Tak jsem behem 14 dnu absolvoval hafo navstev dileru, abych si zmapoval co je na trhu k dispozici, kdyz chce clovek automat, 4x4, aspon trosku rozumnou dynamiku, trochu vetsi kufr nez ma Yeti a baj voko rozpocet +-1M a chce nove. No abych se priznal, je to desne, to co se nabizi a jak to v realu vypada. Ano, jsem uz asi kapku rozmazleny, to nepopiram, ale zase ne nijak moc. Zaroven preferuji SUV pred kombi ci MPV a zaroven chci i nejakou vybavu (kuze, navi, dobra svetla je zaklad..)
Auta bud nefunguji, nebo jsou hnusna, nebo je tam vzdy "neco".
Obecny problem je ten, ze ta stredne mala SUV proste nemaji kufr (Tiguan, CX-5, Sportage...) a velko kufrova moc nejsou, nicmene predbiham.
Kia - v podstate pro vyber vyhovuje Sorento. Jenze s motorem, automatem a vybavou je to bratu 1,3 a po sleve cca 1,15 kilo korun. Jako ma to pak "vsechno" a na SUV teto kategorie i relativne prijatelnou dynamiku a relativne normalni pohon 4x4, ktery se zapne i nekdy jindy, nez jen kdyz hrabou predni kola. Mista docela dost, kufr fajn, ale ten design zadni casti vozu z boku je jak SangJong pred 10ti lety. No slo by to snest,a le za 1,3 mega korun bych si celkove predstavoval technologicky lepsi auto, napr. nejakych schopnejsi a rychlejsi automat, palubni system a ne navi od cinanu apod.
Hyunadi - Santa Fe je pekne auto o tom zadna. Z venku se mi tuze libi. Ale uvnitr to je jak korejske bakelitove kolotoce pred 10ti lety. Za bratru mega korun prijatelna dynamika, hrozny automat, dost mista, vybava taky ok, ale interier vazne otresny. K tomu navic ten jejich pohon ala Haldex 1. generace to vazne ne.
Mitsu Outlander - opet mega korun a... a ten design. Ten proste neni takovy, ze je neutralni ci neco takoveho a maximalne se muze libit. To auto je bud odporne, nebo krasne, zalezi na vkusu kazdeho. Pro mne bohuzel to prvni. Za to bych se stydel v tom jezdit, at je jinak auto jakekoli. Velka vyhoda je 7 mist bez ztraty mista kufru a to s plnohodnotnou rezervou, coz se jen tak nevidi.
S-Max - to auto je takovy ideal asi z meho pohledu. To bych bral, jenze ten design nove generace je proste fuj fuj navic i interier je jak u auta ne za 1,2 ale za 0,4 mega korun. Proste takove divne velke plochy plastoveho vzhledu. Palubni system nic moc. Dvouspojkova prevodovka trapne pomala a dynamicky je to bidne spolu s automatem se dostavame na uroven Dacie Lodgy s 1.0 a LPG.
Mondeo+Mazda 6 - na to musi mit clovek zaludek. Ja ho nastesti nemam. KOmbinace se 4x4 jsou proste utrpenim a navic ani ten zbytek neni nejak oslnivy.
Sup - pokud chce clovek dobre 4x4, dobry automat, dobrou dynamiku a dobrou vybavu kterou ani neumi pojmenovat, je to asi nejlepsi volba. K tomu kufr srovnatelny s temi MPV a SUV. Za bratru 1,3 (0,95) ma brko co ma 280 koni a stovku pod 6. Valcuje vsechny o dve tridy, prostorem, komfortem, proste vsim. No jenze je to Skoda a je na kazdem rohu a navic ten kombi je takovy blbe divne skaredy, nejak sem mu neprisel na chut.
Mensi SUV - CX-5, Tiguan, Sportage, X-trail... - zasadni problem jsou motory, ktere jim chybi a tim padem bidna dynamika. Kufr litrove vypada vetsinou ok (550 +-) nicmene realita je jina. Plytke, nerozmerne apod. jako clovek nalozi, ale ... je to proste male v tomto ohledu, chybi tomu vetsinou vybavy a nejake modernosti a kdzy uz neco z toho to auto +- ma, dostave se cenami do nesmyslu.
Sumarum - proste neni realne co vybrat za techto podminek. Bud to auto ma +- to, co by clovek chtel, ale pak je u nej cenovka, kterou si to nezaslouzi (Sorento), nebo je vse ok, ale zase je to nuda (Sup), nebo to ma i cenu apod. docela ok, ale zase je to hnusne uvnitr (Smax) nebo je to hnusne zvenku (Outlander) nebo tak nejak.
A jelikoz se mi vice davat nechce a rocni Grand Cherokee jsou porad tak 1,3 tak nevim co vzit.