S obidvomi zalezitostami (vacsia strata hodnoty pri citrone, aj "krok spet" oproti 1,4 tsi) som vnutorne vysporiadany
Leon mal tiez svoje muchy. Bola to 2012 s 60 t. km, ale pocuvat kazde rano po starte to chrastenie z motora a rozmylat, ci uz rozvodom nastal ich cas,,, no nic moc. Inac na Leone som mal dlhodobu po 3 rokoch uplne rovnaku ako na astre po 4 r. - 7,1 l/100 km. Rovnaky profil jazd, rovnaky vodic. Vykono akoze jasne - lepsie leon, ale do mesta zase az taku raketu nepotrebujem, 1,6 atmo v pohode staci. Dolezitejsia je spolahlivost, celkovy stav a povod.
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
aikoN píše:1.6VTi by mělo být od roku 2010 už v pohodě.
viz.
https://www.autorevue.cz/techto-20-moto ... m-obloukemAle upřímně řečeno, kdybych do toho měl jít já, úplně bez pochybností by to nebylo. Na kecy "od francouze ruky pryč" se vyser. Ovšem je třeba se smířit s větší ztrátou hodnoty, pokud to budeš chtít dále prodat.
aikoN: dik za link. O 1,6 vti som sa docital nasledovne:
Po stránce dynamiky a spotřeby jedna z nejpovedenějších šestnáctistovek, jedno zda v atmosférické či přeplňované verzi. Až do jara 2010 se bohužel motor vzešlý ze společného vývoje PSA a BMW potýkal s problematickými řetězovými rozvody. Jednak zásluhou nízké odolnosti řetězu, jednak nedokonalým tlakovým spojem vačkové hřídele a rozvodového kola, který se časem „vykýval“ a způsobil kompletní rozladění rozvodového mechanismu.
Přeplňované verze navíc trpí nadměrnou tvorbou karbonu, který následně způsobuje širokou plejádu problémů s nerovnoměrným chodem motoru a dokonce i samozápaly. Stejně jako v případě většiny podobně problémových agregátů platí, že
čím novější ročník, tím vychytanější. Je zajímavé, že konstrukčně podobná čtrnáctistovka 1.4 VTi (EP3) byla výrazně spolehlivější (chrastící rozvodový řetěz ji však občas také postihnul)...
Z toho pre mna vyplyva nasledovne:
1. Problematicke rozvody uz by mali byt ok
2. Zakarbonovanie sa tejto verzie netykalo?
3. Dynamika a spotreba fajn. To je ale v hyundaiackej 1,6 mpi tiez. Tam je naviec 6-ka, ktora spotrebu znizuje este viac, hlavne na dialniciach,