flekl píše:S tím vyvážením jsem nyní zažil pěkné trable.
Mám tam gumy Pirreli a loni v létě to bylo perfekt. Na zimu jsem dal zimní a po přendání zpět na letní (z disků se nesundavaly a měl jsem je popsané LP,PP,LZ,PZ), bylo znát na volantu, že tak od 115 kmitají. Tak jsem je jel vyvážit. Vyvážili na 0-0 a kmitalo to stejně jako předtím. Tak jsem jel zpět, a prohodili jsme předek za zadek, s vyvážením a bylo to stejné.
Tak jsem jel na jinou vyvažovačku jinam a to co jsem čekal, byly tam nevyváženosti okolo 20g. Dobře, tak zase vyvážení na 0-0, ale problém stále trval. Tak jsem jel opět jinam, na jinou vyvažovačku, kde jedno kolo bylo 0-0, ale druhé zase mělo něco - tuším, že 5-15. Vyvážili a zdá se nyní, že je to o hodně lepší, i když ne ještě 100%, ale tak 95%.
Z čehož tedy usuzuji, že ty vyvažovačky nemají nacejchované, hlavně když si za to vybírají peníze. Měli by to prý cejchovat a seřizovat minimálně za 1/2 roku, kde s tím pracují hodně, tak i častěji.
Takže jedno vyvážení předních kol - 3x200 Kč = 600 Kč.
Je to lumpárna na N-tou.
Jak má člověk poznat, kde mají dobrou vyvažovačku?
Kalibrace vyvažovačky s tím co popisuješ nemá absolutně nic společného. Živím se přes 20 let dodávkami strojů a spotřebního materiálu do pneuservisů po celé ČR, proto si troufám tvrdit, že vím, o čem mluvím. At vyvážíš kolo na čínské nebo evropské vyvažovačce do 0, potom ho sundáš na zem, nebo jen poootočíš o třeba 30st., znovu spustíš vyvažovačku, tak ve velkém % budeš mít nevývažek u velkých kol klidně až do 20g a to je dáno cca následujícím:
Je třeba si uvědomit, že spolu s vyvažovaným kolem se na hřídeli otáčí také centrovací kužel spolu s upínací maticí. Klasické kovové centrovací kužely mají vůči hřídeli určité vůle, aby je na hřídel bylo možno nasadit. Tyto vůle se s četností používání samozřejmě zvětšují, neboť dochází nejenom k opotřebení kuželů, ale také ke zmenšování průměru vyvažovací hřídele. Dalšími důležitými faktory při upínání hliníkových kol je velikost zkosení použitého kuželu a jeho umístění. Je třeba mít na paměti, že venkovní otvor u hliníkových kol slouží k umístění ozdobné krytky.
I při dodržení všech pravidel může dojít k problému s vyvážením kol. Tady se nabízí řešení pomocí středících konusů Haweka. Při upnutí kola pomocí kuželu Haweka jsou odstraněny veškeré vůle jak mezi vyvažovací hřídelí a kuželem, tak mezi kuželem a středícím otvorem disku. V kombinaci s přesně vrtanými deskami je pak disk přitlačován za otvory od šroubů.
Při tomto systému je dosahováno excelentních a bezreklamačních výsledků.