Výrok měsíce

Rady, náměty, připomínky

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 26. 6. 2016 15:12

buřty
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 26. 6. 2016 16:19

Aštar_Šeran píše:Mně by stačilo 15-20 tkm/1 rok, čemuž prostě u Mogulu fest nevěřím. Pokud se pamatuju, olej měníš ve zkráceném intervalu (5/7/10 tisíc?) - pak to klidně může být bez problému. Ale u standardního intervalu by to mohlo být krásné nechci slevu zadarmo, když má motor konstrukční problém, který jsem popsal.



Řešíš pocit ? Kvalitu dle ceny? Mogul rozhodně nejsou špatné oleje a tomu jako věř a taky kolikrát nejsou vůbec levné. Vyrábí se to u nás za rohem (pardubice a kolín) a i ten základ bez aditiv od nich kupuje spousty dalších , kteří si to pak prodají pod svou značkou.

I já ho(třeba) požívám ve dvou vysokotačkových motorkách a to už 5 let, najeto 40 tkm.

Jinak řešit TSI a olej je samozřejmě logické, ale osobně moc nevěřím že dražší olej bude lepší než ten Mogul, respektive abych byl přesný ,v té části, o které ty pišeš.V určitých aspektech ano, ale ta jsou po 10tkm stejně zničená.Dle ceny to fakt nejde brát a nechavat to tam více než 15 tkm také ne.
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod Vagi 26. 6. 2016 16:31

Tak, teď sis pěkně naběhl :-)
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 26. 6. 2016 16:56

Proč? Píše rozumně a slušně, souhlasit s ním můžu a nemusím.
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 26. 6. 2016 16:56

Nakonec se poptejte Pitrise a ten tomu fakt rozumí.On davá Mogul i do Accorda.Samozřejmě jsou lepší a horší oleje, záleží ale na tom, na co je použit, takže to že je horší, neznamená špatný.A řešit estrémy, t.j LL, to je o ničem.Některý motor to snese lépe, některý hůře.Jde o to, co tam je za aditiva, dražší neznamená lepší v kontextu s "nějakým" použitím.On to Šeran v zásadě neříká špatně, jen není jisté, že ten Mogul je špatný a já tvrdím že špatný neni. Špatné je TSI, nakonec pojišťovny už motory nepojišťují, když je tolik závad a ty závady, přeskočení jsou i bez Mogulu.

Jinak tohle je zajimavé :

http://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni- ... vych-oleju

a z toho vyplívá, že je vždy něco za něco. Když je to lepší třeba pro katalizátor, hůře to maže.Jen příklad...

-- 26. 6. 2016 18:10 --

ještě proštudujte tohle, to je také důležité:

http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... ezne-oleje
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod T-outback 26. 6. 2016 17:17

Jak to tak ctu, rekl bych, ze AS zamenil dve veci, hustotu a viskozitu. Hustsi olej motoru nijak extra neprospiva, pouze namaha olejove cerpadlo, ktere musi mit lepsi dimenzaci, aby dokazalo dodat stejne mnozstvi oleje jako u ridsiho.
Pokud budeme brat viskozitu, pak viskozni olej tolik nestyka, takze pokud casto startuju a vypinam motor na kratsi intervaly, muze mit vyssi viskozita vyhodu. Pokud naopak nastartuju a jedu a pak vypnu na dlouho, ma opet cerpadlo problem dodat rychle spravne mnozstvi oleje. Takze ten vliv je docela sporny. Navic vetsina napinaku ma i aretaci v posledni pozici, takze by mela zajistit retez proti preskoceni( zde byl treba problem u prvnich 1,8 tsi ze to byl zinkovy odlitek a po case ty zoubky upadly). Videl jsem v okoli 2 preskocene 1,2 TSI a oba dva se.priznali, ze parkuji v kopci jenom na rychlost..
T-outback
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 26. 6. 2016 17:23

Nic takového 1,2 TSI bohužel nemá. Parkuju víceméně jen na rovině a vždy na ručku, ale stejně to bylo, jak jsem psal - při polostudených startech byl poznat rozdíl vyjetý vs. nový olej.
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T-outback 26. 6. 2016 17:33

Proto jsem psal vetsina:-)
Pak je to priklad vyse, ze se jedna o vetsi pocet startu a pak vyssi viskozita muze pomoct. Hlavni problem ale je ve spatne spocitanem retezu, resp sil, ktere ho namahaji. Alespon u puvodni verze.
Nejsem tribolog, ale nejak si neumim predstavit, ze by olej starim vyrazne ztracel viskozitu. Naopak se spise stava hustsim diky karbonu a dalsim casticim, takze ma cerpadlo problem ho napumpovat v dostatecnem mnozstvi. Pak je otazka, jestli ten olej houstne vlivem vlastni degradace nebo naopak tim, ze rozpousti usazene castice z drivejska.
T-outback
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod T.E.CH 26. 6. 2016 17:54

Je tam hodně proměnných, u těch olejů, takže někdy by se v tom prase vyznalo.

Taky si myslím že olej spiše houstne...i když nemá to TSI problém že jde benzín do oleje a ředí ho? Tuším že tam něco taky bylo......
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 26. 6. 2016 18:03

To se týká opravdu malého procenta motorů. Já měl první sérii a benzin do toho neprolínal ani po 120 tisících. Mnohem větší problém je karbonizace prvních sérií motorů, než stihli upravit blok.
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 26. 6. 2016 18:06

Ok, ono to stejně většinou přeskočilo když byl olej teplý, to jest řidký.

Apropo, co pomůže proti té karbonizaci? VIF?
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod Vagi 26. 6. 2016 18:10

Buď přesedlat na jiný motor, nebo olej měnit daleko dříve, než po 15tkm.
3.0 V6
Vagi
Veterán

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 26. 6. 2016 18:14

T.E.CH píše:Ok, ono to stejně většinou přeskočilo když byl olej teplý, to jest řidký.

Apropo, co pomůže proti té karbonizaci? VIF?

Až na naprosté výjimky to přeskakuje pouze při startu. Vlastně jsem zatím netrefil na jediný případ, kdy proběhlo za jízdy, kdy si řidička špatně podřadila a pak necitlivě pustila spojku.
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 26. 6. 2016 18:25

Ale jezdil jsi hlavně delší trasy vid , to možná má vliv
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 26. 6. 2016 18:27

Jo to je jasné. Ale jestli když to dlouho stálo a nebo když už to bylo ohřaté?Nám to vydávalo divné zvuky při startu, když to třeba 4 dny nejelo. I teď je to občas "jiné", ale na TSI standart.To vždy porovnám s I30 a modlím se.

Co ta karbonizace? Je nějaké řešení....?
T.E.CH
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků