Stránka 1 z 13

Vyvážení kol...

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 3. 2008 21:39
od HondaMan
Tek jsem dneska přezul na letní, ale zjistil jsem, že na každé kole mám cca 100gramů závaží...
Me se to zdá opravdu hodně... Nemůže to být důvod k reklamaci pneu??? Disky jsou na 95% v poho...

Btw. zatím jsem najel jen cca 3km po mestě, ale zdá se mi že mi i přes všechna ta závaží od 100kmph háže volant :cry:

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 3. 2008 21:50
od Vana666
jsou to nové gumy ?

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 3. 2008 21:52
od HondaMan
Ano... nové GY Eagle F1 195/50R15

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 3. 2008 21:55
od Vana666
nevím jestli je nějaká norma jakosti ve vztahu k počtu závaží
ale sto gramů je fakt hodně
takové gumy bych určitě nechtěl

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 3. 2008 21:57
od HondaMan
Me se to také nelíbí, ale co s tím mám dělat???
Je to cca 70g na vnější a 30g na vnitřní straně...
Ta vnější je dost u středu... ale to by nemelo vadit...

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 3. 2008 21:59
od Vana666
ovšem nemělo by to házet volantem
Pokud háže, reklamuj ať si to servis řeší jak chce

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 3. 2008 22:09
od HondaMan
To je mi jasný... zatím jsem s tím jel 100+ asi 10 vteřin :-) tak si nejsem jistý...

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 3. 2008 22:38
od shi
Co se týče závaží, možná by pomohlo gumu na disku pootočit. Jestli jsou na pneumatice barevné puntíky (zelený/žlutý a červený) tak ty ukazují kde má guma kolik hmoty. Podle toho by se měla nasadit na disk (ten prý na sobě taky mívá nějakou značku), případně podle toho by se měl umístit ventilek. Jenomže to v pneuservisech nikdo ani netuší a tak to nasazují jak je zrovna napadne.

Stalo se mi, že když to čirou náhodou trefili na jedné pneumatice v servise správně, tak na ní nebylo potřeba žádné závaží!

Jako na potvoru mají různé firmy různé barevné značení.

Pro goodyear by mohlo platit tohle:
The red dot that you find on the tire is a alignment mark for the tire valve,the yellow dot is the heavy spot of the tire,to indicate to the tech if he has a out of balance wheel assembly to counter balance the wheel and tire assembly,scott @ goodyear.

Per a product engineer at Falken Tire, these marks are just "starting" points for the tire installer to effectively mount your tires. With some of the new balancing equipment out there, the machine can do a more accurate job matching and balancing then simply relying on these dots alone.

Zdroj:
http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=86379&page=3

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 3. 2008 22:43
od Vana666
shi: to máš sice pravdu a pootočení by mohlo trochu pomoct
ale jestli jsou takhle postižená všechna kola tak bude stejně něco špatně

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 3. 2008 23:07
od HondaMan
Myslím, že jedno je O.K. ale kola jsem měnil v osm večer, takže jsem to moc nestudoval...

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 3. 2008 09:30
od HondaMan
Tak jsem na ně koukal, a opravdu je jedno bez závažíček...
A na jendnom je 150g proti sobě... 75g na vnitřní straně a 75g na vnější straně :oboze

ObrázekObrázek
Tohle všechno je na jednom kole :tleskani

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 3. 2008 09:48
od David Kubját
Já mám nové alu i zimní pneu Dunlop 3D a když mi to nasazovali tak jsem měl taky skoro všude 100g,najel jsem od té doby 4000km asi za 2 měsíce a kola jsem nechal převážit a najednou mi všude více než polovinu ubrali a vše zase OK.Nejvíce mám 45g.Asi si to sedlo.Volant neškube.Nasadil jsem už letní.

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 3. 2008 09:59
od HondaMan
Btw. Kolik se normálně platí za přezutí a vyvážení???
Neřešte proč jsem to tak dělal, ale 2 kola mi přezouvali v KALTpneu a cena 700kč za 2 kusy... druhá 2 kola jsem přezouval jinde, a ceny 200kč...
Má představa byla cca 500-600 za 4 kola... tj 250-300kč za 2

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 3. 2008 10:15
od HondaMan
jo a ještě, pokud mi to cuká s volantem, znamená to že jsou špatně vyvážená jen přední, nebo mužou být špatná i zadní???

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 3. 2008 10:35
od p0etrik
Zadni ve volantu neucitis.