Rodinný kombík - nový, zánovní, nebo starší?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kuky7 21. 10. 2018 14:22

Ahoj, poohlížíme se po náhradě za naše staré auto, které už možná brzy bude potřeba nahradit (přestává se vyplácet servis). Zatím vždy jsme šli po nejlevnějších kombících (protože prakticky neklesá jejich cena a servis i díly jsou levné), ale teď přemýšlíme nad tím, že bychom si konečně mohli dopřát něco nového / novějšího. Jsme rodina s dospělými dětmi, jezdíme převážně kratší kratší vzdálenosti (do 30 - 50 km), občas nějaký ten výlet nebo v zimě na hory. Roční nájezd určitě do 10 000 km.

A teď ty jednotlivé možnosti... Vzhledem k tomu, že mám zkušenosti jen z koukání po bazarech a na internetu, budu rád za každou radu.

A. NOVÉ - cca do 350 000 Kč - Je mi jasné, že asi největší problém je, že auto časem ztrácí hodnotu. Ale to bychom asi zkousli, kdybychom se rozhodli jít do nového. Spíš mě zajímají náklady na údržbu: Je u nových aut servis v ceně? Jestli ne, na kolik vyjdou záruční prohlídky nebo na co se s tím jezdí? Jak moc se dá stáhnout cena dolů a záleží to na načasování apod.? Nejvíc mě do rozpaků uvádí fakt, že v základní výbavě se auto za dobrou cenu sehnat dá, ale to pak má výbavu horší než naše 16 let staré auto... Co se vyplatí dokoupit (mlhovky, 6stupňová převodovka, tempomat, střešní ližiny, vyhřívané sedačky, ...)? A co motorizace? Ty nejlevnější jsou prakticky všechny 1,0 benzín.

B. ZÁNOVNÍ Z BAZARU - Předpokládám, že tímhle krokem se dá sehnat slušnější výbava bez toho, aby člověk výrazně připlácel. Jaká se ale dá domluvit záruka? Ví, že třeba u AAA mají ve smlouvě údaje, že je na autě prakticky všechno v nepořádku, a tudíž v případě poruchy za to neberou odpovědnost... Na co si dát pozor? Viděl jsem Passata 2014 za 275 000 Kč, přijde mi to nějak málo.

C. BAZAROVÉ - zaujaly mě třeba Focusy II. generace nebo něco podobného kolem 80 000 Kč. Po jakých modelch koukat? Jak moc je to poruchové (servisní náklady)? Myslím, že čtvrtinová cena oproti novému autu je super a o tolik člověk nepřijde, nebo jo? Doplatím to pak na servisu a podobně?

Jde o to, že máma s tím hlavně nechce mít starosti, tj. jezdit do servisu a platit za něj, kupovat náhradní díly a pod.

Mimochodem, proč jsou tak neoblíbené Renaulty (resp. obecně francouzská auta) a Fiaty? My teď máme právě Megana a nemůžeme si stěžovat. Na svůj věk je to velmi spolehlivé auto, jede dobře a je i pohodlné.

A poslední věc, vyplatí se někde připlatit za alternativní pohon?
kuky7
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 21. 10. 2018 15:45

Co jste meli doted?
Vezmu to odspodu:
Ne, nevyplati.

Neoblibene moc nejsou, starsich jich jezdi fura, protoze se daji jako ojetiny casto koupit v super stavu za super cenu (v CR spis Renaulty).

Nemit starosti = koupit auto v zaruce.
Servis v cene neni, da se prikoupit "balicek" servisu na nekolik let, vetsinou stoji 10-20 tisic. Da se dostat k autu nekdy se slevou, zalezi jak kde.

Tzn preskakuju na bod A.
Koupit cokoliv spolehliveho, co bude vyhovovat prostorove a bude za patricne penize.
350 je na nizsi stredni uz takova blbejsi cena a zase fabii s velkyma detma fakt ne.
Moznost je Dacie, da se sehnat za 300 nova.
Kouknete na Fiat Tipo 1,4 T-jet Lounge za +- 350 je fungl nove v dost slusne vybave. 5 let zaruka.
Vsude se doctes, ze 1,0T benzin neni problem, ale ted uz prosakuje ze 4x motor roku 1,0 ecoboost je po jistem najezdu docela dost problemovej.
Pokud je to auto na pet let, tak klidne koupit s litrem a pred koncem zaruky strelit (ale to asi nebude), jinak hledat spis spolehlive atmosfericke motory, nebo neco "starsiho" osvedceneho, viz ten fiat.
Dacia dela taky pomerne odolny 0,9 TCe, akorat to moc nejede a ma to takovy zvlastni projev, ale to bude beznemu uzivateli asi jedno.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miromen4 21. 10. 2018 18:06

Tě poupravim, ale tušim je 1.0EB 6X motor roku jen tedy vim o jednom a tom samem problemu ohledně chlazeni, ktery se rozmaznul po netě a děla se z něj jak pišeš dost problemovej srač. By mě zajimalo co to tedy je.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kuky7 22. 10. 2018 17:42

Doteď jsme měli Megane 2002.

Asi jsem se vyjádřil nesprávné s tou neoblíbeností. Měl jsem na mysli to, že často bývají terčem posměchu nebo pohrdání právě Renaulty a Fiaty. Slyšel/četl jsem narážky na ně od vícero lidí, ale moc nechápu proč. My jsme s Renaultem spokojení...
kuky7
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Major Kure 22. 10. 2018 17:57

budu mit pro tebe na jare Luxusni Seat Altea XL, se spolehlivym 1.6 mpi. Pro maminku fajn nastupovani, obri kufr a velice jednoducha technika i servis.
[quote="goes"] je to postaveno na mych znalostech o vsem[/quote]
[quote="antracit"]Já jsem se ještě nezmýlil.[/quote]
[quote="maincoonsback"]V zásadě je můj názor na tuto věc správný.[/quote]
[quote="goes"]Major ma pravdu[/quote]
[quote="goes"]Mam ho rad.[/quote] (Majora)
Major Kure
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XB_1 22. 10. 2018 18:46

Na tenhle najezd klidne dvojkovyho focuse s jakymkoliv atmo benzinem. Vsechny jsou v pohode. 1.0EB je taky celkem v pohode, jen si myslim, ze s najezdem do 10 tis.km je lepsi ty penize vrazit jinam.
XB_1
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod exBURN 22. 10. 2018 19:20

Ahoj.
Za mě možnost D:
Zánovní auto od autorizovaného prodejce.

Byl jsem v podobné situaci, rozpočet 400 000,- a zvažoval. Nakonec jsem objednal nového Megana se super slevou a když si vyhledáš mé zkušenosti s novým Meganem, tak já docela chápu jistou neoblíbenost u Renaultu :-D - Ve zkratce : po 1500km vozidlo již nemám z důvodů vysoké kvality vozu u které jsem musel podepsat mlčenlivost....

No a koupil jsem roční Mazdu 3 - auto najeto 27 000km, v supr výbavě - ceníkovka bez mála 600 a já koupil za 429. Mám i srovnání s kolegou z Renault fora, který kvůli obdobné vysoké kvalitě Megana prodával po roce za 350 000,- do výkupu (PC 500 000) - netroufl si prodat sám.
První rok je super propad v ceně, ale chce už být trochu opatrný a nekoupit vránu.
Roční nájezd jsem měl podobný, ale s novým autem jsem už přidal 10 000km jen za 5 měsíců. A vyplatí se nové? Nevyplatí, ale je to paráda - člověk se jen musí nastavit že to něco stojí ale nelituji ani koruny - kor když v tom teď vozím rodinu a nemusím řešit kde a jak dojedu, nedojedu atd...

Za 350 by už byl i hezký rapid a ted poskytne celkem rozumné 4 místa a v 81 KW nejede zas blbě....
exBURN
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Krabatt 22. 10. 2018 19:39

kuky7 píše:Asi jsem se vyjádřil nesprávné s tou neoblíbeností. Měl jsem na mysli to, že často bývají terčem posměchu nebo pohrdání právě Renaulty a Fiaty. Slyšel/četl jsem narážky na ně od vícero lidí, ale moc nechápu proč. My jsme s Renaultem spokojení...


Neřekl bych, že se Renaulty nějak pohrdá. Vzhledem k jejich prodejům je to celkem populární značka. Ale snad s výjimkou nějakých sportovních verzí není řidičsky moc zajímavá. Já mám s Renaulty bohaté zkušenosti, řídil jsem snad všechny modely a nejrůznější motorizace. Často cestuji a v takovém Portugalsku půjčovny z 90% nabídnou nějaký Renault, který je tam suverénně nejprodávanější. Nicméně žádný model od Renaultu mě nepřesvědčil. Gumové řízení, neintuitivní ovládání (takové umístění tempomatu, to vymyslí jen Francouz) akusticky nekomfortní, většina motorů naprostá bída.

Naposledy jsem měl nový Kadjar a to prostě bylo něco strašného. Příšerně hlučné a na nerovnostech uskákané jako koza. Auto s nájezdem 700 km a celou cestu mi drnčela výplň dveří u spolujezdce. Týden předtím jsem dostal benzínový Captur - opět nové auto, které mělo najeto něco přes 2000 km. Vůbec nejelo, ve velmi mírném kopci na dálnici doslova ztrácelo dech a bylo nutné podřadit na čtyřku nebo trojku. Převodka byla ke všemu jen pětistupňová. Nejhorší byl ovšem zvuk motoru. Vypadalo to, že se musí každou chvíli rozsypat. Nic podobného jsem doposud neslyšel a chvílemi jsem přemýšlel, jestli auto vůbec dojede zpátky do Lisabonu. S dieselem jsem takový problém neměl, ale ten benzín, to tedy bylo něco.

Skutečně ten úspěch Renaultů nechápu. Zřejmě kombinace dobré ceny a líbivého designu, protože takový Scénic nebo zmíněný Captur jsou hezká auta. Myslím si však, že kdo opravdu rád řídí, ten do běžného Renaultu nepůjde. Zdůrazňuji slovo "běžného". Jsou tady sportovní verze, třeba Mégane, a ty jsou určitě špičkové. Můj názor tedy ber jako pohled člověk, co sice Renaulty nepohrdá, ale nikdy by se je nekoupil z výše uvedených důvodů.
Krabatt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod K86 22. 10. 2018 19:43

C a dobre vybrat
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 22. 10. 2018 19:50

kuky7 píše:Doteď jsme měli Megane 2002.

Asi jsem se vyjádřil nesprávné s tou neoblíbeností. Měl jsem na mysli to, že často bývají terčem posměchu nebo pohrdání právě Renaulty a Fiaty. Slyšel/četl jsem narážky na ně od vícero lidí, ale moc nechápu proč. My jsme s Renaultem spokojení...



skusil by som trojkovu generaciu, proti dvojke mi to prislo lepsie, az na tu "kvalitnu"kozenku co pouzili na sedacky
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod speleo 22. 10. 2018 20:31

Šel bych cestou B - zánovní z prověřeného zdroje (Škoda plus, Das Welt Auto, apod.), klidně Oktávku III 1.2TSi 81kW. Bude spokojenost, při slušném zacházení by mohla něco vydržet. Ale dobře pojistit, krade se to jak housky na krámě.

Pokud ojetý Focus II., tak 1.6 74kW. Zas tolik moc to nejede, malinko hluk, ale skoro nesmrtelný motor, vynikající jízdní vlastnosti, prostor pro posádku, atd.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 10. 2018 20:58

anonymni

Odeslat příspěvekod Beaumont 22. 10. 2018 21:17

kuky7 píše:Asi jsem se vyjádřil nesprávné s tou neoblíbeností. Měl jsem na mysli to, že často bývají terčem posměchu nebo pohrdání právě Renaulty a Fiaty. Slyšel/četl jsem narážky na ně od vícero lidí, ale moc nechápu proč. My jsme s Renaultem spokojení...


O Renaultu nemůžu nic říct, ale Fiaty jsou naprosto v pohodě, tím spíš jednoduché Tipo s vyzkoušeným (a povedeným) motorm 1.4 T-Jet. Jede to velmi slušně, nekazí se to a záruka je 5 let. Takže nové Tipo s tímhle motorem můžu jen doporučit.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod frostie 22. 10. 2018 22:22

Já bych doporučil Krse. Když už ojeté, tak od autorizovaného servisu po dědovi Jurgenovi... Třeba Focuse v benzínu 1,6. :) Koukám, že teď tam má Kia Ceed 1,4 za 200 táců.

No a pokud chceš něco neotřelého, po čem se všichni budou otáčet, tak třeba tohle:
https://auto.bazos.cz/inzerat/95584179/ ... -16XLI.php
:D
samá rejže, 8 kusů celkem
frostie
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod puk123 23. 10. 2018 12:19

kuky7 píše:C. BAZAROVÉ
...
Jde o to, že máma s tím hlavně nechce mít starosti, tj. jezdit do servisu a platit za něj, kupovat náhradní díly a pod....

Tím se šance na možnost C snižují na minimum.

Tipo je dobrý tip.
puk123
Veterán

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků