Aj, tak Mazdu v dieselu jsem opravdu vyškrtnul, protože se jeví jako potenciálně problematická.
Dál na západ jsem hledal, ale v ČR si můžu kamkoli pro auto zajet, hodit do servisu, vím, co mám tak nějak prověřit po právní stránce, porozumím ujednáním kupní smlouvy, vím co je třeba udělat při přepisu. Nehledě na to, že třeba ochota Frantíků bavit se po mailu s nefrantíkem není nijak vysoká; každopádně kvůli důvodům dle přechozí věty hledám v ČR.
Každopádně mi teď v rámci mých parametrů vyjela dvě konkrétní auta. Laguna Grand Tour a liftbacková Insignia. Oba vozy jsou do pěti let věku (v podstatě úplně stejně stará), výbava a jízdní výkony obdobné (nj. Insi i přes vyšší výkon 120x110 kW kvůli váze jede cca stejně). Co ty vozy dělí, je cca 50.000. Jak v nájezdu (ve prospěch Insi, Laguna má cca 130.000, Insi cca 80.000, což se mi bazarnickým jazykem jeví jako hezky zajetý vůz), tak ceně (tj. 50.000 v neprospěch Insi). Pokud se podíváte na můj původní příspěvek, vybírám celkem dlouho, už bych se chtěl rozhodnout, byť vyloženě tlačen do toho nejsem, ale znáte to...
Jako výhody Laguny vidím, že se mi ten kombík líbí víc, než Insi liftback (ten je v nějaké šedé či co to je, ale tak to je holt daň za chudobu a nákup v bazaru), výhodou Insi je nižší nájezd, průvlak na lyže (to upotřebím dost) a patrně i větší uchování ceny. Ještě mám možnost v ceně výše zmíněné Insignie koupit Country Tourer s nájezdem cca 120.000. Ten se mi designově celkem líbí (o dost oproti výše zmíněné Insignii a i víc, než Laguna, pohledné auto), ale 4x4 využít nedokáži, úplně nejsem fanoušek drsnovzhledu aut (tak jakto, že se mi líbí nejvíc?) a trochu se obávám výrazně vyšší spotřeby. Má ale navíc třeba FlexRide, druhou sadu kol...
Nějaká vaše postřechy či myšlenkové pochody?
-- 25. 11. 2018 14:42 --A na koubesovu Lagunu jsem koukal, ale na mě již celkem starý vůz, za pár měsíců mu bude 10 let
A navíc už je fuč, ale nebral jsem ji jako možnou volbu.