od Mr. Murphy 14. 12. 2018 16:59
hele já jsem provozoval T-jety dva. První byla verze 150k v Bravu, teď má najeto 140tkm a NIKDY žádný problém.... druhý je verze 120k, to mám v 500L, a teď ve 45tkm mi to začlo za studena blbě reagovat na plyn, snad škrtící klapka nebo jiná blbost.... každopádně ty motory jsou v pohodě, nežerou olej, není tam moc co řešit.... co 5 let rozvody, co 30tkm svíčky.... servis myslím co 15.... V 500L mi ten T-jet při krátkých pojížďkách žere 8, jak se tam vloží nějaká okreska atd. tak to srazím na 7,5, abych to dostal níž, už to musí být nějaká delší trasa a mimo dálnici.... u Dobla tedy počítej určitě s tím litrem navíc.... a jak tam dáš 7 lidí, tak je jasný, že už to bude s výkonem tak tak.... v zimě počítej že asi bude chtít "lepší" benzín, na šitovou 95 to může po prvním nastartování chcípat....
Doblo jsem měl ve firmě 5 let, nafta 120k. Fungovalo to v pohodě (nic nevrzalo, žádné kontrolky atp), najelo to myslím 75tkm....
Jediná věc co tam je pochybná je uložení předních tlumičů.... v 60tkm to začlo lupat při otáčení volantem, tak jsem je nechal vyměnit.... o 15 tkm později to začlo dělat zase, tak mi to za nějakou nepatrnou cenu zase vyměnili, ale prý je to slabé místo.... tak nevim..... Jo a měnil jsem v 70tkm zadní tlumiče....
škoda že ses neozval dřív, před půlrokem jsem to Doblo prodal, bylo v plné náloži (7míst) a dal jsem ho za 220 (to by ti oproti funglovce zůstala mega rezerva na servis).... mimochodem těch 5 let jezdilo dost často krátké pojížďky a nikdy žádný problém....