Co se týče závaží, možná by pomohlo gumu na disku pootočit. Jestli jsou na pneumatice barevné puntíky (zelený/žlutý a červený) tak ty ukazují kde má guma kolik hmoty. Podle toho by se měla nasadit na disk (ten prý na sobě taky mívá nějakou značku), případně podle toho by se měl umístit ventilek. Jenomže to v pneuservisech nikdo ani netuší a tak to nasazují jak je zrovna napadne.
Stalo se mi, že když to čirou náhodou trefili na jedné pneumatice v servise správně, tak na ní nebylo potřeba žádné závaží!
Jako na potvoru mají různé firmy různé barevné značení.
Pro goodyear by mohlo platit tohle:
The red dot that you find on the tire is a alignment mark for the tire valve,the yellow dot is the heavy spot of the tire,to indicate to the tech if he has a out of balance wheel assembly to counter balance the wheel and tire assembly,scott @ goodyear.
Per a product engineer at Falken Tire, these marks are just "starting" points for the tire installer to effectively mount your tires. With some of the new balancing equipment out there, the machine can do a more accurate job matching and balancing then simply relying on these dots alone.
Zdroj:
http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=86379&page=3