od pech. 21. 10. 2017 20:31
To je právě ono, tohle se děje třeba i pokud se zvolí nevhodná kola, kdy sice sedí rozměry, zális, rozteč, ale nesedí středící průměr a místo přírubou se kola středí šroubama, což je řešení, které se na osobních autech opustilo během 70 let zcela, právě kvůli problémům s vibracemi a tou dobou do výroby nabíhajícím hřebenovém řízení, které je na toto citlivější, jelikož nemá samosvorný účinek jako šnekové, nebo tlumící schopnost jako maticové....
To sice nemění nic na tom, že některé pneuservisy skutečně vyvažují pneumatiky blbě, především z důvodu nedostatečné pečlivosti při upínání do vyvažovačky a její zanedbané údržbě, především do četnosti kalibrací (min. 2x za rok), vynechané kontrole stavu diků a pneumatik, dále pro nerespektování značení pneumatik a disků od výrobce bodem vyznačením nejlehčího / nejtěžšího místa pneumatiky. Na discích je značení trvalého rázu důlkem, nálitkem nebo gravírováním, na pneumatikách na nových je, časem ale zmizí, je to jen potisk.... že disk běží zvenku, neznamená že je OK.
Pokud jsou ale pneumatiky s disky jako celek vyváženy a nejsou nijak poškozeny (napříkald vadná kostra u pneumatik příliš starých, nebo jinak poškozených (i neviditelně) buď přetěžováním, po nehodě, přejetí velké nebo ostré překážky vyšší rychlostí, atd. a zároveň je podvozek co do stavu i geomterie v pořádku, musí to být ok, pokud není a pneumatiky jsou nové nebo zaručeně nepoškozené, je problém v podvozku - vůle, poškození dílů podvozku, špatně seřízená geometrie, nevývažek jiného dílu (pomocná hřídel, poloosy, náboje, poškozená středící příruba, vadná ložiska způsobující nesoustřednost vnějšího a vnitřního kroužku a potom nesousosou rotaci.... je toho hodně.....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem