Nízkoprofilové pneu

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod player(smazano) 19. 4. 2005 11:14

Hodně laickej dotaz: Čím nižší profil pneumatiky-tím větší přenos nerovností otřesů do podvozku-tím rychlejší opotřebení podvozku?? Řeší to jiná kce podvozku(sportovní) a nebo se bude časteji vše měnit??? A co tvrdej podvozek-nezanechává více následků na autě (na našich silnicích) než podvozek měkčí?? :D
player(smazano)
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod instalater 19. 4. 2005 14:20

myslím že jsi to přesně popsal, trpí tím hlavně uložení ramen a taky jde všechno do karoserie, čímž je více namáhaná. Pneu samo o sobě pohlcuje rázy a čím nižší, tím tvrdší a tudíž toho tolik nevezme. Počítej s nižší životností dílů na nápravě ... ale o kolik se ta životnost sníží, záleží na kvalitě materiálů
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4x4 ... 160 bujných koní
instalater
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 19. 4. 2005 14:46

:tleskani :tleskani :tleskani
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Avant 19. 4. 2005 15:02

částečně souhlasím, podstatné je jestli to koupíš z výroby, nebo realizuješ sám , nějaký nehomologovaný experiment. Obecně si myslím že auto koupený na třeba 235/45 z výroby má dopad na životnost dílů minimální. Nižší komfort názkoprofilů se dá částečně odstranit plněním plynem (asi dusík)
Avant
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Erik350z 19. 4. 2005 15:22

Avant: s tim plnenim plynem si to myslis proc ?
Ja mam z vyroby vepredu 225/45 R18 a vzadu 245/45 R18.
Mam zimni i letni gumy na tento rozmer a pri prezuti ze zimnich na letni jsem ty letni nechal nahustit plynem a pocitove jsou mnohem tvrdsi ( nahustene na stejny predepsany tlak ).
Mozna to je rozdilnosti konstrukce zimni/letni ale rozhodne jsem s plynem ( zimni byly plneny vzduchem ) nepozoroval zvyseny konfort ( coz ani od sportovniho auta neocekavam ).
Erik350z
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mitak 19. 4. 2005 16:50

Já bych řekl, že s tím plynem (dusík) by měly být gumy spíš tvrdší, než hustěné vzduchem, protože dusík má oproti vzduchu konstantní rozpínavost (moc se nemění) a vzduch má tendence se stlačovat a guma je tudíž podhuštěná ... čili měkčí ... ale je to velice lajcký názor
mitak
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Erik350z 19. 4. 2005 17:05

Tuhost je myslim dana vnitrim tlakem a ten pri nahusteni na presny tlak je stejny at je uvnitr jakykoliv plyn, ne ?
Vyhoda plynu ( je to fakt dusik ?) je ze meni svoji hustotu pri zmene teploty mene nez vzduch. To ale nema vliv na to, ze kdyz jsem vyjel na novych pneu, tak jsem zmenu poznal okamzite ( takze plyn mel stejnou teplotu jako pri husteni )
Erik350z
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JP 19. 4. 2005 17:30

Je to 100% dusik. Jeho vyhoda je opravdu to, ze pri zmene teplot se jeho fyzikalni vlastnosti meni mnohem mene. Udajnou vyhodou je pry i ty, ze pri poklesu teplot vykazuje pneumatika jistou davku porovitosti a molekuly vzduchu ji sice pomalu ale prostupuji ven. Molekuly dusiku jsou vetsi a toto by u nich nemelo hrozit.
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 19. 4. 2005 17:35

Výrobce pneu počítá při navrhování správného tlaku huštění pneu s rozpínáním vzduchu při zahřátí pneu. Jak je to tedy při huštění dusíkem,který se prakticky nerozpíná. Jezdí potom člověk na permanentně podhuštěných pneu? Měl by foukat preventivně o něco větší tlak? :hm :hm
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kosch 19. 4. 2005 18:46

trochu off topic, ale připoměli jste mi to tím plynem - někde jsem četl, že A. Senna jezdil kvalifikace na pneumatikách plněných heliem, nevíte někod jaký to mělo efekt??
The universe never did make sense; I suspect it was built on government contract.
Robert A. Heinlein
kosch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JP 19. 4. 2005 18:52

Koudelka: podle mych znamych mechaniku nemam zadne zpravy o tom, ze by se dusikem melo foukat na jiny tlak, tlak z tabulek by mel byt idealnim tlakem a proto by se melo hustit stejne .... obzvlast, kdyz obcas auto nalozis, tak by podhusteni nemuselo byt zrovna idealnim resenim

kosch: ciste moje domenka - snaha o co nejnizsi celkovou hmotnost, ke ktere helium muze taky prispet, bohuzel se taky zapominalo na dostatecny pritlak a proto se tolik litalo vzduchem
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kosch 19. 4. 2005 18:59

JP s tou hmotností máš asi recht, protože si tam na kvalifikace právě kvůli úspoře hmotnosti nachával montovat jednokotoučový spojky...
ten přítlak hodně omezil zákaz wingcarů...ono v té době udělat pořádnou aerodynamiku (na dnešní poměry) byl asi horor, když se vezme v úvahu výkon tehdejších počítačů...
The universe never did make sense; I suspect it was built on government contract.
Robert A. Heinlein
kosch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JP 19. 4. 2005 19:14

kosch: souhlas - maji muj obdiv .... tenkrat to byl sport pro opravdove ridice. Dnes uz nekteri z jezdu ani neumi provadet testovaci jizdy a poznat poradne chovani vozu.... (ne, ze ja bych to umel, ale je to dnes fakt o elektronice a mohutnych tymech)
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kosch 19. 4. 2005 19:26

JP ono to do jisté míry takhle asi dopadnout muselo, bylo dost nesmyslné aby F1, která vždycky představovala špičku techniky zůstala mimo, ale to že je takhle potlačený jezdecký umění je škoda to je fakt... :-(
The universe never did make sense; I suspect it was built on government contract.
Robert A. Heinlein
kosch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sayza 19. 4. 2005 19:28

Taky vam po naplneni dusikem dali takovy ty hnusne cerveny kryty na ventilky?
sayza
Nováček
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků