podlozky pod disky - riziko ?

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod coxxi 18. 8. 2006 21:53

Uvazuju o podlozkach pod kola, chci o cca 1cm nebo malinko vic vytahnout kola z podbehu ven. Preferuju zatim toto reseni pred rafkama s jinym ET.

1) Zmeni se nak vyrazne geometrie podvozku nebo riziko opotrebeni ?

2) Muzou mit podlozky negativni vliv na nestejnomerne sjizdeni pneumatik?

3) Ovlivni podlozky nejakym zpusobem "elektronicke systemy podvozku" ? (ABS, ESP ...)

4) Bezpecnost podlozek pri zatezi, trvanlivost materialu ?

5) Jine rizika nebo negativni vlastnosti, pripadne na co si dat pozor?


thx all
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caligula.Císař 18. 8. 2006 21:54

Raději širší kola než podložky. A když podložky tak ty nejlepší :D
Caligula.Císař
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod coxxi 18. 8. 2006 22:03

to si mi teda moc nepomoh ... priste jen vecne nazory :wink:

k sirsim kolum by od urciteho zvetseni sirky museli priji i sirsi pneu ....

(taky vim, ze je lepsi disk s jinym ET, budu tam mit 18" disky s pneu sirky 225 - bohuzel sirku disku presne nevim, tipuju 7,5 - 8 a zatim neplanuju davat penize za disky s jinym ET)
Naposledy upravil coxxi dne 18. 8. 2006 22:05, celkově upraveno 1
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bory 18. 8. 2006 22:04

Většina věcí co píšeš se změní.Budeš muset koupit podložky.Samozřejmě i delší šrouby.Nejsou to kuli 1-1,5 cm vyhozené peníze?
bory
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moose 18. 8. 2006 22:04

coxxi: co studuješ na Zču ? :) já strojařinu...

tim že zvětšíš vzdálenost kola od ramen (podložkama) uděláš větší páku na každý rameno/tlumič... bude na ně působit větší moment síly... otázka je, do jaký míry to může bejt znát...
ohledně geometrie- myslim si že ano, že se trochu změní, hlavně v zatáčkách.
ABS a ESP by to ovlivnit nemělo, bezpečnost a trvanlivost - záleží ani ne na podložce ale na šroubech...
a mrknete se na moje WWW ;)
Moose
Avatar roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod coxxi 18. 8. 2006 22:12

Moose: FEL 8)

to zvetseni paky by ale bylo stejny i pri zmene ET kola ne?
(sirsi disky nechci)

spis tak premejsli o tom, o kolik a v cem muze bejt horsi podlozka nez zmena ET. Tim myslim spis negativni vlastnosti, co by mohlo u podlozek nastat. A o kolik je to bezpecne/rozumne podlozkama vystrcit ven...

bory:
prave s podlozkama zadny zkusenosti nemam, netusim ani o kolik se to podlozkama vytahnout da, kolik je jeste rozumna zmena ....

proste bych chtel kousek ty kola vysunout, aby to vypadalo lip ... ted o kolik a jakym zpusobem ..
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moose 18. 8. 2006 22:16

pokud se nepletu, tak myslim že je v zákoně psáno, že kola nesmí přesahovat půdorys automobilu, ale na to s*re pes žjo... :D
jinak opravdu nevim jak jsou dělaný kola s vetsim ET, ale jen si myslim že maj střed (teziste?) stale na stejnym miste...
a mrknete se na moje WWW ;)
Moose
Avatar roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod coxxi 18. 8. 2006 22:23

Moose :
jakej rocnik tam kroutis? ja ted zacnu 5. - souboj o Ing. Mr. Green

noo, ja bych rek, ze potrebujes kola s co nejmensim ET, pokud chces dosahnout "vytazeni" kola z podbehu ven.... protoze ET 0 odpovida, ze pneumatika, respektive disk, bude v rovine s blatnikem.

ET je vzdalenost mezi rovinou prochazejici stredem disku a rovinou dosedajici casti disku na uchyceni ....

zaporne ET uz by znacilo, ze kolo presahuje pres blatnik ven, to nechci

Obrázek
Obrázek
Obrázek
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod coxxi 19. 8. 2006 09:47

clovek ceka rady a vono h.... :lol:
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gewehr 19. 8. 2006 10:27

No neviem pani, ja som strojarinu dokoncil pred par rokmi, tak sa pokusim tiez nieco prihodit. :wink:
Podlozky pod kola ovplyvnia dve veci. Prvou su rozmery. Ked posunies koleso o 1,5cm von, na naprave to spravi 3 cemtimetre, co uz nie je malo a moze to mat dopad predpokladam na priecnu stabilitu (ak sa mylim, tak ma niekto opravte), jednoducho sa trocha moze zmenit charakteritika (ale predpokladam, ze pri 3cm na napravu nie nejak drasticky). Druhou vecou u podloziek je to, ze zvysis hmotnost neodpruzenych hmotnosti, co moze byt dost znatelne ako na jazdnych vlastnostiach, tak aj na opotrebeni tlmicov a pod.
Takze ja by som bol skor za disky s inym ET, k zvaceniu ramena tym dojde tak ci tak, ale s dobrym diskom mozes poriesit aspon tu hmotnost. Je zas pravda, ze tie podlozky ta vyjdu podstatne lacnejsie ako susny disk.

Tak si vyber :P
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod majo1982 19. 8. 2006 10:36

tak sem si tak vybral :D
majo1982
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod coxxi 19. 8. 2006 12:10

gewehr : mne sou vcelku jasny vsechny "kladne" vlastnosti rozsireni rozchodu kol, at uz podlozkama nebo zmenou ET -- tj. lepsi smerova stabilita, chovani v zatackach (napr.)

Spis resim jakej bude rozdil pokud to dosahnu podlozkama misto zmeny ET ... jaka negativa bude mit to levnejsi reseni pomoci podlozek (trvanlivost materialu podlozek pri max zatezi a celkova kvalita materialu - stli se to treba nemuze utrhnout, atd. atd.)

protoze pokud jsou obe reseni stejne dobra (to pochybuju), tak proc by nekdo utracel za disky s jinym ET, kdyz muze koupit levnejsi reseni - podlozky. Tj. naka negativa to uz z principu mit musi oproti zmene ET, jinak by vsichni kupovali podlozky :)
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Good 19. 8. 2006 12:19

Počítej s tím, že ti dřív odejdou ramena......

POdlozky jsou větší riziko z titulu možného poškození - prasknutí - odpadnutí kousků, kdy kolo následně nemusí plně doléhat.

Další věcí jsou delší šrouby - z principu, co je delší je více náchylné.

Podložky nad 2 cm už jsou údajně silně rizikové.

Širší rozchod může taky znemenat horší rejd či tření o podběh v rejdu...
Good

Odeslat příspěvekod coxxi 19. 8. 2006 12:25

konecne naky rozumny argumenty :)

stejne si to urcite proverim u nakyho servisu, stli s tim maj zkusenosti (nakej pneuservis, nebo co delaj upravy podvozku)
pze jinak nevim, kde se dozvedet informace, kterym bych veril :D
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bingo 19. 8. 2006 12:36

U auta na jezdeni mi smysl tehle "upravy" unika (zrejme i kontraproduktivni). Pokud ale pujde o tzv. šoukár, tak to chapu, ale v tom pripade jeste nezapomenout na kridlo, at je to komplet :)

Omluvam se za OT, nemohl jsem si pomoct :lol:
bingo
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků