od 3MPS 1. 11. 2014 22:44
Znáš to, kdo se bojí...
Subaru se vůbec nemusáš bát. Mylsím to zcela vážně. Jednak, existuje velké množství opravdu odborníků, nejen měničů dílů . například AWD, Proturbo (Nowak).... Mezi značkovými servisy také najdeš slušný, máte ho i v Hradci (p. Polák). Hodně věcí se dá koupit velmi levně u řady aftm. prodejců ve velmi dobré kvalitě, skoro jako originály FHI. DRahý výfukový systém, který bohužel skoro neexistuje v druhovýrobě,udělají kluci v nereze na počkání (1 den) kousek od Bratislavy a navíc v nerezu.
Motory - pokud nejde o dýzl 2008-2010 jsou bez problému, s výjimkou WRX/STI/XT 2,5, ke kterým se majitel choval jako dobytek-ty občas začnou klepat na klice. Oprava je zhruba 50 tisíc, ale za tuto částku máš nový motor.
Kastle je totál bez problémů, navíc Subaru je velmi odolné, co se týká koroze, zejména ročníky po zavedení Legacy IV (tedy po roce 2005 u Outbacku a 2006 u Legacy). Spotřeba je pohoda, třebas já jsem jezdil s H6/180kW a AT za 9/100, po městě za 12, tedy úměrn výkonu a druhu pohonu. S 2,0R jezdíme jí i žena pod 8/100, manuální převodovka.
Včera jsem viděl své Legacy z roku 2006 odstrojené kvůli nástřiku spodku (poprvé) a na kastli nikde ani sebemenší pupíneček koroze - takže tohoto se neboj.
Motory 2,5SOHC jdou dobře přestavět na LPG, resp. přestavět jdou všechny a na poslední generaci přímovstřiků. U měkterých verzí je trochu problém se seřízením vent. vůlí, kontrola je v pohodě u všech verzí. V ILOSu Liberec dokáží údajně seřídit ventily na 2xDOHC bez vyndání motoru. To-jednou za 30tkm v případě LPG - není nic, co by se nedalo zvládnout.
Elektrika - no comment. Absolutně bez potíží, s výjimkou stavu, kdy motor padne do režim, kdy se rozsvítí check engine, přestane fungovat tempomat. Na 99% je na vině chyba P0420=účinnost katalyzátoru. Věc řeší redukce pod zadní sondu a ato jezdí dalších X let dál. Podorbnosti na přílsušném DF Subaru.
Výhodou je, že se nekradou.
Nejsem fanatik této značky, ale komu SUbaru jednou sedne, už nechce (obvykle) jinak. I to je můj případ a vypadá to, že 2,0R bude snad brzy nahrazeno ze stejné stáje.
Snažil jsem se přesvědčit, že jsou i jiné značky a v posledním měsící jsem zkusil:
Mazda 6 2,5GTA, Honda Accord 2,4i 6MT, Honda CR-V 2,0i 6MT, Supern II 1,8 TSI, Leon ST FR 110kW, Toyota Auris 1,6i, Honda Civic kombi 1,8i, Lexus IS250 V6 AT, a asi ještě něo dalšího - jo ještě Forester 2,5 X 5MT a Forester 2,5XT 5MT, Outback 2,5 123kW CVT a Legacy 2,0i CVT a Subaru XV. Prvních 8 jsem zavrhnul a zbývá mi Subaru. Prostě je "TO" tam. XV je malý, takže nakonec ne, ale jinak supr čupr povoz, nový agilní motor, tiché, paráda. CVT zvažuji, bohužel Subaru s manuálem je jen u Forestera, koncepčně nám více sedí kombíky (zejména Legacy), ale byl-li by pěkný a nebouraná Fory, tak klidně, zejména 2,5X.
Subaru je auto do nepohody, žádná přešlechtěná fiflena s milionem *****ítek, ale poctivý železo, na kterým se nemá moc co podělat. Snad jen viskozní spojka kolem 200-250tkm se může objevit, ale kluci na SLoavči ji zrepasují za pár tisícovek a je zase na 250tkm pokoj.