speleo píše:euroz píše:Jestli to C nebude mit stejny vyznam jako oznaceni XL? XL = zesilene bocnice pneu.
XL se podle mě nerovná Céčkovému označení. Céčko je fakt hodně zesílený, XL je taky, ale ne tolik.
Speleo má pravdu, XL je standardní osobní pneumatika se zvýšenou nosností (kdo psal že jde jen o zesílené bočnice lže) tzn má celkově silnější kord, často i s více vrstvami, ale jinak normální rozměry, dezén i směs.
Některé lehčí užitkáče se mohou vlézt požadavkem na nosnost i do této kategorie pneumatik, většinou jde ale o těžší osobní vozy nebo malé bedňáky á-la kango/berlingo/combo...
C je čistě užitková pneumatika, tzn. dále zvýšená nosnost na maximum co umožňuje daný rozměr, dezén optimalizovaný pro vysoký proběh, nehledí se na komfort jak u osobních pneumatik atd. atd atd...
lukas.drobnik: Pokud máš v techničáku uveden nosnostní index 98 a rychlostní R tak pneumatika musí splňovat nosnost 750kg a rychlost 170km/h což je taková hranice, vejdeš se i s XL verzemi běžných pneumatik, tak céčkových s indexem nosnosti vyšším (tam ale pozor na index rychlostní).
Takže se to rozhodne podle nejčastějšího způsobu využití vozidla....
Pokud bude jezti trvale plně zatížené, zvol Cčkové pneumatiky, budou toto využívání lépe snášet a doškáš se vysokého kilometrového proběhu za cenu určitého snížení komfortu, pokud je to používáno jak osobák a zatíženo je převážně jen částečně, použij běžné XL pneumatiky, jízda bude mírně komfortnější.
Na závěr tě jen upozorním že céčkové pneumatiky jsou přirozeně dražší...