom jednoduché. Připojit se na OBD konektor a v řídící jednotce motoru BCM vypnout smart charging (vybrat "Without Battery Monitor Sensor"). Tím dojde k přepnutí na režim standardního nabíjení akumulátoru na 100% a je po problému. Pro připojení na OBD je potřeba speciální hardwarový kabel s možností přepnutí dvou rychlostí, který lze např. objednat v Číně za pár korun a program ELMConfig viz obrázek.