Volvo Xc 60, Mazda cx5, Mazda 6 wgn, Hyundai Tucson

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod glider 23. 10. 2017 12:08

Hlavne mas Launch Control????
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 10. 2017 12:10

pod videjem píšou toto, ještě jsem nezkoušel:

"Put the gearbox in Sport mode, turn the traction control off, put your both foots on both brake and gas, and thats it."
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 23. 10. 2017 12:25

Arnie J píše:všimli jste si na tom videu, jak je ten Kodiak zpřevodovaný? trojka do 130 a čtyřka do 190? to co ***** je? :D musím zkontrolovat, jestli to mám stejně ... a možná to ani kodiak není, má to nějak jinak malované budíky :D



nakoniec to bude ocka , potom ze je rovnako rychla ako 2.5 cx-5 :)
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod Krabatt 23. 10. 2017 12:37

Kroutím trochu hlavou nad tím výběrem, samé SUV a pak kombík, ale budiž. Všechno je to o ceně. Nevím, jaký je limit, ale zřejmě ne moc vysoko, pokud bude Volvo prakticky v základu s motorem D3. Taky jsem kdysi udělal takovou blbost a už bych ji nikdy neopakoval. Raději méně prestižní značku, ale výbavu v maximálce.

Já sám mám Mazdu 6 Wagon, ale nebudu tu propagovat vlastní garáž. Brzdy trápily Mazdy pár let zpátky, ale to byla verze před FL. Nové modely GL tyhle problémy nemají. Brzdy jsou vyrobeny z jiného materiálu. Pokud jde o sedačku, mám najeto přes 21K km a je pořád jako nová. Měřím 187cm/92kg, žádné opotřebení nepozoruji. Auto je ve výbavě Revolution Top v bílé kůži, benzín 2,5L a zatím naprostá spokojenost. Jediné, co mě štve je, že volant začíná být na exponovaných místech trochu oleštěný. Není to nic kritického, ale je to první známka opotřebení. Jinak auto pořád "*****í" novotou.

Ještě bych dodal, že hlavní výhodou Mazdy je cena. Auto je v maximálce (po slevě) za cca 840K s DPH, hluboce pod mým limitem 1M Kč. Je nádherně zpracované, interiér doslova luxusně, až se někteří cestující báli sednout, aby auto nezašpinili. :) Navíc je to nesmírně bezpečné auto - Mazda byla vyhodnocena jako výrobce nejbezpečnější aut. Překvapivě tam všichni čekali Volvo, ale vyhrála Mazda a to napříč všemi svými modely, což je neskutečné. Ovšem neřídit se cenou, jdu do Volva XC60 - musel by to být nový model a v hodně dobré výbavě = cena bude min. dvojnásobná.
Krabatt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tomanr 23. 10. 2017 12:45

Stik3 píše:Insignia bola moj velky favorit, ale nakoniec vypadla. Mozno ak bude nejaka pekna skladovka, tak este pouvazujem.

-- 22. 10. 2017 20:07 --

Na youtube je niekolko crashtestov danychv aut a z nich mi vychadza naj ta xc60. Ale zasa je to generacne stare auto..
To s Mazdou 6 a brzdami som este nepocul. Znie mi to ako dost problem. Casto chodievam Praha - Bratislava a stava sa, ze brzdim z cca 180-190 na kamionovych 96. Asi si skusim tu Mazdu pozicat na cely den a prebehnut.


Pokial chodis casto 180-190 BA-Praha a preferujes pohodlie tak by som nad SUV ani neuvazoval (aerodynamicky odpor atd). A z toto vyberu by som zobral jedineho kombika. Alebo sa popozeral este po niecom inom.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 23. 10. 2017 13:19

Mazda 6 se mi taky libi, ale z pohledu rodinneho vozu ji vytykam jednu zasadni vec : je dost odlehcena. Benzinova 2.5 Revolution Top s provozni hmotnosti 1360kg - nedivim se ze je ridicsky oslavovana, zrychluje dobre, hezky s ni projedete zatacku... Temer v plne palbe mazda vazi jako prumerny vuz nizsi stredni tridy.

Na druhou stranu vemte Superb Combi 2.0 TDI 1600kg , Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4x4 dle vybavy 1600 - 1770kg. ...a jezdime v dobe kdy jdou do mody velka auta at uz MPV nebo SUV.

Me by stvalo jezdit za 800tis kc v aute ktery pri primy srazce s nejakym blaznivym ridicem v protismeru prohraje na hmotnost (konkretne s Tucsonem rozdil 400kg !).
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod K86 23. 10. 2017 13:21

to je teda blbost co jsi napsal :D
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomanr 23. 10. 2017 13:23

jurajec píše:Mazda 6 se mi taky libi, ale z pohledu rodinneho vozu ji vytykam jednu zasadni vec : je dost odlehcena. Benzinova 2.5 Revolution Top s provozni hmotnosti 1360kg - nedivim se ze je ridicsky oslavovana, zrychluje dobre, hezky s ni projedete zatacku... Temer v plne palbe mazda vazi jako prumerny vuz nizsi stredni tridy.

Na druhou stranu vemte Superb Combi 2.0 TDI 1600kg , Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4x4 dle vybavy 1600 - 1770kg. ...a jezdime v dobe kdy jdou do mody velka auta at uz MPV nebo SUV.

Me by stvalo jezdit za 800tis kc v aute ktery pri primy srazce s nejakym blaznivym ridicem v protismeru prohraje na hmotnost (konkretne s Tucsonem rozdil 400kg !).


hmm, po dialnici v protismere obycajne nejazdim. Ale ma to "logiku". Hlavne porovnavat benzin a diesel atd.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Krabatt 23. 10. 2017 13:32

Znovu musím zopakovat, že hodnocení Mazdy v crash testech je nejlepší ve třídě a to platí pro celou jejich modelovou řadu. Konkrétně Mazda 6 má v IIHS hodnocení Superior. Bezpečnost a lehká váha vozu nejsou v protikladu, naopak. Navíc, podstatně důležitější je pevnost. Pro příklad odkaz na hodnocení Mazdy 6 a mnohem těžšího Passatu.

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... sedan/2017

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... sedan/2017
Krabatt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jurajec 23. 10. 2017 13:40

jurajec píše:Ale ma to "logiku". Hlavne porovnavat benzin a diesel atd.


Tazatel zminuje Mazdu 2.5 benzin - ten beru jako referencni model, ja zminuji naftove motorizace - (benzinove jsou lehci) ale uvedomte si ze polovina vozu co se proda je naftovych. Fyziku v tomhle pripade neoklamete. Pokud budete jezdit jen na dalnici tak je to fajn :oboze vytizene statovky/uzke okresky tem stretum samozrejme nahravaji vice...
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 10. 2017 13:41

a ten zbytek jsi nečetl, co?
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Stik3 23. 10. 2017 13:47

Dik za odpovede. Vyber je preto taky, lebo si mozem vybrat co chcem a co sa mi paci. Chvalabohu nemame ziadnu smernicu. Limit je niekde na urovni 35t eurs Dph po zlave. Buduci tyzden idem skusit tie Mazdy a uvidim ci spravia dojem. A po dialnici uz vacsinou jazdievam cca 150-160max. Odkedy mam dieta tak sa tolko neponahlam.
Stik3
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Krabatt 23. 10. 2017 14:22

jurajec píše:
jurajec píše:Fyziku v tomhle pripade neoklamete. Pokud budete jezdit jen na dalnici tak je to fajn :oboze vytizene statovky/uzke okresky tem stretum samozrejme nahravaji vice...


Pořád pleteš hrušky s jabkama. Na pasivní bezpečnost má vliv konstrukce karoserie, tedy faktor, jak moc se auto po nárazu zdeformuje a ne to, jak je těžké. Čím je auto těžší, tím musí být i pevnější, protože jeho kinetická energie je v okamžiku nárazu daleko větší než u lehkých aut. Moderní materiály ale umožňují zachovat nesmírnou pevnost a houževnatost a přitom nezvyšovat váhu. Jsou tu vysokopevnostní oceli, které jsou lehčí a přitom daleko pevnější, než plechy u starých aut. Dále se používají sendvičové konstrukce, dříve naprosto neznámý konstrukční prvek, který kombinuje pevnost, lehkost a pružnost různých materiálů. Vůbec nebudu zmiňovat konstrukce hlavových opěrek, pedálů, airbagů atd.

Samozřejmě, že pokud se osobák srazí s kamionem, nemá šanci. Tam je rozdíl ve hmotnostech/strukturální pevnosti příliš obrovský. Ale pokud se srazí lehké osobní auto s těžkým, přičemž jejich pevnost/pasivní bezpečnost bude obdobná, raději budu sedět v tom lehčím voze. To je prostá fyzika. Hodně lidí se však mylně domnívá, že když budou sedět ve velkém autě, tak jsou lépe chráněni díky větší hmotnosti. To je přitom nesmysl. Je tam jen nepřímá souvislost, protože větší a těžší vozy mají současně i lepší pasivní bezpečnost, jsou prostě pevnější. Jenže to není pravidlo a rozhodně neplatí, že lehké auto je v případě nárazu pro posádku nebezpečné.

\zkusím to vysvětlit ještě jinak. Představ si, že proti sobě vystřelíš 10kg meloun a 10g ocelovou kuličku. Na koho si vsadíš?
Krabatt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jurajec 23. 10. 2017 14:40

"Ale pokud se srazí lehké osobní auto s těžkým, přičemž jejich pevnost/pasivní bezpečnost bude obdobná, raději budu sedět v tom lehčím voze. To je prostá fyzika"

To nemyslis vazne ? :hm No jak myslis...
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod glider 23. 10. 2017 14:49

tvl ani som to necital a taketo perly...

do pevnej prekazky je samozrejme lepsie lahsie auto, ale vacsina nehod auto vs. auto => radsej budem sedet v tom tazkom aute
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků