Ojetý naftový hotheč na dálnici

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod one-z 5. 7. 2015 14:06

glider píše:
one-z píše:Proč je 96kW nebezbečnej motor?

jak člověk vytočí benzin, tak je hned vrah malých dětí :D


v zaklade ma 96kW velmi tragicky priebeh, kde dole nic nic, v 1900rpm to vyleti a potom umre..nic prijemne co sa tyka ovladatelnosti a pouzitelnosti

a to s vrahom poznam a celkom si to uzivam, najlepsie rozbeh okolo zastavky, 1plny, 2plny a vsetci pozraju ako na vraha :D

Arnie J píše:technická, co má stoupání společného s trakcí? :D


ta ten autobusak moc vytocil? :D

tak skus ist kopec s lahkym motorom napredku a s naftou (najlepsie v zime)


Tak to je o zvyku bych řek, jestli se vyplatí hodit vyšší kvalt nebo točit dál :-)
Právě znám to moc dobře, když chci dynamiku podobnou tribitovi od 1,4 74, tak při prvním podřazení za dva na výjezdu z obce se někdo ozve, pokud nejedu sám, ve městě všichni čumí. Pokud je hlasitější vejfuk jako byl na Deltě, tak před předjížděním už ví, že bude nějaká akce a víc se mi stávalo, že mi zrychlovali.


Zimu mám na mysli, v zimě to tam ještě neznám, ale ta silnice už byla párkrát i uzavřena..

-- 5. 7. 2015 15:51 --

D1.8T: ttj, já si říkal, jestli to třeba není jen o jiném turbu. Tak to trakce špatná nebude, když s tím funguješ ok v horách, jen bych se musel naučit RWD, nikdy jsem s tím nejel :D

Podobný průběh asi jako 2,2 tdci 114, ta brala taky hodně odspoda, tohle mi nijak zásadně nevadí, skoro vše jsem najezdil na TD motorech a už si zvykl. Navíc remap většinou ten vršek dost vylepší. FRS co máte doma je serie tedy? Čip ste nezkoušeli, jestli by to nebylo lepší?

jj, ona ta radost kolikrát není ani o rychlosti, když si občas sjedu benzinem s hezkým zvukem a rychlou reakcí na plynu, tak jsem vysmátej za chvíli jak lečo :-)) Ale aby mi to dělalo radost každý den, pořád, tak to musí mít i silnější spodek.

Ibizy s 96kW jsou celkem běžně od 70 tis, třeba:
http://auto.bazos.cz/inzerat/48578304/S ... Z-96kw.php
cupry se 118kW jsou lehce přes 100, kolem 120, rozdíl značný, ale mělo by to být v podstatě hotové auto s velkým IC, lepším turbem atd. Brzdy mají některé 4 pístkové AP racing, ale to bude asi ještě ty dražší, jinak průměr 312, otázka jestli bych to využil, když teď mám na stejnou hmotnost 256 a přijde mi to ok :-))

No zní to slibně, já teď jezdím tím čím jezdím, chtěl jsem se naučit meziplyn do brzdy a místo toho jsem ho přestal používat úplně :D
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 5. 7. 2015 21:51

Ona by ta 118d po chipu fungovala pěkně, výkonově na úrovni chipovaný 96kw 1.9tdi. Ale nesleduju ceny, tak nevim jestli to něco mění na situaci.

FRS je serie, slouží z 50% ve městě a 50% na silnicích I. a II třídy, v obou případech by byl přínos velikej, ale nenašel se nikdo, kdo by byl ochoten to zaplatit.

Kdybych uvažoval nad Cuprou, tak se s ní musim projet, abych věděl jak to funguje. Moje o generaci starší s 1.8t byla hodně natvrdo stavěná, na hladkým fungovala výborně, na rozbitým problematicky. Velký brzdy jsou fajn, ale nesou s sebou nutnost velkých kol, seriově 205/40 17 což je kravskej rozměr a jsou těžší, zvyšujou neodpruženou hmotnost. Neni to win-win. 96kw verzi hodíš na 195/50 15 s pěknýma lehkýma kolama, brzdy vybavíš lepšíma komponentama a je vystaráno jak funkčně, tak cenově. Motor by mohl být zajímavej, ale nikdy jsem s nim nejel. Koukám do tabulek a má 330Nm což je procentuálně jen mírnej nárust oproti 96kw, ale 160k má už v 3750ot. Pro mě by bylo klíčový jeho chování v oblasti maximální výkonu a jak rychle (ne)zemře. Teoreticky by mohl slušně fungovat i bez chipu, ale při těch parametrech bych na to nespoléhal.

Nakonec to pořád bude rozhodování, jestli za určitej obnos budeš mít Cupru jak si jí koupil nebo 96kW koupenou, odservisovanou a upravenou k obrazu svýmu. Finanční hledisko si musíš zohlednit sám, ale pocitově bych se přikláněl k druhý variantě. Možnost 200k v Cupře je určitě lákavá, na druhou stranu je neodiskutovatelnej fakt, že rychlost, plynulost, využití výkonu se člověk musí naučit a je dobrý investovat nějaký peníze i do sebe.

96kW má rozumný reakce na plyn a v FRS dobře rozestavěný pedály, takže heel(toe) and toe neni problem.

A ještě poslední pozn. k provozu Cupry, když jsem srazil srnu stála mě oprava přes 20tis., u obyčejný Ibizi by vyšla na 5 tis. Použitý díly nešly sehnat, takže třeba za masku jsem neplatil 500,- z vrakáče, ale 4500,- v autorizáku.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 6. 7. 2015 11:54

No v podstatě ne, cca 30 dolů.

Tak s projížďkou počítám, při kupování a čím víc se mi to auto líbí, tím víc km chci ujet, jinak je to ztráta času pro obě strany. Počítám, že to bude poměrně dost do tvrda a to to nejspíš bude mít tlumiče KO. Ta kola mě trochu štvou, ale 16" by na 312mm jít měly, jestli jsou ovšem v TP nevím. 195 R15 by se hodily možná na zimu, v létě bych je nechtěl.

Koukal jsem na grafy, jako 120d nebo 118d to není, ale ta 118kW by měla mít ten vršek o něco silnější, pak padá dolů možná ale ještě rychleji než 96. Od cca 2100 do 3900 má ta 118 nad 300 Nm, 96 má od 2000 do 2600 a kolem 3500 propad (možná špatný kus). Oproti tomu 120d má ukázkový graf. Ale ta 96 je divná, ve 4000 má o 10k vyšší ztráty. Koukal jsem na serii u těch grafů.
96
http://profituning.sk/profituning2/user ... 0Nm_02.jpg
118
http://profituning.sk/profituning2/user ... 0Nm_01.jpg
120d
http://profituning.sk/profituning2/user ... 0Nm_01.jpg
118d
http://profituning.sk/profituning2/user ... 4Nm_01.jpg
Focus taky nevypadá špatně, ono každé CR by mělo být lepší jak PD.

V případě cupry by čip určitě nebyl hned na pořadu dne, ta je dost rychlá nejen sprintem na stovku, ale i kratšími vyššími kvalty (2000@105km/h). Nakonec to bude hodně podle stavu, ač se podle fotky nedá soudit, cupry působí daleko víc udržovaným dojmem, připomíná mi to Deltu integrale vs Deltu HF.

S tou srnou si mi připomněl období Delty, kdy jsem v noci jezdil hodně pomalu. Jinak bych se nedivil, kdyby oprava vyšla levněji než na FRS, u které jsou přední nárazník a xenony ceněné zboží. A nejspíš bych to pojistil jako je teď tribit, v podstatě vše (střet se zvěří, vandalismus, krádež, živel) kromě vlastní chyby, taková poloviční HAV.
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 6. 7. 2015 13:25

CR nafty mají lepší průběh, ale ty upravený PD vypadají o dost líp než serie. I když třeba u tý 96kW bych chtěl, aby byla seříznutá někde kolem 360Nm, byla ve středních otáčkách slabší a celkově plynulejší. Je to do jistý míry pocitová záležitost.

Samozřejmě, že pokud průzkum trhu ukáže, že Cupry jsou zachovalejší při mírným navýšení ceny, má smysl o nich uvažovat. Rozměr 195/50 15 mám rád, rozumná výška gumy, za slušný peníze jdou koupit kvalitní gumy. Ono plno lidí píčuje, že zimní užší gumy fungujou o hodně hůř než široký letní a připíšou to jen rozměru. Kdyby měli UHP v ekvivalentním rozměru, mmožná by byly překvapený. Např. semislick na e36 mám 205/50 15 a funguje to rozumně. Resp. v provozu už neni uplně snadný hledat hranici přilnavosti. FRS nejezdí dobře ani 16". Je to trochu akademická debata, když nevíme jak Cupra jezdí, jen radim dát pozor. Ono je obtížný dát dokupy všechny potřebný informace během pár(desítek) km zkušební jízdy. Navíc se k tomu můžou přidat tebou zmíněný problémy s mrtvýma dílama podvozku nebo zásah tunera. Kdysi se u kamarádů sešli 2ks 205gti, jedno s nákladně upraveným a odladěným podvozkem, druhý s uřízlýma pružinama, vzadu pootočený torzky, velký gumový kostky jako dorazy přidrátovaný k ramenům, kola šířky 8 a 9 palců. Rozdíl v ježdění neuvěřitelnej, paradoxně kus s dojebaným podvozkem a širokýma kolama vizuálně působil líp.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 6. 7. 2015 13:30

one: kde mas pojistenou kradez mimo havarijko? Podle myho pojistovaka to neni mozny.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 6. 7. 2015 20:02

D1.8T: Pocitově asi jo, rozdíl 20-30Nm v téhle hodnotě už moc cítit nebude.

Teď jsem kouknul na pneunet a v té 17 jsou tam dvě zimní pneu, nvm jestli to je teď v létě, ale počítám, že ty 16 v TP snad budou, když je OIRS mít taky může, ale palba za sadu to je tak jako tak, to máš pravdu. Nevím jak jezdí FRS, ale myslim že já bych jí za strašnou neoznačil, vesměs jezdím pěkný povrch a když je silnice horší, tak spíš že má boule, než rozbitý povrch. Tvoje nároky budou o několik levelů dále bych řekl :-) Jestli to koupim, tak si to pak projedeš když budeš mít zájem. Ta 96 bude asi stejná jako FRS a bohužel málokterá působí originálním dojmem a říznutým pružinám a podobným úpravám ala ta 205 bych se nedivil.


Jell: mea culpa, prolít jsem smlouvu a krádež s limitem 100k tam je, ale platnost byla jeden rok, takže teď dva roky už to neplatí, dobrý vědět no.. Limity jsou 150/150, zbytek snad platí, nemám jí už u sebe. Je to Allianz exklusive. Kdyžtak zítra bych kouknul víc, kdyby tě to zajímalo.
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 6. 7. 2015 20:12

Uvidíš, samozřejmě, že různý lidi, můžou mít odlišný názory. Co jednomu vadí, druhýmu nemusí a levely v tom nehrajou roli. Ber to jako tipy na co se zaměřit.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 6. 7. 2015 20:43

Jasně, díky :-)
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 6. 7. 2015 23:16

one: jeste mi uplne nesedi ten vandalismus :)
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 7. 7. 2015 07:16

Už se něco vybralo? Pár dní jsem tu nebyl, tak by mě zajímal výsledek :))
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 7. 7. 2015 08:42

Opel Astra F Combi 1.7 TD
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thompson111 7. 7. 2015 13:33

Escort 1.8TD bude ostřejší, hlavně v zatáčkách :D
Thompson111
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 7. 7. 2015 13:36

Jedině Lupo 3L
anonym

Odeslat příspěvekod dali007 7. 7. 2015 15:30

Tak do zatáček je přece nejlepší Reliant Robin to ví každý :D
dali007
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 7. 7. 2015 15:48

Heh proč jsem to četl Renault Robin? :D
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků