Preferujete nějakou leteckou společnost? (letecky koutek)

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 1. 2018 13:36

Tvl. :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 20. 1. 2018 13:55

Když to s jednou dráhou umí londýská letiště (některé mají dvě, ale nesmějí tu druhou používat) tak si s tím Praha jistě taky ještě pár let poradí.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 20. 1. 2018 14:01

Arnie J píše:a ještě bude přistávací runway na Ruzyni a vzletová někde na Chodově :D

:D
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 1. 2018 15:23

Ace: jak je běžné nebo časté zatáček letadlo do stran jen pomocí ocasní směrovky bez náklonu letadla?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 20. 1. 2018 16:16

zadní směrovka se používá jen během startu a přistání. Během letu se nepoužívá vůbec. Může jí občas použít elektronika, na 777 pro zmenšení kmitů v turbulenci a 737 to používá pro snížení efektu tzv holandského kroku, což je porušení boční stability.

Tady časté to není. Více méně to používáme jen v případě korekce při boční větru. Něco jiného je to na sportovních a rekreačních letadlech typu tedy třeba malá Cessna, kde se používá více a častěji. Jak kvůli jiné aerodynamice, absenci elektroniky, tak problémům díky točící se vrtuli
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 1. 2018 16:31

Aha. Takže se v zásadě vždy zatáčí v náklonu?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 20. 1. 2018 16:36

tak primárně zadní směrovka netvoří efekt zatáčení, jen bočení (angl. yaw) až sekundární efekt by bylo zatáčení. Na zatáčení se používají křidýlka na křídlech, na velkých letadlech ještě spojlery (dle rychlosti)
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 20. 1. 2018 16:37

Ano. Zatáčka doprava v náklonu doleva.
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 1. 2018 16:42

OK. Dík za info. ;-)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod koenzym.q10 20. 1. 2018 16:53

Ještě k tomu povolování přistání/vzletů... Vy mluvíte o tom, že někde (Paříž, Dubaj...) se letadlu na finále povolí přistání ještě před vydáním povolení ke vzletu letadla před ním?
koenzym.q10
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod ace2 20. 1. 2018 16:56

Ne tak to není. Povolí se letadlům na přiblížení přistání i když předchozí přistávající letadla ještě nevyklidila dráhu, nebo jsou ve vzduchu. V USA zcela normální věc. Ohlásíš letiště v dohledu a dostaneš povolení k přistání a před tebou 3 letadla
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod koenzym.q10 20. 1. 2018 16:59

Aha. Jsem vás předtím špatně pochopil.
koenzym.q10
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Hustoles 20. 1. 2018 17:11

Na Tenerife před vícero lety testovali v mlze současné pojíždění a start na jedné ranveji a nedopadlo to vůbec dobře...
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 21. 1. 2018 11:36

https://ekonomika.idnes.cz/norwegian-ai ... oprava_pas

To je průměrka vyšší než 1050 km/h :shock: Navíc ještě fáze stoupání a klesání, kde letadlo nemá cestovní rychlost.
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 21. 1. 2018 11:52

5h je slusne, ale od Concorde sme stale daleko.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků