Auto do 70 - 80 000

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ludek_II 1. 10. 2014 07:30

To eLzyx: Mohl bys mi prosím doporučit právě nějaké to Volvo, které by mohlo být provozně levnější ? Mě by to zajímalo.
Ludek_II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 1. 10. 2014 07:31

V40 :-)
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ludek_II 1. 10. 2014 07:43

A proč jich tedy potkávám tak málo ? ;-)
Ludek_II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 1. 10. 2014 07:45

Ludek_II píše:To eLzyx: Mohl bys mi prosím doporučit právě nějaké to Volvo, které by mohlo být provozně levnější ? Mě by to zajímalo.

psal jsem za určitých okolností ... Volvo se hodí pokud jezdíš dlouhé štreky. Má velmi odolný podvozek (obvykle na něj nemusíš do 250t km vůbec sáhnout a to ani když jezdíš po našich tankodromech, zadní víceprvková náprava vydrží klíďo půlmega bez servisu), dlouhé servisní intervaly (160t km rozvody, některé motory i 240t km, 30t km olej ... pokud to najezdíš za půlrok slušným stylem, neviděl bych problém). Spojka včetně dvouhmoty vydrží také relativně mnoho ... 300t km. Stejně tak turbodmychadla nemívají problém dožít se 350t km. Většina motorů nemá konstrukční problémy, takže nemusíš řešit brzkou výměnu či G.O. Stejně tak manuální převodovky nemají žádné extra problémy (ale je dobré v nich aspoň po 150t km vyměnit olej). Pokud nekoupíš vylágrovaný střep, tak u Volva prakticky neexistuje že by motor žral víc jak litr oleje na 10000km, tj. za servisní interval zvedneš kapotu a doleješ olej max. 2-3x. U některých aut je to zapotřebí klidně každé druhé tankování.

Ekonomičtější je také ve chvíli, kdy jezdíš velmi rychle. Což platí pro většinu velkoobjemových motorů. Když budeš každý den lítat 200+ po dálnici s tím Focusem, tak se také nemusí dožít další technické ... ten motor prostě odděláš.

Dalším ekonomickým aspektem je ochrana investic v podobě vyšší pravděpodobnosti přežití nehody. Když tě někdo veme na bok a (při)zabije ti manželku/přítelkyni/dítě, tak jsi přišel o mnohem víc, ve srovnání s pár sty litry paliva, které bys jinak ušetřil v lehčím a úspornějším autě.

Je to prostě o vhodně zvoleném autě k účelu a způsobu jízd. Takže to může být klidně i Saab, Subaru (potřebuješ dobře fungující 4x4?) ... Smart (jezdíš jen po městě a navíc jen sám či max. ve dvou? No tak je nesmysl tahat s sebou 2t káru, ne?)
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ludek_II 1. 10. 2014 08:06

Děkuji za vyčerpávající odpověď. Předpokládám, že toto platí obecně pro všechna Volva /S40,S60,S80/
Ludek_II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 1. 10. 2014 08:23

víceméně ano. Akorát ta S40/V50 je v podstatě Focus, přičemž životnost podvozkových dílů ve srovnání s Focusem může být mírně horší kvůli vyšší váze(více výbavy). Pro příměstský provoz to ale může být vhodnější auto, než robustnější S60/S80/V70/XC ...
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 1. 10. 2014 09:28

S40/V50 je v podstate focus, ale Volvo ten podvozek prepracovalo coz zvysilo cenu dilu pri pripadne vymene. Konretni priklad, predni lozisko na FFII 2.0TDCI cca 4000kc dil v Autorizaku, predni lozisko na VOlvo V50 2.0D 8500kc dil protoze se s loziskem musi menit i naboj kola
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 1. 10. 2014 10:53

na to se schválně kouknu :hm Ale to s tím nábojem je u Volva fakt, ložisko vždy komplet s nábojem. Tuhle tendenci mají cirka od Volva 850. Ale aspoň to ložisko nezkurví servisák při vlisování. A něco ušetříš za práci. Já si nechal měnit náboj u svého Volva a práce vyšla na 700Kč včetně geometrie (neautorizák). Mechoš si u toho chrochtal blahem, jak to jde dobře rozdělat a vyměnit.
http://autond.cz/volvo/hledani.php?text ... &trideni=1
6500Kč v originále. Od SKF za 2000Kč. Pasuje i na Forda

jinak S40/V50 jdou tak nějak mimo mě. Já mám rád hlavně ta velká Volva.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 1. 10. 2014 11:19

To je uz asi vseobecnej trend, mam to taky dokupy, na druhou stranu bylo za pul hodinky hotovo. A taky to slo hezky, ale ma nepomerne novejsi auto.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod R4de 1. 10. 2014 18:44

A jaký by jste doporučili autobazar? Pohybuju se často v okolí Brna a Zlína.
R4de
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jelass 1. 10. 2014 22:50

Nevím, naše země je dost malá na to, aby ji nebyl problém objet 2x pro dobré auto.

Ale Brňáků je tady dost, tak snad odpoví.

Spíš bych šel po hyperinzerci, sbazaru, aukru atd. a hlavně nekoukej na kilometry ale na stav a funkčnost všech prvků.
Mondeo MK4 1.6eb, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p:Mondeo MK3 fl 2.0i Viva, Kiwi 8G ufo 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 1. 10. 2014 23:17

http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype= ... sort=price

A jaká jsou Volva S40 v "předfocusové éře" ?
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Jelass 1. 10. 2014 23:36

překopaná Carisma vyráběná v holandsku či kde a před fl dost hnijící. V podstatě takové über volvo.
Mondeo MK4 1.6eb, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p:Mondeo MK3 fl 2.0i Viva, Kiwi 8G ufo 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 2. 10. 2014 01:04

No TVL, tak to je slušnej oddíl to VOLVO. Asi proto ho koupili číňani, sblížila je schopnost vždycky někde něco vopajcovat.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod eLzyx 2. 10. 2014 07:07

s tím "dost" hnijící bych byl opatrný. Nehnije to jen tak, hnije to u vyjetých kusů, které nikdo nijak neudržuje (ani neumyje po zimě), prostě klasika v podobě auta za 30t Kč. Jinak je to stále minimálně průměr co se týče antikorozní ochrany (cirka úroveň Fordů z podobných let). Pofacelift (od 2001) je na tom mnohem lépe, shnilý kus jsem neviděl.
Pokud se budeme bavit o pofaceliftu (předfacelift fakt nemá smysl kupovat), tak všechny motory jsou Volvo, resp. minimálně jde o přepracovanou cizí produkci (např. 1.9D je původem od Renaultu, ale v pofaceliftu jej ve Volvu upravili). Nejlepší motor do S40/V40 je 2.0T. Není to nejlehčí auto, takže ty 1.8i a 2.0i jsou spíše pro defenzivnější řidiče, přitom spotřeba paliva není u té 2.0T o moc větší (já s tím jezdil za 8, ale dá se jet i za 7,5). Akorát u té 2.0t a T4 je nutné si uvědomit, že veškeré díly jsou proti zbytku motorizací jiné a liší se i od bratříčka - Carismy. Větší brzdy, větší průměr výfuku, jiné filtry, jiné rozvody(shodné s pětiválci) ...

-- 2. 10. 2014 07:11 --

Honza42 píše:No TVL, tak to je slušnej oddíl to VOLVO. Asi proto ho koupili číňani, sblížila je schopnost vždycky někde něco vopajcovat.

děláš jako kdyby ostatní automobilky nenakupovali pro své low-end modely technologie jinde. Mercedes kupuje motory u Renaultu, dokonce mají s Renaultem i spoluvývoj na některých automobilech. Ford nakupuje dieselové motory u PSA (Peugeot, Citroen). A našlo by se jistě několik dalších příkladů
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků