Ludek_II píše:To eLzyx: Mohl bys mi prosím doporučit právě nějaké to Volvo, které by mohlo být provozně levnější ? Mě by to zajímalo.
psal jsem za určitých okolností ... Volvo se hodí pokud jezdíš dlouhé štreky. Má velmi odolný podvozek (obvykle na něj nemusíš do 250t km vůbec sáhnout a to ani když jezdíš po našich tankodromech, zadní víceprvková náprava vydrží klíďo půlmega bez servisu), dlouhé servisní intervaly (160t km rozvody, některé motory i 240t km, 30t km olej ... pokud to najezdíš za půlrok slušným stylem, neviděl bych problém). Spojka včetně dvouhmoty vydrží také relativně mnoho ... 300t km. Stejně tak turbodmychadla nemívají problém dožít se 350t km. Většina motorů nemá konstrukční problémy, takže nemusíš řešit brzkou výměnu či G.O. Stejně tak manuální převodovky nemají žádné extra problémy (ale je dobré v nich aspoň po 150t km vyměnit olej). Pokud nekoupíš vylágrovaný střep, tak u Volva prakticky neexistuje že by motor žral víc jak litr oleje na 10000km, tj. za servisní interval zvedneš kapotu a doleješ olej max. 2-3x. U některých aut je to zapotřebí klidně každé druhé tankování.
Ekonomičtější je také ve chvíli, kdy jezdíš velmi rychle. Což platí pro většinu velkoobjemových motorů. Když budeš každý den lítat 200+ po dálnici s tím Focusem, tak se také nemusí dožít další technické ... ten motor prostě odděláš.
Dalším ekonomickým aspektem je ochrana investic v podobě vyšší pravděpodobnosti přežití nehody. Když tě někdo veme na bok a (při)zabije ti manželku/přítelkyni/dítě, tak jsi přišel o mnohem víc, ve srovnání s pár sty litry paliva, které bys jinak ušetřil v lehčím a úspornějším autě.
Je to prostě o vhodně zvoleném autě k účelu a způsobu jízd. Takže to může být klidně i Saab, Subaru (potřebuješ dobře fungující 4x4?) ... Smart (jezdíš jen po městě a navíc jen sám či max. ve dvou? No tak je nesmysl tahat s sebou 2t káru, ne?)