Kombi do 250 tis pro přestavbu na LPG

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod piski 22. 6. 2018 10:00

Ahoj, poraďte prosím benzínové kombi, které lze spolehlivě přestavět na LPG. Stěžejní je pro mě spolehlivost, nízké servisní náklady. V kufru si chci udělat vestavbu pro spaní. Tak aby samozřejmě zvládlo i jízdu po dálnici. Nájezd okolo 20 tis km ročně. 250 tis je horní cenový strop. Klidně méně. Na luxus si nepotrpím :) Momentálně auto mám, ale začínám pokukovat, protože je mi jasné, že poctivé auto v dobrém stavu nestojí na každém rohu. Co říkáte na Renault Megane Kombi III. generace?
piski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod glider 22. 6. 2018 10:02

Opel Astra tam slo LPG z vyroby...len neviem ci uz budu za 250k kc.
.bad.decision.matters.
glider
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 22. 6. 2018 10:15

OII 1.6 77kw
Focus II po FL 1.6 74kw, 85kw, 1.8 92kw, 2.0 107kw
Mondeo 4 - 2.0 107kw, 2.3 118kw (je jedno kolik to bude zrat kdyz to bude na plyn :D )
Volvo V70
Saab 9-5
Mercedes E kombi
FFIIIC FL 2,0TDCI 150 kobyl
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 22. 6. 2018 10:25

https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/daci ... oFrom=list
Jo a uplne jsem zapomnel. Dalsi kolenovrt, co kvuli 18 tisicum rocne chce LPG.
maXX_CZ
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piski 22. 6. 2018 11:05

Díky za tipy. Poohlídnu se.

maXX_CZ: raději budu kolenovrt a ušetřím desítky tisíc, které můžu investovat jinam než je utopit v palivu.
piski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod XB_1 22. 6. 2018 12:20

K86: Cece nevim, jestli zrovna ty fordy jsou vhodny na plyn... snad kdyby to byla verze motoru flexifuel...
XB_1
Nováček

Odeslat příspěvekod K86 22. 6. 2018 12:23

flexifuel je na E85, ne na LPG, takze je to asi jedno
FFIIIC FL 2,0TDCI 150 kobyl
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod XB_1 22. 6. 2018 13:21

Vim. Ale ma to jinou hlavu, ventily, snasi to lepe vyssi teploty. Standardni fordi benziny jsou, co vim, docela haklivy na LPG. Kdyz to udela aspon nekdo, kdo ty fordy zna, tak to snad funguje. Ale dlouhodobe nevim.
XB_1
Nováček

Odeslat příspěvekod piski 22. 6. 2018 13:35

No proto se ptám. Plynař mi doporučil Megane III 1.6. Rád bych ale znal názor někoho jiného, ideálně osobní zkušenosti. Některé auta na LPG určitě vhodná nejsou. V budoucnu mám v plánu větší nájezdy a LPG se mi určitě vyplatí.
piski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod XB_1 22. 6. 2018 13:43

Dal bych na plynare. Urcite by mel vedet, ktera auta lpg snasi lepe.
XB_1
Nováček

Odeslat příspěvekod piski 22. 6. 2018 13:49

Tak u Meganu vidím jako výhodu, že jich je celkem hodně. Takže najít něco s menším nájezdem by nemuselo být nemožné. Nejvíce se obávám jak s tím ten člověk jezdil. Ale to už je nutné riziko u bazarových aut..
piski
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod XB_1 22. 6. 2018 15:49

Benzinova atmo je nejblbuvzdornejsi :) loterie je to ale vzdycky. Pokud to ma servisni historii a auto neni zhuntovane, tak snad s tim jezdil nekdo normalni. Je ale fakt, ze kdyz jedu s nekym jinym, tak si obcas rikam, ze bych nechtel byt autem dotycneho :-)
XB_1
Nováček

Odeslat příspěvekod frostie 23. 6. 2018 13:07

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... MATIC_GEAR

Tohle by mělo být v klidu dobře přestavitelné na LPG.
samá rejže, 8 kusů celkem
frostie
Nováček

Odeslat příspěvekod JardaB 23. 6. 2018 13:14

Ja uz se s LPG něco najezdil ale uz bych si tim dneska život nekomplikoval (servis, revize, ME, garaze, problém se zabranym prostorem, hledani cerpacek...) a koupil starsi osvedceny dyzl. Nebo nejaky motor, kde to bude aspoň stat za to - 3l V6 atp.
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 970ka 23. 6. 2018 13:42

Přesně,jenom velkej kolenovrt se s tím chce srrát.
Carrera S,Ex Alpina B4 Biturbo AWD,BMW X5 3,0 D,Kuga 1,5EB New,MB SL 320,MB Sprinter 213 CDi,Ex Porsche Carrera 4,Ex Porsche Panamera 4S
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 23. 6. 2018 14:30

piski píše: je mi jasné, že poctivé auto v dobrém stavu nestojí na každém rohu. Co říkáte na Renault Megane Kombi III. generace?

:D
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 23. 6. 2018 15:11

frostie píše:....Tohle by mělo být v klidu dobře přestavitelné na LPG.


Není to ta přímovstřiková verze? Žiju v domnění že to předělat na lpg nelze...
yndezit
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod frostie 23. 6. 2018 16:12

Motorů je tam více, já měl na mysli 2,4 VVTI. Měl jsem benzín 2,4 VVTI v Prévii a jezdilo to pohodově 70tis.km. Pak jsem to prodal.

Neslyšel jsem, že by nějaké benzíny od Toyoty nešly předělat na VVTI. Máš nějaký odkaz na referenci?
samá rejže, 8 kusů celkem
frostie
Nováček

Odeslat příspěvekod yndezit 23. 6. 2018 17:08

Tak protože ten tvůj odkaz vrací víc motorů:
- 1,8 mělo až do tuším 7/2006 problém s ovalitou válců, na lpg by jít měl ale vcelku dobře předělat
- 2.0 (110kW) a asi(!) i 2.4 byly od roku 2001 direct injection, to nesouvisí s VVT-I, našel jsem sadu od Stagu na to, ale už ne cenu, takže předpokládám že to bude to samé co s tsi - balík, a úspora malá.
yndezit
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod frostie 23. 6. 2018 17:14

Mě to stálo tuším 21 tis. CZK za komplet sadu STAG včetně přimazávání. Úspora byla pořád ta stejná jako i u jiných mých aut na LPG. Brala si tak o 10-15% víc než benzín. Takže návratnost investice do 2 let při nájezdu 12tis.km za rok.
Aktuálně jsem LPG dal do Camry 1998 a stejná spotřeba - opět nárůst cca 10%. Při dnešních cenách a nájezdu 12tis.km ročně se mi to vrátí již za 13 měsíců.
samá rejže, 8 kusů celkem
frostie
Nováček

Odeslat příspěvekod yndezit 23. 6. 2018 17:20

No to jo, ale tos měl motory před 2001, tam to šlo, to nejsou přímovstřikové motory.
Jinak 21000 je dobrá cena. Akorát prý(?) teď Stag uměle limituje životnost vstřiků na asi 100000km, pak se musí měnit či co.
yndezit
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod frostie 23. 6. 2018 17:24

Střiky se musí měnit i dříve, záleží jak kdo jezdí. Mě odešla vstřiková lišta při 50tis.km. Nevydrží to, ale nebyla to zase taková pálka. Ta 2,4 VVTI v Prévii to už byl přímovstřik.
samá rejže, 8 kusů celkem
frostie
Nováček

Odeslat příspěvekod yndezit 23. 6. 2018 17:26

A do Previe sis to taky nechal dělat ty, nebo js to už koupil i s tím?
Co ty vstřiky stojej asi?
yndezit
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 23. 6. 2018 17:27

Ono to je u LPG jedno s druhym, ty vstřikovace by byly to nejmensi, zrovna STAG nestal nejak moc. Ale ja je jen repasoval, za par korun nejaky gumičky a jely dal.
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 23. 6. 2018 17:31

No pokud to nejsou pálky jak u nafťáků tak ok.
frostie: A když ta lišta odešla, jelo to aspoň na benzín?
yndezit
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 23. 6. 2018 17:34

Ty vstrikovace staly tusim par stovek kus nebo u tech novějších sdruzenych do 2 litru komplet. Ted to bude asi drazsi o neco ale proste spotrebak. Shanel jsem to teda primo od dodavatele, ne přes servis ;-)
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod frostie 23. 6. 2018 17:55

yndezit: Ano na benzín jsem jel pořád normálně, i když vstřiky LPG byly v háji. LPG přestavbu mi dělá pořád jeden a ten stejný člověk. Auto s LPG jsem nikdy nekoupil a asi ani nikdy nekoupím, bo jak se zanedbá u LPG údržba, je to na houby. Málokdo si vede přesné záznamy o údržbě.

Za vstřikovací lištu jsem platil tuším kolem 3tis.CZK. Ale přesně už to neřeknu.

Pro LPG do Toyot je i jeden ze zkušenějších, který se věnuje přes 24 let Toyotám. Neměl s dobře udržovaným LPG problém. dicompracing, Rožmitál pod Třemšínem, kdo má zájem si to ověřit.
samá rejže, 8 kusů celkem
frostie
Nováček

Odeslat příspěvekod tombas 26. 6. 2018 12:21

piski píše:Ahoj, poraďte prosím benzínové kombi, které lze spolehlivě přestavět na LPG. Stěžejní je pro mě spolehlivost, nízké servisní náklady. V kufru si chci udělat vestavbu pro spaní. Tak aby samozřejmě zvládlo i jízdu po dálnici. Nájezd okolo 20 tis km ročně. 250 tis je horní cenový strop. Klidně méně. Na luxus si nepotrpím :) Momentálně auto mám, ale začínám pokukovat, protože je mi jasné, že poctivé auto v dobrém stavu nestojí na každém rohu. Co říkáte na Renault Megane Kombi III. generace?

Tvl, to bych se bál, spát na plynové bombě. Stačí malý únik a... :-l
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 26. 6. 2018 18:15

frostie píše:Střiky se musí měnit i dříve, záleží jak kdo jezdí. Mě odešla vstřiková lišta při 50tis.km. Nevydrží to, ale nebyla to zase taková pálka. Ta 2,4 VVTI v Prévii to už byl přímovstřik.

Myslím si, že Previa a všechny ostatní "světové" modely měly vždycky nepřímovstřik. Tomu by pak odpovídala ta nízká cena za přestavbu.

Jinak já jsem měl Elpigas a v základu byly Valteky, co se asi používají i u Stagu. Bylo mi řečeno, že nejsou moc kvalitní, že se po 60 tkm repasují. Tak jsem připlatil za vstřikovače AEB I-plus, teď by měly u dalšího majitele mít nakrouceno cca 200 tkm a ještě se na ně nesáhlo.
Problém je, že z trhu zmizely motory, které by stálo za to přestavět. V dané cenové kategorii mě nic nenapadá. Snad jen Dacia Logan, která je za ty peníze i nová.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Nekenieh 26. 6. 2018 19:59

Stále je tu nepřímý vstřik ve Fiatu Tipo. Jak 1,4 turbo tak stará 1,4 atmo. Akorát ještě není za 250.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod tombas 26. 6. 2018 20:15

Co třeba Multipla?

tak aspoň Croma :nenapadne
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 27. 6. 2018 04:29

maXX_CZ píše:https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/qubo/17816696?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/daci ... oFrom=list
Jo a uplne jsem zapomnel. Dalsi kolenovrt, co kvuli 18 tisicum rocne chce LPG.

Z Quba by mu v noci trčely nohy. ;-)

-- 27. 6. 2018 05:32 --

tombas píše:
piski píše:Ahoj, poraďte prosím benzínové kombi, které lze spolehlivě přestavět na LPG. Stěžejní je pro mě spolehlivost, nízké servisní náklady. V kufru si chci udělat vestavbu pro spaní. Tak aby samozřejmě zvládlo i jízdu po dálnici. Nájezd okolo 20 tis km ročně. 250 tis je horní cenový strop. Klidně méně. Na luxus si nepotrpím :) Momentálně auto mám, ale začínám pokukovat, protože je mi jasné, že poctivé auto v dobrém stavu nestojí na každém rohu. Co říkáte na Renault Megane Kombi III. generace?

Tvl, to bych se bál, spát na plynové bombě. Stačí malý únik a... :-l

Měl by si vybrat auto, kde se rezerva vytahuje zespodu.

-- 27. 6. 2018 05:43 --

Kup si Dacii Lodgy, nejlíp na naftu a můžeš tam dělat grupáč.
puk123
Inventář


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron