Hyundai i30 1.6 mpi vs. Citroen C4 1.6 vti

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod tafi07 17. 9. 2017 12:42

Rocnik 2014, vykonovo aj rozmerovo takmer zhodne auta. V mojom pripade velmi podobna aj cena, kilometre, povod a vybava. Pre Hyundai hovori 6-stupnova prevodovka a vacsia spolahlivost. Pre C4 motor udajne od BMW, subjektivne krajsi interier a vacsi kufor. Jazdim 80% mesto, 20% mimo mesto+dialnica, Obsadenie sam, alebo 2 osoby + dieta.
Vdaka za Vase nazory.
tafi07
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 17. 9. 2017 12:51

Za me Hundaj, kdyz bych potreboval kufr, vezmu kombi.
Tyhle VTi motory byly mimochodem pekny prusery, ale to uz je (snad) docela davno.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hobitt 17. 9. 2017 12:52

Ten BMW motor je prave problem, takze s velkym sebezaprenim Hyundai.
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tafi07 17. 9. 2017 13:12

Coze??? Problemovy bol snad len ten s turbom - THP. Na tie vti-cka som moc staznosti nepocul. Pravda ale je, ze pri tomto rozhodovani vacsinou pocuvam nazory "od Francuza ruky prec"... :D
tafi07
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod K86 17. 9. 2017 13:21

VTi je docela dost pruser i bez turba

z tehle dvou ani jedno :D
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 17. 9. 2017 13:23

Problémy s rozvody mají i VTI, stejná je i příčina: tendence k silné karbonizaci motoru při městském provozu, což plánuje i kupec. Proto bych tady vzal hujdu. Tedy pokud neexistují i auta jiných značek...
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 17. 9. 2017 13:48

Ale rok 2014 už by měl být v pohodě. Pežoti v 2013 tvrdili že i THP už jsou ok a VTi taky :D U C4 jednoznačně hezčí interiér a i ten exteriér :nenapadne
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tafi07 17. 9. 2017 13:51

Bola by tam este Astra J 1,6 85 kW a... Rapidecka s 1,2 tsi :D Tu oplacku 1,6-ku som mal v Astre H. Akoze OK, ale ziadna slava. J-ckova astra je este tazsia, takze tu som vylucil. A rapidecka... no neviem. Doteraz som mal leona 1,4 tsi a relativne v pohode, ale tentokrat chcem atmosferu.

Ja si prave tiez myslim, ze Citron tam tu 1,6 vti dava nejaky piatok - tusim od 2010 (?), takze by mala byt celkom vychytana. Nehovoriac o tom, ze bmw ju davalo do jednotkovych bavorakov a tusim aj do mini...
tafi07
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod aikoN 17. 9. 2017 14:02

1.6VTi by mělo být od roku 2010 už v pohodě.

viz. https://www.autorevue.cz/techto-20-moto ... m-obloukem

Ale upřímně řečeno, kdybych do toho měl jít já, úplně bez pochybností by to nebylo. Na kecy "od francouze ruky pryč" se vyser. Ovšem je třeba se smířit s větší ztrátou hodnoty, pokud to budeš chtít dále prodat.
Naposledy upravil aikoN dne 17. 9. 2017 14:03, celkově upraveno 1
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 17. 9. 2017 14:02

Proti Leonu 1,4 TSI to bude oboje krok zpět, ale kdo chce kam...
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tafi07 17. 9. 2017 14:30

S obidvomi zalezitostami (vacsia strata hodnoty pri citrone, aj "krok spet" oproti 1,4 tsi) som vnutorne vysporiadany :-)

Leon mal tiez svoje muchy. Bola to 2012 s 60 t. km, ale pocuvat kazde rano po starte to chrastenie z motora a rozmylat, ci uz rozvodom nastal ich cas,,, no nic moc. Inac na Leone som mal dlhodobu po 3 rokoch uplne rovnaku ako na astre po 4 r. - 7,1 l/100 km. Rovnaky profil jazd, rovnaky vodic. Vykono akoze jasne - lepsie leon, ale do mesta zase az taku raketu nepotrebujem, 1,6 atmo v pohode staci. Dolezitejsia je spolahlivost, celkovy stav a povod.

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

aikoN píše:1.6VTi by mělo být od roku 2010 už v pohodě.

viz. https://www.autorevue.cz/techto-20-moto ... m-obloukem

Ale upřímně řečeno, kdybych do toho měl jít já, úplně bez pochybností by to nebylo. Na kecy "od francouze ruky pryč" se vyser. Ovšem je třeba se smířit s větší ztrátou hodnoty, pokud to budeš chtít dále prodat.



aikoN: dik za link. O 1,6 vti som sa docital nasledovne:

Po stránce dynamiky a spotřeby jedna z nejpovedenějších šestnáctistovek, jedno zda v atmosférické či přeplňované verzi. Až do jara 2010 se bohužel motor vzešlý ze společného vývoje PSA a BMW potýkal s problematickými řetězovými rozvody. Jednak zásluhou nízké odolnosti řetězu, jednak nedokonalým tlakovým spojem vačkové hřídele a rozvodového kola, který se časem „vykýval“ a způsobil kompletní rozladění rozvodového mechanismu.
Přeplňované verze navíc trpí nadměrnou tvorbou karbonu, který následně způsobuje širokou plejádu problémů s nerovnoměrným chodem motoru a dokonce i samozápaly. Stejně jako v případě většiny podobně problémových agregátů platí, že čím novější ročník, tím vychytanější. Je zajímavé, že konstrukčně podobná čtrnáctistovka 1.4 VTi (EP3) byla výrazně spolehlivější (chrastící rozvodový řetěz ji však občas také postihnul)...

Z toho pre mna vyplyva nasledovne:
1. Problematicke rozvody uz by mali byt ok
2. Zakarbonovanie sa tejto verzie netykalo?
3. Dynamika a spotreba fajn. To je ale v hyundaiackej 1,6 mpi tiez. Tam je naviec 6-ka, ktora spotrebu znizuje este viac, hlavne na dialniciach,
tafi07
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod aikoN 17. 9. 2017 15:06

Co jsem se ptal v servisu, tak se zakarbonování týká i VTi, ale ne v takové míře jako u THP. Důležité je motor nepodtáčet, což se z principu u atmosféry neděje tak často, jako u turbobenzínu, který k podtáčení řidiče svádí. Jako doplněk lze v autorizáku taky koupit aditivum, které se dává co 10 tkm a pomáhá od usazenin motor čistit. Asi to nedokáže zázraky a vyložený sajrajt to neodstraní, ale spolu s rozumným jízdním stylem by to pak z logiky věci mělo být v pohodě.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 17. 9. 2017 15:09

A jaký je rozpočet?
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatV 17. 9. 2017 15:10

Měli jsme C4 1.4 VTi a nevím, no. Pokud odhlídnu od toho, že to nejelo, tak tragická francouzská převodovka, špatně dávkovatelný brzdy, mrtvý nepřesný řízení, špatně odhlučněná střecha, lupání od zadní nápravy, horší startování na N95 a celkově takovej fórovej lowcost interier.

Radši bych vzal třeba Focuse.
PatV
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 17. 9. 2017 15:17

Co se Hyundaie týče, mám od dvou kolegů v práci, co mají i30, info, že je tam problém s díly z druhovýroby - skoro nic není a tím pádem se musí často kupovat drahý originál i tam, kde to nemá smysl. Tady bych ale čekal, že se to vzhledem k rostoucí oblíbenosti značky u nás časem zlepší.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků