Seat Alhambra 1,4 TSI alebo 2.0 TSI + DSG

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 7. 2014 11:22

Pořád jsme stejně. Já jen napsal, že u těžšího auto se stejným motorem bude trpět i rozvoďák víc.
Uklidním Tě, že např. pokud pojede těžší auto např. 100km/h a lehčí 120km/h při stejných otáčkách a ustálenou rychlosti bude opotřebení rozvoďáku naprosto stejné, pokud jsi to myslel tak. Samozřejmě lehčí má delší převod...
anonymni

Odeslat příspěvekod Hyza 25. 7. 2014 11:34

PaulZ píše:Jenomže Alhambra je o polovinu těžší než Fábie. A rázy při zrychlování budou na motor tj. i řetěz mnohom větší. Jinak první úprava TSI byla v omezení nástupu točivého momentu pro šetření řetězu. A u takového auta jako je Alhambra navíc v převážně městském provozu bude motor mnohem víc namáhaný než třeba u Fabie.

zajimalo by me jak se odrazi hmotnost vozidla na tom jak je namahany rozvodovy retez. umi to nekdo vysvetlit? :nenapadne
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jim 25. 7. 2014 11:51

Mě to taky nedává smysl ve spojení s váhou auta.

Pokud by šlo o zvýšení výkonu, tak to by mělo logiku. Motor se rychleji vytáčí, tudíž zátěž se skutečně zvyšuje....ale váha, hmm no nevím, nechám se poučit... :hm
Fabia RS Dieselpower - 274PS@578Nm - EX
BMW 335Cd Dieselpower - 340PS@707Nm
Jim
TDI tuner roku 2007

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 7. 2014 12:03

Hyza píše:
PaulZ píše:Jenomže Alhambra je o polovinu těžší než Fábie. A rázy při zrychlování budou na motor tj. i řetěz mnohom větší. Jinak první úprava TSI byla v omezení nástupu točivého momentu pro šetření řetězu. A u takového auta jako je Alhambra navíc v převážně městském provozu bude motor mnohem víc namáhaný než třeba u Fabie.

zajimalo by me jak se odrazi hmotnost vozidla na tom jak je namahany rozvodovy retez. umi to nekdo vysvetlit? :nenapadne

Jezdil jsi někdy se stejným motorem a o polovinu těžším autem? Pak Ti nemusím vysvětlovat např. počet řazení, kolik musíš šlápnout na plyn atd. A rozvodový řetěz trpí hlavně rázy/jako každý jiný řetěz/. Při konstatní rychlosti takový řetěz musí vydržet třeba 100 000 pracovních hodin. Pokud zrychluje a zpomaluje/ tím se i prohýbá/ opotřebení se mnohonásobně zvyšuje. Pak některé vydržely v TSI hluboko pod 1000 pracovních hodin, což je u řetězu naprosto směšné.
Jinak opotřebení řetězu je většinou v jeho prodloužení nad přípustnou délku-ne fyzickému zničení aby mě někdo nenapadal za dezinformaci.
anonymni

Odeslat příspěvekod K86 25. 7. 2014 12:45

Tva teorie zatizeni motoru je blbost, uz to pochop!
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 7. 2014 12:48

Vysvětli. Rád se nechám poučit jak v 1650 kg autě se méně řadí, méně přidává plyn jak v autě 1100kg se stejným motorem. To ještě nemluvím o dost kratší převodovce Alhambry.
No začíná mě připadat, že snad ani nevíš, že rychlost rozvodového řetězu je přímo úměrná otáčkám motoru-to by mnohé vysvětlovalo... :D
anonymni

Odeslat příspěvekod karf 25. 7. 2014 13:55

Rozvodový řetěz je zatížený pouze kr. momentem od vačkových hřídelů. A ten je zase dán počtem ventilů, tuhostí pružin ventilů (tlakem ve válci na ploše ventilu) případně tvarem vaček a dalšíma ztrátama. Samozřejmě že když jde motor na volnoběh bez zatížení, tak je namáhání jiné než ve vysokých otáčkách na maximální výkon.

100000 pracovních hodin motoru se dá brát asi jako (při průměrné rychlosti 70km/h) 7000000km. To jsi asi přestřelil, ne?
karf
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 7. 2014 14:01

Rozvodový řetěz je poháněný od klikové hřídele, takže všechny změny otáček se projevují rázy na řetěz. A když není řetěz potřebně dimenzovaný tak se postupně natahuje k čemu změny otáček dost pomáhají/ono se natahují všechny řetězy aby jsem byl přesný, jen některé rychleji :D /
100 000 pracovních hodin bylo míněno u strojů v průmyslu, bez změn rychlosti řetězu. U aut kde se mění rychlost řetězu podle otáček je to samozřejmě blbost. A navíc jsou u rozvodových řetězů u aut takové obvodové rychlosti které se v průmyslu běžně nepoužívají.
anonymni

Odeslat příspěvekod K86 25. 7. 2014 15:30

jenze tady retez pohybuje jen s hmotnosti vacek, ne celeho auta.
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 7. 2014 17:24

Samozřejmě to je přece jasné. Jenže řetěz je poháněný od klikovky a veškeré změny otáček musí okamžitě přenést. A každá změna otáček mu škodí víc než stabilní rychlost. To není výmysl, ideální pro řetěz jsou nic moc velké stabilní otáčky. To se dá dočíst v každé odborné publikaci.
A prostě u velkého a těžkého auta se nevyhneš častějšímu řazení, navíc všechny kvalty jsou kratší a řetěz má vyšší obvodovou rychlost při všech režimech a celkově víc trpí. Samozřejmě pokud je po změně víc dimenzovaný možná to není zásadní.
Je taky velký rozdíl když auto jezdí třeba po dálnicích nebo ve městě kde se neustále zrychluje a zpomaluje.
anonymni

Odeslat příspěvekod Duri13 25. 7. 2014 18:00

glider píše:tak to budes spoko aj s 1,4 TSI a kedtak DSG podradi

Jak pozerám, tak pozerám, v SK cenníku kombináciu 1.4TSI DSG nevidím...
:hm
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pufko 25. 7. 2014 20:46

Duri13 píše:
glider píše:tak to budes spoko aj s 1,4 TSI a kedtak DSG podradi

Jak pozerám, tak pozerám, v SK cenníku kombináciu 1.4TSI DSG nevidím...
:hm
... kto by takú hlúpu kombináciu kupoval
pufko
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod spitfireXIV 25. 7. 2014 21:07

K86 píše:jenze tady retez pohybuje jen s hmotnosti vacek, ne celeho auta.

Na kole taky 100kg chlap namáhá řetěz víc, než 50kg sušinka. A fyzika je jenom jedna. B-) :D
spitfireXIV
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ban 25. 7. 2014 21:17

Duri13 píše:
glider píše:tak to budes spoko aj s 1,4 TSI a kedtak DSG podradi

Jak pozerám, tak pozerám, v SK cenníku kombináciu 1.4TSI DSG nevidím...
:hm


v cechach je v ponuke. aj u nas bola po uvedeni noveho modelu na trh
ban
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 7. 2014 08:12

pufko píše:
Duri13 píše:
glider píše:tak to budes spoko aj s 1,4 TSI a kedtak DSG podradi

Jak pozerám, tak pozerám, v SK cenníku kombináciu 1.4TSI DSG nevidím...
:hm
... kto by takú hlúpu kombináciu kupoval

Ono je tam přímo dábelský příplatek za 2.0 TDI, přece jenom 100 000 kč navíc oproti podobně výkonné 1.4 TSI je dost.
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron