Čím topit v braku - plyn, tepelné cerpadlo

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod pech. 18. 6. 2018 18:27

To je jen návrh a vize - prostě program jak by to dementi zelení chtěli... není to schválené, není to v zákoně, takže žádný velký plašení není na místě....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 18. 6. 2018 18:31

Pozor schvalene to je a neji k tomu treba zakon.
anonymni

Odeslat příspěvekod pech. 18. 6. 2018 18:32

leda *****, to jsou stejný bludy chorých mozků co by jakože chtěli, podobné těm, že za trabanta budeš platit silniční daň 40000 ročně... nikdy to nikdo nezavede do reálu, protože by to nepřežil. Jsou to jen poplašné zprávy co mají strašit lidi aby zblblí kupovali to, co jinak nikdo nechce...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 18. 6. 2018 22:17

goes píše:
Jean ViC píše:Tepelné čerpadlo dle mého předražené vzdyt to stoji treba 200tis kc a je to treba 16kw klimoska s vymenikem na vodu a cerpadlem...


Kapku si nastuduj o cem to je a jaky tarif dostanes.

Nastuduj to za mě a pak mě ve zkratce pouc
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 19. 6. 2018 08:28

goes píše:Nastuduj si veci ohledne narodniho programu omezeni emisi. Prvni faze zvysene daneni hnedeho uhli. Tudiz onanisti s kotly na hnedy orech budou v riti. Pkatinost od 2019. Zakaz prodeje kotlu na hnede uhli do 300kw vykonu od 2020. Ukonceni prodeje hnedeho uhli pro domacnosti od 2025. Omlouvam se za ten rok ukonceni prodeje uhli. Nicmene dat ted 30-80 tis na kotek na 6 let je kravina.

1. Jedine, co v tuto chvili je uzakonene a tyka se to kotlu, je to, ze od roku 2023 nesmis provozovat kotel nizsi emisni tridy, nez 3.
2. od roku 2014 se nesmi prodavat kotle emisni tridy 1-2
3. od roku 2018 se nesmi prodavat kotle emsini tridy nizsi nez 4
4. uhli tu nikdo nezakazuje, zakazuji se tu maximalne urcite kotle
5. z uhli jde kdykoliv prejit na pelety, pro kotel to neni zadny problem
6. pokud se do uhli bude pridavat vapenec, podobne jako v elektrarnach, jsou emise o rad nizsi

K dotazu:
- pokud bych chtel usetrit, poridil bych automaticky kotel na uhli/pelety + moynost podavani kusoveho dreva.
Je ale potreba mit na to cas, cca 1h tydne: doplneni uhli, vycisteni kotle/vyneseni popela. Vyhoda je cena, netreba menit topeni, nic neni treba delat s kominem. Tepelny komfort je srovnatelny s topenim plynem.
- resenim je i kotel na drevo, pokud by byla stala moznost prisunu dreva. Ve spojenu s aku nadrzi je komfort topeni prijatelny
- pokud bych chtel komfort, zvolil bych plyn
- pokud bych nevedel co s penezi, zvolil bych tepelne cerpadlo. Tady ale by byl nutny prechod na podlahove topeni. Mozna i zatepleni domu. Osobne mam proti tepelnym cerpadlum porad nejakou averzi. Obava z zivotnosti, slozitosti, drahym komponentum.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod karf 19. 6. 2018 10:07

Stávající samotížný rozvod není pro tepelné čerpadlo žádný problém. Naopak díky větším trubkám máš v topení relativně hodně vody - velkou setrvačnost. To je pro tč dobré. Nech si spočítat ztráty, kdyžtak udělej zateplení (půda nebo zdi) a klidne tč pořiď. Ušetříš si každoroční skládání uhlí, prach v kotelně a přilehlých místnostech a budeš mít nesrovnatelně lepší komfort.
karf
Nováček

Odeslat příspěvekod JardaB 19. 6. 2018 10:28

TC ale neohreje vodu na vysokou teplotu, takze stare topeni dimenzovane na 60+ stupnu bude ***** topit při 40-50 (a to da spis min)... Na TC jedine podlahovka nebo asi i rozvod teplého vzduchu s rekuperaci by byl dobry. Ale všechno ukrutne drahe a navratnost nebude nic moc, dřív se asi odstehujes.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 6. 2018 10:32

mfilip: diky :)

jarda: ty vidis jen tu cenu TC.. ano bude to bratru za 250k (nejaka stredni hodnota mezi 200-300). Kvalitni plynovy kotel mas tak 50-70, na uhli treba 30-40. Tudiz dejme tomu ze si priplatis tech 200 k.
Tak. K tomu ziskas nizky tarif na elektrinu. Pokud mas 1:4 tak budes topit na bratru 8-12kW. No pri cene okolo 1,2 Kc a spotrebe si to propocitej.
Ano jsou levnejsi zdroje tepla, problem je v jejich dlouhodobe dostupnosti.

Takze TC muze byt reseni. Ono v dlouhodobem horizontu neni drazsi.
anonymni

Odeslat příspěvekod mfilip 19. 6. 2018 10:50

goes píše:mfilip: diky :)

jarda: ty vidis jen tu cenu TC.. ano bude to bratru za 250k (nejaka stredni hodnota mezi 200-300). Kvalitni plynovy kotel mas tak 50-70, na uhli treba 30-40. Tudiz dejme tomu ze si priplatis tech 200 k.
Tak. K tomu ziskas nizky tarif na elektrinu. Pokud mas 1:4 tak budes topit na bratru 8-12kW. No pri cene okolo 1,2 Kc a spotrebe si to propocitej.
Ano jsou levnejsi zdroje tepla, problem je v jejich dlouhodobe dostupnosti.

Takze TC muze byt reseni. Ono v dlouhodobem horizontu neni drazsi.

Uz dlouho jsem se nedival na vyvoj cen, bo mam zafixovane, ale zda se mi, ze i v te sazbe pro TC jsou ceny NT pomerne vysoke, kolem 2Kc nebo pres + samozrejme mesicni pasual kolem 600Kc. Proti sazbam D25d/D26d pro bojler, kterou vetsina domacnosti v RD stejne ma to neni zadna pecka.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 19. 6. 2018 10:53

JardaB píše:TC ale neohreje vodu na vysokou teplotu, takze stare topeni dimenzovane na 60+ stupnu bude ***** topit při 40-50 (a to da spis min)... Na TC jedine podlahovka nebo asi i rozvod teplého vzduchu s rekuperaci by byl dobry. Ale všechno ukrutne drahe a navratnost nebude nic moc, dřív se asi odstehujes.

pro TC je to tak 30, max 40 do radiatoru. To je krajne neefektivni + navic objem vody, ktery v klasickych radiatorech je. Jako jsem laik, nejsem odbornik, ale pokud jsem se kdy drive zajimal o TC, tak to vzdy bylo s pouzitim s klasickymi radiatory nedoporucovano.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod karf 19. 6. 2018 11:20

JardaB píše:TC ale neohreje vodu na vysokou teplotu, takze stare topeni dimenzovane na 60+ stupnu bude ***** topit při 40-50 (a to da spis min)... Na TC jedine podlahovka nebo asi i rozvod teplého vzduchu s rekuperaci by byl dobry. Ale všechno ukrutne drahe a navratnost nebude nic moc, dřív se asi odstehujes.

Na 60°C+ jsou tak nějaké plechové radiátory. Bohatě stačí topit na 35-45°C a na to stačí i staré litinové radiátory. Je potřeba ještě počítat s tím, že tč ohřeje vodu 3-4x levněji, než elektrický bojler a že komplet elektrika v baráku je levnější na 22 hodin denně.
mfilip píše:pro TC je to tak 30, max 40 do radiatoru. To je krajne neefektivni + navic objem vody, ktery v klasickych radiatorech je. Jako jsem laik, nejsem odbornik, ale pokud jsem se kdy drive zajimal o TC, tak to vzdy bylo s pouzitim s klasickymi radiatory nedoporucovano.

velký objem vody je právě výhoda, protože setrvačnost = nízký počet startů.
karf
Nováček

Odeslat příspěvekod mfilip 19. 6. 2018 11:36

karf píše:a že komplet elektrika v baráku je levnější na 22 hodin denně.

Silova elektrina
D26d VT 1 511,00(1 828,31), NT 895,00(1 082,95)
D56d VT 1 313,00(1 588,73), NT 1 263,00(1 528,23)

zadna pecka to neni mit 16h o 24h levnejsi proud a 8h o 44h drazsi. A to ten rozdil jeste zvyrazni mesicni pasual. To uz bych jako argument pro TC moc nepouzival. Drive ale to bylo vice ve prospech TC, to ano.

Jinak sice ano, ale setrvacnost neni prave vzdy vyhodou. S TC do radiatoru jej musis provozovat furt, neni moc realne pouzivat komfortni teplotu pres den a utlumovou na noc, na spani. S TC v radiatoru to musi jet furt a ve dne v noci udrzovat tech 23st - cili musis topit furt, i kdyz nejsi doma.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 19. 6. 2018 12:32

Nejvic me u TC odradily ty chladiva co jsou v tom, ted je zase jiny do roku 2025 a pak je jiny a meni se to komplet s trubkama na to chladivo.. cili ta uspora se pak v tomhle rozpusti. A je to teda spis kdyz se to vysere tak se to meni..
ale jk rikam, pripravu si delam, i podlahovka nakonec dopadla + se pripadne da sundat sadrokartonova stena a udelat i topeni ve stene)
A TC je nejvyhodnejsi do starych budov, do zteplenych moc ne :-)
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 19. 6. 2018 13:37

mfilip píše:
karf píše:a že komplet elektrika v baráku je levnější na 22 hodin denně.

Silova elektrina
D26d VT 1 511,00(1 828,31), NT 895,00(1 082,95)
D56d VT 1 313,00(1 588,73), NT 1 263,00(1 528,23)

zadna pecka to neni mit 16h o 24h levnejsi proud a 8h o 44h drazsi. A to ten rozdil jeste zvyrazni mesicni pasual. To uz bych jako argument pro TC moc nepouzival. Drive ale to bylo vice ve prospech TC, to ano.

Jinak sice ano, ale setrvacnost neni prave vzdy vyhodou. S TC do radiatoru jej musis provozovat furt, neni moc realne pouzivat komfortni teplotu pres den a utlumovou na noc, na spani. S TC v radiatoru to musi jet furt a ve dne v noci udrzovat tech 23st - cili musis topit furt, i kdyz nejsi doma.


obecne se neusetri dvemi rozdilnymi teplotami pokud je rozdil vice jak 2 stupne.

U D56d proti D26d zaplatis celkove o cca 18% mene za stejnou spotrebu. Chapu, ze je to pro tebe nic. Jinak spotreba TC na baraku je kolem tech 12litru rocne. U nejakho 40 kW 1/4 systemu.
anonymni

Odeslat příspěvekod mfilip 19. 6. 2018 14:01

goes píše:obecne se neusetri dvemi rozdilnymi teplotami pokud je rozdil vice jak 2 stupne.

To takto rozhodne nejde rict a aplikovat na kazdou domacnost. Pokud je trvale obyvatelna nekym, tak to smysl nemusi mit, pokud se jedna o domacnost, kde jsou pres den vsichni mimo, tak to stridani smysl rozhodne ma.

goes píše:U D56d proti D26d zaplatis celkove o cca 18% mene za stejnou spotrebu. Chapu, ze je to pro tebe nic. Jinak spotreba TC na baraku je kolem tech 12litru rocne. U nejakho 40 kW 1/4 systemu.


Ty ceny, co jsem tu drive uvedl, platily pro rok 2016. Pro rok 2018 je rozdil jeste mensi.
Ve VT je to jen o 10h ve prospech D56 a v NT je to naopak 35h ve prospech D26d/D25d, navic od roku 2017 je NT 20h a 4h je NT. Nevim, kde jsi tech 18% nabral, ale podle mne je to streleno od boku.

goes píše:jinak spotreba TC na baraku je kolem tech 12litru rocne.

U automatu na uhli a zahrnuti vsech nakladu na energie v RD by to vychazelo asi o 1/5 mene.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků